ChameZX Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Απορίες στις απορίες, ίσως να ναι λίγο πατάτες αυτά που ρωτάω, απλά θέλω να ξεδιαλύνω κάποια πράγματα, δεν μπορώ να βρω καλύτερο μέρος από εδώ στο να τις λύσω 1) Ένας επεξεργαστής σε σχέση με μια κάρτα γραφικών, πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην επίδοση ενός παιχνιδιού? 2)Κατά πόσο αυξάνονται οι επιδόσεις ενός παιχνιδιού όταν κάνουμε τον επεξεργαστή μας o/c? Κυμαίνετε ανάλογα στο πόσο τον έχουμε χρονίσει? 3)Προτιμότερο είναι να κάνουμε o/c την κάρτα γραφικών πάρα τον επεξεργαστή αν θέλουμε να δούμε κάποια παραπάνω επίδοση? Αν κάνουμε τελικά o/c την κάρτα γραφικών τα αποτελέσματα είναι εμφανή στο μάτι? 4)Το Hyperthreading σύστημα της Intel πόσο «συν» είναι για ένα game? 5)Διαφορετικές μηχανές σχεδιάσεις παιχνιδιών, «boostaρουν» κάποια από της δυο εταιρίες επεξεργαστών ή εδώ μιλάμε καθαρά για επεξεργαστική ισχύ??? Υπάρχουν συνδυασμοί ανάμεσα σε CPU και GPU? Πχ ένας Intel να συνδυάζετε καλύτερα με μια κάρτα γραφικών NVidia πάρα με μια AMD/ATI και αντίστοιχα παραδείγματα για AMD επεξεργαστές και κάρτες γραφικών. 6)Οι μνήμες δίνουν κάποια παραπάνω επίδοση? Αν για παράδειγμα σε ένα ολόιδιο σύστημα η μονό διαφορά είναι στα ghz , έχοντας DDR3 @ 1333ghz και απέναντι DDR3 @ 1866ghz ποιες είναι οι διαφορές εδώ? 7)Τι έχετε να πείτε για τiς ROG μητρικές της Asus? Είναι όντως για gamers? Τι παραπάνω δίνουν στα παιχνίδια από μια απλή Ζ77 ή 990FX αντίστοιχα, μιας και τα ROG προϊόντα βρίσκονται και στα δυο στρατόπεδα ή μήπως και εδώ παίζει ρόλο η επεξεργαστική ισχύ? (εδώ ελπίζω να μου λύσετε την απορία και να μην είναι άπλα μάρκετινγκ) 8) Τι ακριβώς είναι το Bottleneck(Απορία ΣΟΣ) ? Έχει να κάνει με την κάρτα γραφικών και τον επεξεργαστή? Αν ναι, τι κοιτάμε στον επεξεργαστή ή στην κάρτα γραφικών μας ώστε να μην έχουμε ανεπιθύμητα αποτελέσματα? Συγγνώμη για τις κατεβατές ερωτήσεις ^^ʼ Ευχαριστώ εκ των πρότερων . Link to comment Share on other sites More sharing options...
venisk Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 1) Σημαντικό είναι να μπορείς να πάρεις το 100% την κάρτας οπότε πρέπει να είναι σχετικά κοντά χρονολογικά.. 2) Καθόλου..μόνο απο το oc της κάρτας παίρνεις fps. 3)Όχι το καλύτερο είναι να κάνεις oc τον επεξεργαστή..συνήθως το oc της κάρτας φέρνει πολύ μικρά αποτελέσματα σε fps και αστάθεια..artifacts και θερμοκρασίες, για 4-5 fps συνήθως δεν αξίζει. 4) Καθόλου αλλά είναι για όλα τα υπόλοιπα.. 5) Όχι δεν έχει καμία σημασία αν βάλεις amd και nvidia ή intel και amd..φυσικά και υπάρχουν διαφορές στα παιχνίδια..σε κάποια η nvidia τα πάει καλύτερα σε κάποα άλλα η amd.. 6)Καμία διαφορά γι αυτό και η κάρτα έχει την δική της μνήμη. 7)Καμία..εκτός απο τα ωραία χρώματα των μητρικών και το marketing δεν υπάρχει κανένας άλλος λόγος. 8) Όλα τα εξαρτήματα του υπολογιστή συνεργάζονται ώστε να σου δώσουν το αποτέλεσμα που βλέπεις..το bottleneck είναι εκέινη η στιγμή που η κάρτα προσπαθεί να φτάσει στα μέγιστή χρήση της και ο επεξεργαστής δεν μπορεί να ακολουθήσει λόγο αδυναμίας στην ταχύτητα επεξεργασίας των εντολών... Link to comment Share on other sites More sharing options...
billpeppas Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Έτοιμες απαντήσεις για παραπάνω από τα ερωτήματα σου... .:: BenchZone ::. Get in the Zone, stay in the Zone! - PC's Gaming Performance: What really matters... Πάρε καφέ, red bull, δεν ξέρω τι πίνεις που σου δίνει ενέργεια, και ξεκίνα το διάβασμα ( ελπίζω να ξέρεις αγγλικά ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChameZX Posted May 3, 2013 Author Share Posted May 3, 2013 @venisk. ευχαριστώ πολύ φίλε μου. να σαι καλά για τις απαντήσεις που δίνεις μία προς μία με απλά λόγια (Y) για εμένα και άλλα noobs του χώρου χεχε @billepeppas πάρα πολύ ωραίο άρθρο!!! καταπληκτικό μπορώ να πω, δεν είμαι τόσο καλός στα αγγλίκα αλλά για οποιαδήποτε απορία ξαναρωτάω Link to comment Share on other sites More sharing options...
mofori Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 δεν είμαι τόσο καλός στα αγγλίκα ούτε με τα Ελληνικά απ'ότι φαίνεται τα πας ιδιαίτερα καλά.. χωρίς παρεξήγηση... γύρο -> "μία πίτα γύρο απ'όλα" γύρω -> "τα πάντα γύρω απ'το σεξ" Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChameZX Posted May 3, 2013 Author Share Posted May 3, 2013 ούτε με τα Ελληνικά απ'ότι φαίνεται τα πας ιδιαίτερα καλά..χωρίς παρεξήγηση... γύρο -> "μία πίτα γύρο απ'όλα" γύρω -> "τα πάντα γύρω απ'το σεξ" το ξερω Link to comment Share on other sites More sharing options...
venisk Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Το να κάνεις ένα ορθογραφικό λάθος είναι απλά άσχημο στο μάτι..το να δίνεις όμως συμβουλές για κάτι που δεν γνωρίζεις και τόσο καλά είναι κακό για τον άλλο που δεν ξέρει. Το γράφω γιατί ξέρω οτι θα το καταλάβεις σωστά και δεν θα παρεξηγήσεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoriLLakoS Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Βρέ δεν είσαι noob! Κανένας δεν γεννήθηκε να ξέρει τα πάντα! Καλά κάνεις και τα ρωτάς! Μην νιώθεις έτσι και να ρωτάς ότι μα ότι θέλεις! Θα ξαναγράψω κάπως διαφορετικά για το bottleneck. Φαντάσου να έχεις έναν επεξεργαστή Socket 775 πολύ παλιό και αδύναμο και μια GTX Titan. Ενώ η Titan θα προσπαθεί να τρέξει ένα παιχνίδι, ο CPU δεν θα μπορεί να της δώσει την δύναμη που χρειάζεται και έτσι θα κάνει Bneck o CPU στην κάρτα. Με πιάνεις Ισπανε? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChameZX Posted May 3, 2013 Author Share Posted May 3, 2013 (edited) Το να κάνεις ένα ορθογραφικό λάθος είναι απλά άσχημο στο μάτι..το να δίνεις όμως συμβουλές για κάτι που δεν γνωρίζεις και τόσο καλά είναι κακό για τον άλλο που δεν ξέρει. Το γράφω γιατί ξέρω οτι θα το καταλάβεις σωστά και δεν θα παρεξηγήσεις. εχεις δικιο Venisk, οχι μονο το εχω καταλαβει και φυσικα δεν παρεξηγω, αλλα θα μαθω να σαι σιγουρος φιλε μου ! χεχε Βρέ δεν είσαι noob! Κανένας δεν γεννήθηκε να ξέρει τα πάντα! Καλά κάνεις και τα ρωτάς!Μην νιώθεις έτσι και να ρωτάς ότι μα ότι θέλεις! Θα ξαναγράψω κάπως διαφορετικά για το bottleneck. Φαντάσου να έχεις έναν επεξεργαστή Socket 775 πολύ παλιό και αδύναμο και μια GTX Titan. Ενώ η Titan θα προσπαθεί να τρέξει ένα παιχνίδι, ο CPU δεν θα μπορεί να της δώσει την δύναμη που χρειάζεται και έτσι θα κάνει Bneck o CPU στην κάρτα. Με πιάνεις Ισπανε? ναι φιλε μου . Οποτε πρεπει να εχεις τον νου σου λιγο-πολυ και στους συνδιασμους που χρησιμοποιεις (επεξεργαστη με καρτα γραφικων.) καπου εχω σκαλωσει ομως. Τι ειναι το Antisotropic Filtering Και το Antiallising Transparency? Edited May 3, 2013 by ChameZX Link to comment Share on other sites More sharing options...
billpeppas Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Για να μην μπερδευτείς, το bottleneck μπορεί να είναι και αλλού ή και το ανάποδο ( bottleneck η VGA στον CPU ). Γενικότερα bottleneck εννοούμε τον αδύναμο κρίκο σε μια αλυσίδα ( από hardware ή software ή και τα 2 ). Anisotropic Filtering = μια μέθοδος που εφαρμόζει η κάρτα γραφικών στις υφές ( textures ) [ τα textures είναι αυτά που δίνουν το χρώμα και την υφή στα αντικείμενα στα games, σκέψου ότι η σκηνή ενός παιχνιδιού σχεδιάζεται αρχικά σαν ακτίνες [ τρίγωνα, πολύγωνα ] και έπειτα εφαρμόζεται στο κάθε αντικείμενο ένα "αρχείο ζωγραφικής" το οποίο του δίνει την εμφάνιση που θέλουμε, π.χ. υφή ξύλου για ξύλινο πάτωμα, υφή αλουμινίου για σωλήνες στον τοίχο, κλπ. Επειδή τα αντικείμενα σε ένα παιχνίδι συναντιώνται σε διάφορες οπτικές γωνίες ( και αρκετές φορές αν αυτά είναι κινούμενα/εκτινασόμενα υπό όλες τις γωνίες ) οι σχεδιαστές δεν σχεδιάζουνε τις υφές σε όλες τις γωνίες, αλλά η μηχανή γραφικών του παιχνιδιού τις κάνει περιστροφή/παραμόρφωση/μεγέθυνση/σμίκρυνση, επειδή όμως έτσι "θολώνουνε" η τεχνική anisotropic filtering αναλαμβάνει δράση για να τις ξεθολώνει όπως θα δείς στην παρακάτω εικόνα παράδειγμα ( αριστερά το TriLinear η καλύτερη μέθοδος δίχως anisotropic filtering και δεξιά με anisotropic filtering ) Τo transparency anti-aliasing κάνει anti-aliasing ( έχεις δεί π.χ. σε σκάλες στα παιχνίδια που φαίνονται σαν τετραγωνάκια και γωνίες/δοντάκια στην σκάλα αν δεν έχεις ενεργοποιημένο το Anti-Aliasing ) μέσα στις υφές που είναι διάφανες ή ημιδιάφανες ( π.χ. συρματοπλέγματα, τζάμια, κλπ ). π.χ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChameZX Posted May 3, 2013 Author Share Posted May 3, 2013 αααα τωρα εξηγουνται ολα! και λεω ρε παιδι μου :\ ολοκληρη 7850 να μην δειχνει καλα τις γωνιες και μου τα βγαζει σαν δοντακια (πολυ πολυ μικρουλια, ουτε καν φαινονται, αλλα αν πας κοντα στο μονιτορι τα βλεπεις), ναι σε μερικα παιχνιδια δεν τα εχω ενεργοποιημενα γιατι μεχρι πριν λιγο δεν ηξερα τι ηταν και τι εκαναν Link to comment Share on other sites More sharing options...
billpeppas Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Για να εξαφανίσεις σχεδόν όλες τις μυτούλες θες FSAA ( Full Screen Anti-Aliasing ) [ στα παιχνίδια το αναφέρουνε συνήθως ως MSAA - Multi-Sampling Anti-Aliasing, ή σκέτο Anti-Aliasing ] καθώς και Transparency Anti-Aliasing ( Adaptive Anti-Aliasing @ AMD Radeon ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChameZX Posted May 3, 2013 Author Share Posted May 3, 2013 αυτο ειναι στα settings το 2χΑΑ ,4χΑΑ ,8χΑΑ,??? αν ναι, μια 78ΧΧ που ειναι καλα να την βαλουμε να λειτουργει? ή μηπως ειναι και αναλογα στο παιχνιδι? Link to comment Share on other sites More sharing options...
billpeppas Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Είναι ανάλογα το παιχνίδι, τις ρυθμίσεις που βάζεις στο παιχνίδι, και φυσικά την ανάλυση της οθόνης σου ( αν έχεις 1080p, δηλαδή 1920x100 με 78XX παίζεις στο 2xAA ή και 0xAA σε κάποια παιχνίδια όπως π.χ. το Crysis 3 αν δεν θες να θυσιάσεις κάποια ρύθμιση πρός χάρη του AA ). To Anisotropic Filtering έχε το μόνιμα στο 16x, δεν κόβει σχεδόν καθόλου επιδόσεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChameZX Posted May 3, 2013 Author Share Posted May 3, 2013 (edited) Οταν γυρισω Σαλονικα θα τα κανω και στην πραξη να δω πως θα ειναι το gameplay , θα τρεξω κανα δυο βαρια και αλλα δυο ελαφρια παιχνιδια να δω πως λειτουργει.. Edited May 3, 2013 by ChameZX Link to comment Share on other sites More sharing options...