AMD: Πως θα τρέχει το CrossFire σε τίτλους DirectX 12;

Η AMD μας εξηγεί πως θα δουλέψουν οι Radeon κάρτες γραφικών μεταξύ τους σε DirectX 12 και σε Explicit Multiadapter mode. Η AMD μας εξηγεί πως θα δουλέψουν οι Radeon κάρτες γραφικών μεταξύ τους σε DirectX 12 και σε Explicit Multiadapter mode.

Τα πλεονεκτήματα του DirectX 12 σε δύο ή περισσότερες κάρτες γραφικών της παρουσιάζει η AMD, και μέσα από μερικά slides εξηγεί πως το Explicit Multiadapter μπορεί να λειτουργήσει στο hardware της. Το Explicit Multiadapter, είναι ένα νέο concept που έρχεται στη νέα έκδοση του DirectX και επιτρέπει την ξεχωριστή ανάθεση εντολών και δεδομένων σε κάθε GPU, ενώ δεν χρειάζεται να τις ίδιες επιδόσεις (κάρτες διαφορετικής σειράς). Παράλληλα, αναφέρει πως, ακόμα και σε single GPU περιβάλλοντα, θα μπορούμε να μεταφέρουμε μέρος του φόρτου εργασίας από την κάρτα γραφικών σε κάποιον APU ή την iGPU του, αυξάνοντας για πολύ λίγο και το framerate.

Στα slides αναφέρεται και το Split-Frame Rendering, ένας τύπος rendering που υπήρχε και στο παρελθόν όμως δεν ήταν τόσο διαδεδομένος όπως ο AFR, αν και η AMD το παρουσιάζει σαν κάτι εντελώς νέο προς τους developers. Οι διαφορές τους όπως μπορείτε να δείτε στην δεύτερη εικόνα εντοπίζονται στον τρόπο γίνονται render τα frames. Με το AFR κάθε GPU επεξεργαζόταν κάθε frame ξεχωριστά ενώ το SFR πραγματοποιεί το "γνωστό στους gamers" split screen rendering και έτσι δεν υπάρχει "ουρά" από frames που αναμένεται να "ζωγραφιστούν" στην οθόνη οδηγώντας σε μειωμένο Latency και κατ' επέκταση θα βοηθήσει στο tearing.

Σειρά έχει το ανανεωμένο memory pool που πλέον μπορεί να είναι διασπασμένο σε τμήματα. Η κάθε GPU θα μπορεί να κρατά μόνο τα δεδομένα που προορίζονται για αυτή, οπότε και το 4+4GB=4GB θα μετατραπεί σε 4+4=8GB για εφαρμογές DirectX 12. Εκεί θα βοηθήσουν δραματικά και οι async shaders, μειώνοντας το latency στο rendering pipeline, κάτι στο οποίο είχαμε αναφερθεί και στο παρελθόν.