JC_Denton Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 [WRAPLEFT]http://www.hwbox.gr/images/imagehosting/547c429f960f85.jpg[/WRAPLEFT] Η Intel αποφάσισε να μονοπωλήσει λίγο το ενδιαφέρον με τις ειδήσεις περί των νέων τεχνολογιών που θα μας προσφέρει στο μέλλον. Από τα chip φωτονίων που αναπτύσσει η εταιρεία, περνάμε τώρα σε κάτι πιο "γήινο", που είναι οι πολυπύρηνοι επεξεργαστές, που ήδη έχουμε στα PC μας. Αυτή τη στιγμή λοιπόν η εταιρεία προσφέρει στους αγοραστές της 4πύρηνους επεξεργαστές και αναμένεται να βγάλει στην αγορά το Q4 τους Nehalem, οι οποίοι θα αγγίξουν τους 8 πυρήνες ανά επεξεργαστή. Αλλά τα σχέδιά της για τους μελλοντικούς επεξεργαστές, είναι διαφορετικά. Ο Jerry Bautista, co-director του ερευνητικού προγράμματος Tera-scale της Intel, δήλωσε πρόσφατα ότι σε ένα έντονο γραφικό περιβάλλον όπως αυτά που αναμένονται στο μέλλον, όσο περισσότερους πυρήνες μπορεί να κατασκευάσει η εταιρεία, τόσο το καλύτερο: "Όσο περισσότερους πυρήνες έχουμε, τόσο το καλύτερο. Το μόνο που χρειάζεται είναι να μπορούμε να προμηθεύσουμε τη συσκευή με ικανό memory bandwidth". Αυτά τα λόγια, έγιναν λίγο πιο ξεκάθαρα τη Δευτέρα, όταν ο Anwar Ghuloum, μηχανικός στο εργαστήριο μικροεπεξεργαστόν της Intel, έγραψε σε ένα blog: "Εν τέλει, η συμβουλή που δίνω στους developers είναι να ξεκινήσουν να σκέφτονται για δεκάδες, εκατοντάδες, χιλιάδες πυρήνες από τώρα. Αυτή τη στιγμή οι developers προσπαθούν να κάνουν όσο το δυνατόν λιγότερη δουλειά, εστιάζοντας μόνο στη διπύρηνη και ενίοτε τετραπύρηνη πλατφόρμα...Αυτό πιστεύω ήταν το κέντρο συζήτησης εδώ και αρκετά χρόνια τώρα...Αυτή τη στιγμή η Intel συζητάει πως θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί τις επιδόσεις σε επεξεργαστές που ακόμα καλά καλά δεν έχουμε ανακοινώσει ότι έχουμε...Δεκάδες, εκατοντάδες, ακόμα και χιλιάδες πυρήνες είναι μέσα στα σχέδια τα οποία συζητάμε...", δήλωσε χαρακτηριστικά. Επίσης στις δηλώσεις του τόνισε τη σημασία του σωστού προγραμματισμού. Αυτή τη στιγμή είναι η τέλεια ευκαιρία για μια μαζική ανακατανομή της βάσης του κώδικα, που θα επιφέρει αλλαγές στις γλώσσες προγραμματισμού, τις βιβλιοθήκες τους και τις μεθοδολογίες που ακολοθούνται στο παρόν. "Σε κάποια στιγμή, οι developers θα καταλάβουν ότι ο στόχος βρίσκεται στην άλλη πλευρά ενός βουνού εξελίξεων στους επεξεργαστές...Προγραμματίστε για όσους περισσότερους πυρήνες μπορείτε, ακόμα και αν επεξεργαστές με τόσους πολλούς πυρήνες δεν έχουν βγει ακόμα στην αγορά." Διαβάστε περισσότερα εδώ . . . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariosalice Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Και η Intel και η Microsoft και η AMD, δίνουν τεράστια ποσά για έρευνα στα Πανεπιστήμια πάνω στους τρόπους προγραμματισμού για πολλούς πυρήνες. Αυτή τη στιγμή όμως είμαστε πολύ πίσω. Το πρόβλημα έλλειψης software και ικανότητας προγραμματισμού πολλών πυρήνων είναι οξύ. Εξ αιτίας του, οι πολυπύρηνες CPU και GPU (Nehalem Larrabee), δεν θα προσφέρουν κάτι παραπάνω σε desktop περιβάλλοντα, συγκριτικά με τις υπάρχουσες διπύρηνες και τετραπύρηνες εκδόσεις, τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια. Δεν έχει νόημα να αγοράσουμε ένα οκταπύρηνο Nehalem, όταν οι έξη πυρήνες θα κάθονται στο 99% των εφαρμογών. Ούτε έχει νόημα να μιλάμε για κάρτες γραφικών με Larrabee, που είναι δομημένος για πολλούς πυρήνες, αν οι κατασκευαστές παιχνιδιών δεν ξέρουν να προγραμματίσουν πάνω από ένα δυο πυρήνες. Ωραία ακούμε για οκταπύρηνους Nehalem, αλλά μας είναι άχρηστοι. Ας εκμεταλλευτούμε πρώτα τους τέσσερις πυρήνες που έχουμε και βλέπουμε. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wizard! Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Εγώ πάντως τους εκμεταλλευόμουν μιά χαρά εχθές Έστησα σε VM, Server 2003 με IIS, Sql 2005 και Visual Studio 2008 και με τον ένα πυρήνα σερνόταν. Μόλις του έδωσε να δει και 2ο, πήγαινε σφαίρα. Οι άλλοι δύο, δούλευαν μιά χαρά για το εξωτερικό. Θέλω να πω ότι, εξαρτάται κι από τη χρήση του καθενός. Σίγουρα σε απλή desktop χρήση δεν είναι εκμεταλλεύσιμοι, αλλά υπάρχουν πολλές χρήσεις που είναι Link to comment Share on other sites More sharing options...
gdp77 Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Από την άλλη, οι εφαρμογές που μπορούν να εκμεταλλευτούν την παράλληλη επεξεργασία δεν είναι πολλές. (κυρίως crunching computing). Τα παιχνίδια δε νομίζω για την επόμενη 5ετία να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν πάνω από 2-4 πυρήνες... Σε office usage, δεν αναφέρομαι, μια που αρκεί single core cpu. Link to comment Share on other sites More sharing options...