JC_Denton

Επίσημη παρουσίαση του DirectX 11 σε δύο εβδομάδες

Recommended Posts

[WRAPLEFT]http://img146.imageshack.us/img146/7894/directxlogohz3.gif[/WRAPLEFT] Όπως μερικοί θα θυμούνται από προηγούμενή μας είδηση, η επίσημη ανακοίνωση για το DirectX 11 από τη Microsoft αναμενόταν να γίνει μέσα στο καλοκαίρι και πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο στο nVISION 08.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας όμως, αποφάσισαν να κάνουν λίγο πιο νωρίς την επίσημη ανακοίνωση, στο συνέδριο της ίδιας της Microsoft για το χώρο των Games. Έτσι λοιπόν, το DirectX 11 θα ανακοινωθεί στο Gamefest 2008, το οποίο θα γίνει σε 2 εβδομάδες (22 και 23 Ιουλίου) στο Seatle, Washington. Αν κάποιος επιθυμεί να δει από κοντά αυτή την επίδειξη, θα πρέπει να πληρώσει το σεβαστό ποσό των 550 δολαρίων, ενώ πληροφορίες θα βρει στην επίσημη σελίδα του event.

Αυτά που θα κάνουν το νέο ΑΡΙ της Microsoft να ξεχωρίσει από τις προηγούμενες εκδόσεις είναι η τεχνολογία Tessellation/Displacement, που περιλαμβάνει και το Multithreaded Rendering, καθώς και τα Compute Shaders. Ένα άλλο μεγάλο χαρακτηριστικό του είναι το Shader Model 5.0, για το οποίο δεν έχουν ακουστεί πολλές λεπτομέρειες, ενώ δυστυχώς μέχρι τώρα, όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει στα πρωτόκολλα του Rasterization, μιας και κανείς δεν έχει μιλήσει για υποστήριξη Ray Tracing.

Φυσικά, πολλοί είναι αυτοί που περιμένουν τις εξελίξεις. Η ίδια η nVIDIA είναι βέβαιο ότι θα μας δείξει ακόμα περισσότερα στο nVISION 08, αλλά βέβαια δεν πρέπει να βιαζόμαστε - το DirectX 11 θα έρθει στα τέλη του 2009, όπως λένε οι εκτιμήσεις.

Link to comment
Share on other sites

Βασικά ξέρετε πολύ καλά ότι το DirectX 10 έχει γίνει ενσωμάτωση σχεδόν ολόκληρο μέσα στο 9άρι...

Το 9 δεν είχε καμία πιθανότητα, χωρίς αυτά τα updates που του χουν κάνει, να αναπαράγει τα γραφικά των CoD4, Crysis, UT3, κτλ κτλ.

Το ζήτημα είναι άλλο: Γιατί η Microsoft το έκανε αυτό?

Link to comment
Share on other sites

Γιατί αυτό που λες είναι ένα βελτιωμένο 9 κι όχι το 10, τουλάχιστον όχι με τις προδιαγραφές που είχε ανακοινωθεί. Χωρίς τη χρήση WDDM2.x drivers, δεν υφίσταται 10...

Link to comment
Share on other sites

Δεν πα' να βγάλουν και DX12... Πλέον ο κόσμος έχει ξυπνήσει. Οι προδιαγραφές μένουν στα χαρτιά και στη θεωρία και αποτελούν μέσο πίεσης για πωλήσεις λειτουργικών. Πού καταντήσαμε να αγοράζεις λειτουργικό επειδή "υποστηρίζει" το τάδε DX. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι το Diablo III και το SC ΙΙ θα παίζουν μεγαλοπρεπώς σε DX9 (και το CoD4 παίζει σε DX9 επίσης) :)

Χωρίς τη χρήση WDDM2.x drivers, δεν υφίσταται 10...

Να μου πεις πότε βγήκε κάτι που έδωσε στο hardware +50% σε επιδόσεις και περιμένεις να βγει τώρα...

Link to comment
Share on other sites

...θα παίζουν μεγαλοπρεπώς σε DX9 (και το CoD4 παίζει σε DX9 επίσης)

Όπως είπε κι ο JC_Denton προηγουμένως, σε @@ 9 παίζουν, αφού έχουν ενσωματώσει σχεδόν όλες τις λειτουργίες του 10 στο 9... Τώρα για το μεγαλοπρεπώς, αν κάνεις μια αναζήτηση στα άρθρα που λένε τι δυνατότητες έχει το hw μας, αλλά δεν τις εκμεταλλεύεται γιατί παίζει με software emulation, τ'οτε ίσως καταλάβεις το πως πραγματικά θα ήταν το μεγαλωπρεπώς που προσπαθεί να περάσει η Μ$ αλλά οι game developers ΒΑΡΙΟΥΝΤΑΙ.

Link to comment
Share on other sites

τ'οτε ίσως καταλάβεις το πως πραγματικά θα ήταν το μεγαλωπρεπώς που προσπαθεί να περάσει η Μ$ αλλά οι game developers ΒΑΡΙΟΥΝΤΑΙ.

Ξέρω πολύ καλά και έχω post-άρει καυστικά σχόλια για τις δυνατότητες του hardware. Αλλά LOL ρε φίλε "προσπαθεί να περάσει η Μ$".... Απλά LOL. Πώς το κάνει αυτό με το bloatware που σου πασάρει για λειτουργικό; Πότε ενδιαφέρθηκε η Μ$ για να φτιάξει κάτι modular και ελαφρύ; Πότε σου έδωσε software που δε σε υποχρέωνε να κάνεις αναβάθμιση; Δεν αμφισβητώ την τεχνολογία WDDM2.x . Τα κίνητρα της M$ αμφισβητώ ευθέως.

Υ.Γ. Αν όντως στο DX9 έχει ενσωματωθεί "κρυφά" το DX10 και δεν μας το λένε για να αγοράσουμε Vista, τότε είναι ακόμα περισσότερο κατάπτυστοι και αισχροί.

Link to comment
Share on other sites

Καλά, εσύ αμφισβητείς τη Μ$, παντού και πάντα, ευθέως και πλαγίως...

και... διαγωνίως!

Γιατί αυτό που λες είναι ένα βελτιωμένο 9 κι όχι το 10, τουλάχιστον όχι με τις προδιαγραφές που είχε ανακοινωθεί. Χωρίς τη χρήση WDDM2.x drivers, δεν υφίσταται 10...

Εσύ τι κάνεις δηλαδή με το WDDM2.x όσο καιρό διαμαρτύρεσαι για την μη κυκλοφορία του; Τη δυσαρέσκειά σου δεν εκφράζεις;

Link to comment
Share on other sites

Είναι το ίδιο να εκφράζεις τη δυσαρέσκειά σου, με το να ψάχνεις ευκαιρία σε κάθε forum, σε κάθε thread, σε κάθε θέμα, για να βγάλεις χολή? Έλα τώρα, μεγάλα παιδιά είμαστε, μην παίζουμε.

Link to comment
Share on other sites

Υ.Γ. Αν όντως στο DX9 έχει ενσωματωθεί "κρυφά" το DX10 και δεν μας το λένε για να αγοράσουμε Vista, τότε είναι ακόμα περισσότερο κατάπτυστοι και αισχροί.

Αυτό είναι βέβαιο. Και δεν είναι και κρυφό κιόλας, εδώ είναι το γελοίο του θέματος.

Αν πας σε ένα PC με Windows XP SP2 και δεις το DirectX του θα δεις ότι τα αρχεία είναι σε μορφή d3dx9_XX.dll (όπου XX αριθμοί που υποδεικνύουν την έκδοση του αρχείου). Με το που εγκαταστήσεις ένα νέο παιχνίδι (CoD4 π.χ.) ΞΑΦΝΙΚΑ το PC σου θα έχει όχι μόνο δεκάδες νέα τέτοια αρχεία, αλλά θα αποκτήσει ΚΑΙ αρχεία με όνομα του στυλ d3dx10_XX.dll.

Ελεος δλδ, δεν γίνεται να το κάνουν πιο φανερό! Τα εφέ του DirectX 9 τελειώναν κάπου με το Call of Duty 2, το FEAR και το Half-Life 2, δεν υπήρχε κάτι να τα αναδείξει περισσότερο. Το DirectX 10 έλεγαν θα φέρει motion blur, 3D Clouds/Smoke, Particle Based Smoke, Depth of Field (Autofocus φάση εφέ, το βλέπεις άνετα στο CoD4), Realistic Sun Rays, και ΧΙΛΙΑ ΔΥΟ άλλα πράγματα (καλύτερες σκιές, shaders, hdr, κτλ).

Εν τέλει τι έγινε??

ΟΛΑ ενσωματώθηκαν στο DX 9 - μόνο κάτι σκιές και λίγο καλύτερο motion blurring έχει μείνει στο 10άρι.

Και ποιος ο λόγος? Ειλικρινά δεν ξέρω...

Φαντάσου το CoD4 στα ΧΡ να ήταν σαν το CoD2 και στα Vista να ήταν σε Full γραφικά....Δε θα πουλούσαν τα Vista σαν τρελά?

Τι παίχτηκε?

Link to comment
Share on other sites

Είναι το ίδιο να εκφράζεις τη δυσαρέσκειά σου, με το να ψάχνεις ευκαιρία σε κάθε forum, σε κάθε thread, σε κάθε θέμα, για να βγάλεις χολή? Έλα τώρα, μεγάλα παιδιά είμαστε, μην παίζουμε.

Κάθε ώρα και στιγμή τα χώνω και στους γονείς μου που δεν συμπεριφέρονται οικολογικά (γιατί ποτέ δεν έμαθαν λόγω ηλικίας) σε ό,τι αφορά φως, νερό, ανακύκλωση.

Με τον ίδιο τρόπο όπου σταθώ και όπου βρεθώ τα χώνω στην M$.

Πιστεύω ότι αν κάτι πρόκειται να αλλάξει στον κόσμο που ζούμε, αυτό θα γίνει με προσωπικό αγώνα του καθενός (όσο γραφικό και αν τον χαρακτηρίζουν οι ωχαδερφιστές και αδιάφοροι άνθρωποι) και όχι όταν περιμένουμε τα πάντα έτοιμα.

We do not forgive

We do not forget

Expect us....

http://www.dailymotion.com/video/x4mvjd_anonymous-takes-on-microsoft-parody_fun

@ Denton

Μη θεωρείς ότι το τι μπορεί να κάνει ένας developer με την κάρτα γραφικών περιορίζεται από το DX. Το DX δεν είναι παρά ένας τρόπος να προγραμματίσεις την κάρτα γρήγορα. (Και μάλιστα ελλείψει ανταγωνισμού δεν ξέρουμε και πόσο efficient είναι, αλλά αν κρίνουμε από τα Gflops που μας δίνουν οι κάρτες, το DX είναι για τον π@#τσο). Από κει και πέρα ο κάθε προγραμματιστής/developer μπορεί να κάνει ό,τι θέλει μιλώντας απευθείας στο hardware (αν φυσικά είναι μάγκας και έχει το χρόνο). Όλα αυτά που γράφω βέβαια δε σημαίνουν ότι δεν έχεις δίκιο. Είναι πολύ πιθανόν να είσαι 100% μέσα.

Link to comment
Share on other sites

Ελεος δλδ, δεν γίνεται να το κάνουν πιο φανερό! Τα εφέ του DirectX 9 τελειώναν κάπου με το Call of Duty 2, το FEAR και το Half-Life 2, δεν υπήρχε κάτι να τα αναδείξει περισσότερο. Το DirectX 10 έλεγαν θα φέρει motion blur, 3D Clouds/Smoke, Particle Based Smoke, Depth of Field (Autofocus φάση εφέ, το βλέπεις άνετα στο CoD4), Realistic Sun Rays, και ΧΙΛΙΑ ΔΥΟ άλλα πράγματα (καλύτερες σκιές, shaders, hdr, κτλ).

Εν τέλει τι έγινε??

Σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις και τις συνεντεύξεις των developers του CoD4, τα γραφικά είναι DX9 με εξαιρετικό optimization λόγω εμπειρίας και τα εφέ τύπου motion blur, τα έχουν κάνει με δικές τους custom ρουτίνες.

Πιστεύω ότι αν κάτι πρόκειται να αλλάξει στον κόσμο που ζούμε, αυτό θα γίνει με προσωπικό αγώνα του καθενός (όσο γραφικό και αν τον χαρακτηρίζουν οι ωχαδερφιστές και αδιάφοροι άνθρωποι) και όχι όταν περιμένουμε τα πάντα έτοιμα.

Συμφωνώ με τον προσωπικό αγώνα, διαφωνώ με τη μέθοδο. Ο "πόλεμος" σε αυτό που ο καθένας θεωρεί κακό, είναι λάθος μέθοδος. Αντίθετα η υποστήριξη σε αυτά που θεωρεί καλά (βρίσκω θετικά, προωθώ, δίνω το παράδειγμα) είναι ο ενδεδειγμένος κι πιό αποτελεσματικός μακρόχρονα τρόπος.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τον προσωπικό αγώνα, διαφωνώ με τη μέθοδο. Ο "πόλεμος" σε αυτό που ο καθένας θεωρεί κακό, είναι λάθος μέθοδος. Αντίθετα η υποστήριξη σε αυτά που θεωρεί καλά (βρίσκω θετικά, προωθώ, δίνω το παράδειγμα) είναι ο ενδεδειγμένος κι πιό αποτελεσματικός μακρόχρονα τρόπος.

Εντάξει δε ρίχνω και γκαζάκια στα γραφεία της M$ ούτε ακτιβιστής είμαι. Σε 2 forum εκφράζω την άποψή μου. Τώρα οι εκφράσεις μου μπορεί να σου φαίνονται επιθετικές, αλλά αυτό πόρρω απέχει από το να το χαρακτηρίζεις "πόλεμο".

Θυμήθηκα τώρα το ιστορικό post στο thelab πού έπεισε αρκετό κόσμο να δοκιμάσει Ubuntu....

Στο θέμα μας τώρα: Τι θα γίνει με τον larabee που θα χρειάζεται άλλο API για να υποστηριχθούν οι ray-tracing δυνατότητες; Θα έχουμε DX για Nvidia και AMD και κάτι άλλο για την Intel? Ή το DX θα υποστηρίζει και ray tracing;

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις και τις συνεντεύξεις των developers του CoD4, τα γραφικά είναι DX9 με εξαιρετικό optimization λόγω εμπειρίας και τα εφέ τύπου motion blur, τα έχουν κάνει με δικές τους custom ρουτίνες.

Κι εγώ τα έχω διαβάσει αυτά, αλλά δεν τους πολυπιστεύω.

Στο φινάλε, και δίκιο να έχουν, υπάρχουν δεκάδες άλλοι τίτλοι που εκμεταλλεύτηκαν το motion blur που ενσωματώθηκε στο DX9 :)

Link to comment
Share on other sites

Τι θα γίνει με τον larabee που θα χρειάζεται άλλο API για να υποστηριχθούν οι ray-tracing δυνατότητες; Θα έχουμε DX για Nvidia και AMD και κάτι άλλο για την Intel? Ή το DX θα υποστηρίζει και ray tracing;

Αν τελικά υιοθετηθεί το WDDM2.x, τότε το ΑΡΙ πλέον θα είναι προέκταση του HW κι όχι του SW. Άρα, αν ή κάθε κάρτα κάνει expose ρουτίνες raytracing ο κάθε developer θα μπορεί να το εκμεταλευθεί. Εκεί όμως πάμε πάλι στο παλιό καλό πρόβλημα: Θα υποστηρίζουν όλες οι κάρτες το ίδιο ΑΡΙ? Τις ίδιες ρουτίνες? Θα συμφωνήσουν οι βασικοί (Intel, ATI, nVIdia) στο να φτιάξουν ένα κοινό API? Κι αν γίνει κι αυτό, τότε όλοι οι άλλοι κατασκευαστές θα μείνουν απ'εξω και δε θα υποστηρίζουν καθόλου 3D, σε αντίθεση με τώρα που υποστηρίζουν κι ας μην έχουν hardware support. Βέβαια θα αναγκαστούν να ενσωματώσουν έστω κάποιες βασικές ρουτίνες για να παίζει έστω το λειτουργικό (που όλα πλέον έχουν 3d ρουτίνες κι για το desktop)

Αν όμως η κάθε εταιρία κάνει του κεφαλιού της, προσπαθώντας να κερδίσει την αγορά δίνοντας παραπάνω πράγματα, θα πρέπει οι developers να φτιάχουν ξεχωριστές ρουτίνες για τον κάθε κατασκευαστή με αντίστοιχες ώρες debug... Θα γυρίσουμε πάλι στην εποχή του DOS που το κάθε παιχνίδι υποστήριζε κάποιες κάρτες (είχε κατά κάποιο τρόπο ενσωματωμένους drivers) κι με τις άλλες απλά δεν έπαιζε. Βέβαια τότε το optimization ήταν σε αρκετά καλό βαθμό...

Link to comment
Share on other sites

Ξέρω πολύ καλά και έχω post-άρει καυστικά σχόλια για τις δυνατότητες του hardware. Αλλά LOL ρε φίλε "προσπαθεί να περάσει η Μ$".... Απλά LOL. Πώς το κάνει αυτό με το bloatware που σου πασάρει για λειτουργικό; Πότε ενδιαφέρθηκε η Μ$ για να φτιάξει κάτι modular και ελαφρύ; Πότε σου έδωσε software που δε σε υποχρέωνε να κάνεις αναβάθμιση; Δεν αμφισβητώ την τεχνολογία WDDM2.x . Τα κίνητρα της M$ αμφισβητώ ευθέως.

Υ.Γ. Αν όντως στο DX9 έχει ενσωματωθεί "κρυφά" το DX10 και δεν μας το λένε για να αγοράσουμε Vista, τότε είναι ακόμα περισσότερο κατάπτυστοι και αισχροί.

Σκέψεις και σχέδια επί χάρτου υπήρχαν στην MS (από την εποχή του σχεδιασμού των Windows XP) για την δημιουργεία ενός modular OS, και το οποίο θα ήταν απαλαγμένω από τα λάθη του παρελθόντος. Το θέμα είναι ότι αν η MS έκανε αυτή την κίνηση θα την τιμωρούσαν όλοι (και δικαίος), γιατί δεν γίνεται εγώ να έχω πληρώσει κάποιες χιλιάδες ευρώ για αγορά λογισμικού για την δουλεία μου και να μην μπορεί πλέον να κάτσει στο καινούργιο λειτουργικό. Δηλαδή ένα modular λειτουργίκο δεν θα είχε καθόλου backward compatibility και θα μέναμε όλοι με το ακριβό λογισμικό στο χέρι (για να μην πω με την ψ*** στο χέρι). Γιατί έστω ότι η χ εταιρεία θα αποφάσιζε να υποστηρίξει κάτι τετοίο με το κάλημερά την εμφάνισης ενός τέτοιου λειτουργικού απο την MS, το χρονικό διάστσημα που θα απαιτούνταν μέχρι να το βγάλει στην αγορά θα ήταν ΤΕΡΑΣΤΙΟ, και φυσικά τα κέρδη της μειωμένα.... Συνεπώς επειδή όλα είναι πλέον χρήμα, μελετούν πολύ καλά την κάθε τουσ κίνηση πριν την κάνουν.

Link to comment
Share on other sites

Γιατί όλοι πιπιλάνε την καραμέλα ότι δεν μπορεί να υπάρξει modular λειτουργικό με backward compatibility; Δεν καταλαβαίνω το λόγο...

Link to comment
Share on other sites

Γιατί όλοι πιπιλάνε την καραμέλα ότι δεν μπορεί να υπάρξει modular λειτουργικό με backward compatibility; Δεν καταλαβαίνω το λόγο...

Ισως οταν διαβάσεις λίγο από λειτουργικά συστήματα καταλαβεις τον λόγο. Και δεν το λές προσωπικά σε σενα για να σε θίξω. Προφάνως εδώ άλλοι έχουν σπουδάσει υπολογιστες, άλλοι νομικη, άλλοι φιλολογοι, άλλοι μηχανικοί, άλλοι ψήστες, άλλοι φουρνάριστες.... εγώ λοιπον που έχω σπουδάσει μηχανικός ... δεν μπορο να παω στον φούρναρη και να του πω οτι όταν βάζει το ψωμί στον φούρνο δεν λαδώνει καλα την λαμαρίνα :P .

Και προφανώς δεν έχω όλη την απαραίτητη γνώση για να ξέρω τι ακριβώς θα γίνει με ένα modular λειτουργικό απο την MS, αλλα τουλάχιστον από αυτά που έχω διαβάσει το συμπερασμα ειναι αυτο... Δυστηχώς ή ευτυχώς

Link to comment
Share on other sites

Ω.... έχεις μεγαλύτερο e-pennis τώρα? Έχω ισχυριστεί ποτέ ότι είμαι developer? Ή δώσε link ή σταμάτα να γράφεις αερολογίες. Η ερώτησή μου σαφής:

Για ποιο λόγο ένα modular (έστω και στοιχειωδώς) Window-ειδές λειτουργικό δεν μπορεί να είναι backward compatible σε ικανοποιητικό βαθμό (γιατί ούτε τα Vista είναι 100% συμβατά - περίπου 70-80% θα έλεγα).

Link to comment
Share on other sites

Είμαι developer από το 1983... Πιστεύεις ότι ένα link μπορεί να σου απαντήσει σε γνώσεις κι εμπειρίες που έχει αποκτήσει κάποιος μετά από 25 χρόνια? Αν ήταν τόσο απλό λες να μην το έκανε η M$ ή η Apple ή η ΙΒΜ ?

Το βρήκαμε τώρα, ή link ή η απάντηση δε μετράει... Ούτε παιδάκια του δημοτικού...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now