MetallicGR

AMD Kaveri APU's: Μια ματιά στην νέα αρχιτεκτονική

Recommended Posts

[NEWS_IMG=AMD Kaveri APU's: Μια ματιά στην νέα αρχιτεκτονική]http://reviews.hwbox.gr/news/amd.jpg[/NEWS_IMG] Η AMD, ετοιμάζει πυρετωδώς τους επερχόμενους APU's που θα βασίζονται στην αρχιτεκτονική Steamroller και θα αντικαταστήσουν τους πετυχημένους Richland το Q4 του 2013. Όπως ήδη γνωρίζουμε, οι Richland έφεραν μια ανανεωμένη έκδοση της Piledriver αρχιτεκτονικής που είδαμε στους Trinity και προσέφεραν ελάχιστα καλύτερες επιδόσεις αλλά με υψηλότερους χρονισμούς και χαμηλότερη κατανάλωση.

Οι Kaveri αντίθετα, χρησιμοποιούν την νέα αρχιτεκτονική Steamroller των 28 νανομέτρων που εστιάζει στον multithreaded τομέα αυξάνοντας το IPC (instruction per cycle) κατά 25%. Σε κάθε module, η AMD "στριμώχνει" 2 παράλληλα threads με περισσότερα "ιδιωτικά" recources, αυξάνοντας (θεωρητικά) τις επιδόσεις ανά πυρήνα. Η αρχιτεκτονική, εκτός από τους Steamroller cores, θα χρησιμοποιεί ένα Graphics Core Next module 2.0 (GCN 2.0) επίσης στα 28nm, σαν και αυτό των Radeon HD 7000 series. Από πλευράς GPU λοιπόν, οι Kaveri θα κάνουν χρήση έως και 512 Stream Processors ή MAD's, με πηγές να μιλάνε ακόμα και για 768SP's στα high end APU's. Συγκριτικό παράδειγμα, η Radeon HD 7750, που έχει 512SP's άρα μιλάμε για επιδόσεις που αγγίζουν μια entry level discrete GPU. Για να επιτευχθούν οι επιδόσεις μιας 7750 που κάνει χρήση GDDR5 μνήμης πρέπει να ξεπεραστεί το "σκόπελο" της "αργής" DDR3 μνήμης, γι' αυτό και η AMD επιστρατεύει τις τεχνολογίες HUMA και HSA (Heterogeneous System Architecture), που θα αναλάβουν να μοιράσουν και να βελτιστοποιήσουν το φόρτο εργασίας -μοιράζοντας αναλόγως την RAM και την απαίτηση υπολογιστική ισχύ- σε ολόκληρη την μονάδα (GPU/FPU). Οι συνολικές επιδόσεις σύμφωνα με την AMD, ενδέχεται να αγγίζουν και, ίσως να ξεπερνούν το 1 TFLOP's. Νέα στοιχεία που ήρθαν στο φως με την διάθεση των Rx-200 series καρτών γραφικών της AMD, συνιστούν την πλήρη υποστήριξη του low level API, Mantle που υπόσχεται αυξημένες επιδόσεις σε εφαρμογές που το υποστηρίζουν.

Εκτός των τεχνολογικών βελτιώσεων σε επίπεδο αρχιτεκτονικής, η AMD φέρνει στην αγορά το νέο FM2+ socket με τα νέα chipsets A88X/A78X, για να στεγάσει τους Kaveri. Όπως αναφέρεται, το FM2+ θα είναι backwards compatible με τους Richland και Trinity και θα κάνει χρήση DDR3 RAM. Τα διαθέσιμα SKU's θα υλοποιούνται από διπύρηνα και τετραπύρηνα μοντέλα με κατανάλωση από 35W στα φορητά συστήματα και έως 65-100W στους σταθερούς υπολογιστές. Τέλος, οι Kaveri θα λανσαριστούν παράλληλα και σαν server SKU's με το όνομα Berlin ενώ περιμένουμε περαιτέρω πληροφορίες τους επερχόμενους μήνες.

[img_ALT=AMD Kaveri APU's: Μια ματιά στην νέα αρχιτεκτονική]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums138-picture13481.jpg[/img_ALT]

Συγκρίνοντας την νέα αρχιτεκτονική, βλέπουμε ότι η AMD μειώνει τα shared resources προς αύξηση επιδόσεων

[img_ALT=AMD Kaveri APU's: Μια ματιά στην νέα αρχιτεκτονική]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums138-picture13479.jpg[/img_ALT]

Παρόλο που έχουν τον ίδιο αριθμό pins (με εξαίρεση ένα που μεταφέρθηκε), το FM2 δεν θα είναι συμβατό με τους Kaveri,

ενώ αντίθετα το FM2+ θα χαρεί να φιλοξενήσει τον Richland που ήδη έχετε

[img_ALT=AMD Kaveri APU's: Μια ματιά στην νέα αρχιτεκτονική]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums138-picture13480.jpg[/img_ALT]

Σε βάθος διετίας, η AMD σκοπεύει να υπερδιπλασιάσει την ταχύτητα των Bulldozer

[img_ALT=AMD Kaveri APU's: Μια ματιά στην νέα αρχιτεκτονική]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums138-picture13478.jpg[/img_ALT]

[MAG_THUMB=AMD Kaveri APU's: Μια ματιά στην νέα αρχιτεκτονική]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums138-picture13476.jpg[/MAG_THUMB][MAG_THUMB=AMD Kaveri APU's: Μια ματιά στην νέα αρχιτεκτονική]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums138-picture13477.jpg[/MAG_THUMB][MAG_THUMB=AMD Kaveri APU's: Μια ματιά στην νέα αρχιτεκτονική]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums138-picture13482.jpg[/MAG_THUMB]

Edited by MetallicGR
Link to comment
Share on other sites

Μακαρι να πανε ολα καλα και να εχουν επιδοσεις ισαξιες τουλαχιστον με τους sandy bridge.

Αν εφαρμοσουν "ακραια" τιμολογιακη πολιτικη οπως στον fx 6300 τοτε πολυς κοσμος θα στραφει εκει για budget gaming.

Α... και να μην ξεχασω αν εχει τοσο καλη εφαρμογη στις APU λυσεις τοτε ο i3 δεν πρεπει να εχει λογο υπαρξης...:ghost:

Link to comment
Share on other sites

Πάντως σήμερα για πρώτη φορά, παραδέχτηκα την επιλογή του A4 5300. Κατέβασα το τελευταίο MK9 και έπαιξε άνετα με όλα τα settings στο τέρμα (χωρίς ΑΑ) στα 1366χ768 στην τηλεόραση του σαλονιού. Φυσικά την αλλαγή στο νέο A10-6700 θα την κάνω γιατί χρειάζομαι και τους έξτρα πυρήνες. Αλλά μόνο από το γεγονός πως το παιχνίδι έπαιζε απόλυτα smooth με δικαίωσε για την αγορά έναντι των i3.

Link to comment
Share on other sites

Αφου το φωναζουμε εδω και καιρο ρε Ζαχο:

αν εχουμε περιορισμενο budget ή θελουμε ενα συστημα για all around usage και κανα παιχνιδακι σε mid settings,

παμε για AMD ασυζητητί !! και στο μελλον αν η επιθυμια μας για games μεγαλωσει, κοτσαρουμε και μια VGA και

ειμαστε αρχοντες !!

Αλλα, καποιος, οι φιλοι μου, οι αγνωστοι μου, μου ειπαν οτι εε δεν ειναι τοσο καλοι οι AMD και ειναι καλυτεροι εε

οι Intel... εε καπως πρεπει να ακολουθησω τη μαζα εε.

(οποιος με "επιασε" με "επιασε"...)

Link to comment
Share on other sites

Η AMD ΠΡΕΠΕΙ να βελτιώσει και το cpu κομμάτι, αλλιώς θα πάψει να αποτελεί επιλογή όχι μόνο στο hi end αλλά παντού.

AnandTech | AMD's A10-5750M Review, Part 2: The MSI GX60 Gaming Notebook

Yanni δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ αλλά ούτε ότι διαφωνώ. Εγώ τα APU τα βλέπω σαν πακέτο και για τα χρήματα τους τουλάχιστον για μένα είναι παραπάνω από μια χαρά. Το link που δίνεις είναι από mobile APU με ότι συνεπάγεται αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Η AMD ΠΡΕΠΕΙ να βελτιώσει και το cpu κομμάτι, αλλιώς θα πάψει να αποτελεί επιλογή όχι μόνο στο hi end αλλά παντού.

Πρέπει; Εγώ πάλι δεν νομίζω. Έχουμε φτάσει στο επίπεδο να έχουμε επεξεργαστές "good enough" για σχεδόν τα πάντα. H AMD παράγει επεξεργαστές αρκετά καλούς για καθημερινή χρήση, σενάριο χρήσης που περιλαμβάνει "λίγο απ' όλα" και το οποίο δεν δείχνει να χρειάζεται περισσότερο performance από αυτό που ήδη έχουμε.

Link to comment
Share on other sites

Πρέπει; Εγώ πάλι δεν νομίζω. Έχουμε φτάσει στο επίπεδο να έχουμε επεξεργαστές "good enough" για σχεδόν τα πάντα. H AMD παράγει επεξεργαστές αρκετά καλούς για καθημερινή χρήση, σενάριο χρήσης που περιλαμβάνει "λίγο απ' όλα" και το οποίο δεν δείχνει να χρειάζεται περισσότερο performance από αυτό που ήδη έχουμε.

Το θέμα είναι ότι η Intel σύντομα θα έχει good enough γραφικά, τα έχει ήδη απλά χρεώνει "κούκος αηδόνι", καλύτερες επιδόσεις και σημαντικά καλύτερες καταναλώσεις. Όταν η AMD χάσει το πλεονέκτημα που έχει στα γραφικά, αν δεν μπορέσει να το ισοσκελίσει αυτό με κάποιες άλλες σημαντικές βελτιώσεις, ούτε εγώ που έχω να αγοράσω Intel από το 1999 δεν θα κοιτάω τους επεξεργαστές της AMD. Θα είναι πίσω στις επιδόσεις, τα γραφικά θα είναι πάνω κάτω μία από τα ίδια και απλά θα μιλάμε για τους drivers (όπως αντίστοιχα γίνεται στις περιπτώσεις Nvidia vs AMD) ψάχνοντας να βρούμε το 1 game στο οποίο θα έχει κάποιο bug η Intel για να βγάζουμε την AMD κορυφαία. Το θέμα της κατανάλωσης απλά δεν θα το πιάνουμε καθόλου στο στόμα διότι δεν θα νοείται σύγκριση.

Διαφωνεί κάποιος με τα παραπάνω; ΟΚ. Η AMD χάνει όλη την hi end αγορά επειδή οι επεξεργαστές της όλο και περισσότερο δείχνουν να φρενάρουν τις υψηλών επιδόσεων κάρτες γραφικών, αργότερα μπορεί να χάσει και την mid range. Άλλος ένας λόγος διότι χωρίς mid και hi end αγορές δεν μπορείς να έχεις και τα έσοδα που θέλεις ώστε να προχωρήσεις σε έρευνα.

Ας πούμε ότι ούτε αυτός ο λόγος είναι σημαντικός διότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι και διότι τέλος πάντων όταν βάζεις full τα γραφικά η cpu είναι δευτερεύον παράγοντας.

Πάμε στην ταμπακιέρα λοιπόν. Πόσο μα πόσο καλύτερες θα δείχνανε οι APUs αν είχαν καλύτερες επιδόσεις οι cpus, αν ήταν κοντά σε αυτές της Intel? Πιθανόν σε περιπτώσεις παιχνιδιών που με το ζόρι πιάνουν τώρα σε low τα 25-30fps να χτυπάγανε 40-50fps ή και παραπάνω διότι βλέπουμε συνεχώς σε benchmarks ότι όταν τα γραφικά δεν είναι ιδιαίτερα βαριά μια ποιο γρήγορη cpu βγάζει αναλογικά αρκετά περισσότερα fps. Θα έπαιρνες έναν υποθετικό σημερινό 6600 με cpu cores που θα πλησιάζανε σε επιδόσεις αυτά της Intel και θα έκανες πλάκα στον σημερινό 6800. Θα έπρεπε να ανεβάσεις τα γραφικά σε βαθμό που θα πνίγουν την ενσωματωμένη gpu, να βγάζει αυτή με το ζόρι 15-20fps για να δεις τον 6800 με τους 384 radeon cores να δείχνει κάπως καλύτερος του υποθετικού 6600 με τους 256.

Με την λογική του είμαι "good enough" σε έναν τομέα, η AMD θα ακολουθήσει την πορεία της VIA. Αν δεν υπήρχε η ARM να πιέσει την Intel να ρίξει τα κέρατά της στο R&D με σκοπό να βελτιώσει και το gpu κομμάτι των επεξεργαστών της και να πετύχει μικρά θαύματα στον τομέα της κατανάλωσης, η AMD θα ήταν μια χαρά. Αλλά τα πράγματα αγρίεψαν και το μόνο που σώζει, προσωρινά, την AMD είναι να αρχίσει η Intel γοργά γοργά να περνάει σε BGA στο desktop.

Edited by yanni
Link to comment
Share on other sites

Θα το πιάσω λίγο ανάποδα το ποστ σου.

Τι έξοχο παράδειγμα που έφερες, η ARM. Κατ' αρχάς εξ' όσων γνωρίζω η ARM δεν είναι chip manufacturer κατά τον τρόπο που είναι η Intel. Η ARM είναι μια εταιρία η οποία κατέχει τα δικαιώματα αυτής της αρχιτεκτονικής και κάνει licence σε τρίτους. Αυτό σημαίνει πως απλά σχεδιάζουν το chip και πουλάνε τα σχέδια στην Samsung, Apple nVidia κλπ ώστε αυτές στη συνέχεια να φτιάξουν τα δικά τους κατά παραγγελία ARM-based CPUs. Πως κατάφερε όμως η ARM να κυριαρχήσει στην mobile πλατφόρμα; Απλώς εξασφαλίζει good enough performance και καλή κατανάλωση αλλά σε λογικό κόστος. Όλα είναι θέμα κόστους! Τι και αν η Intel με την x86 αρχιτεκτονική μπορεί να εξασφαλίσει και καλύτερο performance και κατανάλωση; Έχει τρομερό πρόβλημα στο distribution κανάλι της, γιατί σημαίνει πως είναι αυτή που πρέπει να αναλάβει την σχεδίαση, παραγωγή και την παράδοση των μονάδων της στους κατασκευαστές. Όλα αυτά οδηγούν σε αυξημένο κόστος. Οπότε λοιπόν, αν πιστεύεις πως το απόλυτο performance και η καλύτερη κατανάλωση είναι top παράγοντες όσον αφορά την πώληση cpus, είσαι λάθος.

Μπορεί η AMD να μην ακολουθεί πιστά το παράδειγμα της ARM σήμερα, αλλά δεδηλωμένα αυτή είναι η πρόθεση της, να γίνει custom chip designer. Πως κατάφερε να κάνει το 3/3 στις next gen κονσόλες; Γιατί πολύ απλά οι bulldozer αρχιτεκτονική, ναι αυτή που όλοι έκραζαν στην αρχή, είναι μια αρχιτεκτονική good enough να τροφοδοτήσει τα XBOX one και PS4 κρατώντας το κόστος τους σε μη παράλογα επίπεδα.

Και φτάνουμε προς το desktop. Το θέμα του bottlenecking το έχουμε αναλύσει αρκετές φορές, εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως το stuttering και άλλα παρόμοια φαινόμενα δεν είναι θέμα υπολογιστικής ισχύος αλλά software. Με άλλα λόγια μπορεί να tweakαριστεί το software ώστε να μην έχουμε τέτοια φαινόμενα. Από την άλλη, μου λες πως "όταν η AMD χάσει το πλεονέκτημα στα γραφικά"... θα το χάσει; Γιατί απ' όσο ξέρω, ήδη την έχει την τεχνολογία, απλώς περιμένει die shrinks για να την ενσωματώσει ολοένα και περισσότερο στα cpu της. Από την άλλη, βλέποντας πως κάθε χρόνο στην καλύτερη έχουμε +10% κάθε έτος, αλλά αυτό το ποσοστό είναι εμφανές μόνο σε number crunching διεργασίες (πχ mass video rendering) τότε γιατί να μην ισχυριστεί κανείς πως οι επεξεργαστές της AMD είναι good enough για όλα τα πιθανά σενάρια χρήσης; Και σε συνδυασμό με μια GPU η οποία μπορεί να εκμεταλλευτεί αρκετές GPGPU εφαρμογές (γιατί για gaming δεν είναι ακόμα) οι οποίες κάνουν ολοένα και περισσότερο την εμφάνισή τους. Και όλα αυτά έρχονται σε μια πλατφόρμα η οποία έχει χαμηλό κόστος. Όταν το daily usage scenario γίνει περισσότερο απαιτητικό απ' όσο είναι σήμερα (not soon), τότε η AMD θα αυξήσει την απόδοση των CPU και APU της.

Τα περί κατανάλωσης τα εξήγησα περισσότερο εδώ.

Edited by Astalavista
Link to comment
Share on other sites

Θα το πιάσω λίγο ανάποδα το ποστ σου.

Τι έξοχο παράδειγμα που έφερες, η ARM. Κατ' αρχάς εξ' όσων γνωρίζω η ARM δεν είναι chip manufacturer κατά τον τρόπο που είναι η Intel. Η ARM είναι μια εταιρία η οποία κατέχει τα δικαιώματα αυτής της αρχιτεκτονικής και κάνει licence σε τρίτους. Αυτό σημαίνει πως απλά σχεδιάζουν το chip και πουλάνε τα σχέδια στην Samsung, Apple nVidia κλπ ώστε αυτές στη συνέχεια να φτιάξουν τα δικά τους κατά παραγγελία ARM-based CPUs. Πως κατάφερε όμως η ARM να κυριαρχήσει στην mobile πλατφόρμα; Απλώς εξασφαλίζει good enough performance και καλή κατανάλωση αλλά σε λογικό κόστος. Όλα είναι θέμα κόστους! Τι και αν η Intel με την x86 αρχιτεκτονική μπορεί να εξασφαλίσει και καλύτερο performance και κατανάλωση; Έχει τρομερό πρόβλημα στο distribution κανάλι της, γιατί σημαίνει πως είναι αυτή που πρέπει να αναλάβει την σχεδίαση, παραγωγή και την παράδοση των μονάδων της στους κατασκευαστές. Όλα αυτά οδηγούν σε αυξημένο κόστος. Οπότε λοιπόν, αν πιστεύεις πως το απόλυτο performance και η καλύτερη κατανάλωση είναι top παράγοντες όσον αφορά την πώληση cpus, είσαι λάθος.

Μπορεί η AMD να μην ακολουθεί πιστά το παράδειγμα της ARM σήμερα, αλλά δεδηλωμένα αυτή είναι η πρόθεση της, να γίνει custom chip designer. Πως κατάφερε να κάνει το 3/3 στις next gen κονσόλες; Γιατί πολύ απλά οι bulldozer αρχιτεκτονική, ναι αυτή που όλοι έκραζαν στην αρχή, είναι μια αρχιτεκτονική good enough να τροφοδοτήσει τα XBOX one και PS4 κρατώντας το κόστος τους σε μη παράλογα επίπεδα.

Και φτάνουμε προς το desktop. Το θέμα του bottlenecking το έχουμε αναλύσει αρκετές φορές, εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως το stuttering και άλλα παρόμοια φαινόμενα δεν είναι θέμα υπολογιστικής ισχύος αλλά software. Με άλλα λόγια μπορεί να tweakαριστεί το software ώστε να μην έχουμε τέτοια φαινόμενα. Από την άλλη, μου λες πως "όταν η AMD χάσει το πλεονέκτημα στα γραφικά"... θα το χάσει; Γιατί απ' όσο ξέρω, ήδη την έχει την τεχνολογία, απλώς περιμένει die shrinks για να την ενσωματώσει ολοένα και περισσότερο στα cpu της. Από την άλλη, βλέποντας πως κάθε χρόνο στην καλύτερη έχουμε +10% κάθε έτος, αλλά αυτό το ποσοστό είναι εμφανές μόνο σε number crunching διεργασίες (πχ mass video rendering) τότε γιατί να μην ισχυριστεί κανείς πως οι επεξεργαστές της AMD είναι good enough για όλα τα πιθανά σενάρια χρήσης; Και σε συνδυασμό με μια GPU η οποία μπορεί να εκμεταλλευτεί αρκετές GPGPU εφαρμογές (γιατί για gaming δεν είναι ακόμα) οι οποίες κάνουν ολοένα και περισσότερο την εμφάνισή τους. Και όλα αυτά έρχονται σε μια πλατφόρμα η οποία έχει χαμηλό κόστος. Όταν το daily usage scenario γίνει περισσότερο απαιτητικό απ' όσο είναι σήμερα (not soon), τότε η AMD θα αυξήσει την απόδοση των CPU και APU της.

Τα περί κατανάλωσης τα εξήγησα περισσότερο εδώ.

H ARM μέχρι τώρα δεν είχε ουσιαστικά ανταγωνισμό. Από την άλλη ευτύχισε να δει το Android να τρέχει στους επεξεργαστές της. Η καημένη η MIPS για παράδειγμα που τα τσιπάκια της είχαν προβλήματα ασυμβατότητας, τσιπάκια που αν δεν κάνω λάθος ήταν και φτηνότερα και με καλύτερο power efficiency, πήγε για βρούβες. Σε 2-3 χρόνια πάντως θα δούμε τι ποσοστό tablets/smartphones με τιμές άνω των 150-200? θα έχουν ARM cpus. Σε 4-5 χρόνια με κόστος άνω των 100-150?. Και έχεις λάθος να πιστεύεις ότι το κόστος των Χ86 είναι υψηλό διότι το αναλαμβάνει μια εταιρία. Βασικά δεν έχει λογική το να λες ότι αν μεσολαβούν 3 από την σχεδίαση μέχρι το ράφι, οδηγεί σε ποιο οικονομικό προιόν από ότι αν μεσολαβεί μόνο ένας. Τα τσιπάκια της ARM είναι ποιο απλά και ποιο φτηνά στην κατασκευή, για αυτό είναι και φτηνότερα. Όπως ακριβώς ένας Atom δεν έχει το κόστος ενός i7.

Όσον αφορά την AMD, το ότι ανοίγεται σε νέες αγορές με την δυνατότητα να δέχεται παραγγελίες για custom design chips δεν την οδηγεί στον δρόμο της ARM. Καμιά σχέση. Και βέβαια όταν μιλάω για efficiency και performance δεν κοιτάω το σήμερα, οπότε δεν είναι ότι εγώ είμαι λάθος. Απλά εσύ καταλήγεις σε συμπεράσματα που δείχνουν ολίγον μονόπλευρη ανάλυση της κατάστασης.

Όσον αφορά τις κονσόλες η λύση του ενός chip είναι απλούστερη και φτηνότερη από το να τρέχεις σε Nvidia και Intel να σου προμηθεύσουν gpu και cpu. Επιπλέον αυτές οι δύο εταιρίες χρεώνουν μάλλον αρκετά περισσότερα από ότι η AMD οπότε το φτηνότερα μάλλον μεταφράζεται σε πολύ φτηνότερα. Βάλε και το ότι η AMD κάνει κινήσεις να μπει δυναμικά στον χώρο των games και μάλλον να ανατρέψει την δεδομένη σήμερα κατάσταση που θέλει τα games να φτιάχνονται με το Intel/Nvidia συνδυασμό στο μυαλό και δεν είναι δύσκολο να υποθέσεις ότι τους έκανε μια προσφορά που ήταν αδύνατον να αγνοήσουν. Η αρχιτεκτονική εδώ είναι δευτερεύουσα. Αν οι εταιρίες μπορούσαν να έχουν Intel cpu + Nvidia gpu σε λογικό κόστος, θα πήγαιναν τρέχοντας. Προφανώς αυτό δεν ήταν εφικτό. Αν οι ARM πυρήνες ήταν αρκετά δυνατοί, μπορεί να βλέπαμε υλοποίηση της Nvidia στις κονσόλες αυτές και σήμερα να μιλάγαμε για την μεγάλη ευκαιρία του Android και του Linux να χτυπήσουν δυνατά τα Windows. Προφανώς ούτε αυτό ήταν εφικτό.

Το twekάρισμα που λες στα PC είναι απλά όνειρο θερινής νυκτός. Δεν χρειάζεται να το αναλύσω φαντάζομαι. Και να γίνεται, απλά οι εταιρίες δεν το κάνουν για τον Χ,Υ λόγο.

Τα υπόλοιπα που γράφεις παρακάτω είναι απλά best case scenario και ποιο κάτω όνειρα θερινής νυκτός γεμάτα από "αν" και υποθέσεις του στυλ "τα έχω αλλά ακόμα δεν τα δείχνω". Αν σκέφτεσαι έτσι σήμερα, πας για λουκέτο αύριο. Έχω την τεχνολογία αλλά περιμένω τα νανόμετρα; Ναι αν σε περιμένει και ο άλλος (Nvidia στις gpus) έχει μια κάποια λογική, αν δεν σε περιμένει (Intel) χαιρετίσματα. Άσε που επιπλέον αυτά που λες είναι υποθέσεις και σενάρια που βασίζονται σε μια λογική που λέει ότι η Intel δεν είναι σε θέση να παρουσιάσει κάτι ταχύτερο ή να ρίξει τιμές ή να βάλει καλές gpus στους μικρούς επεξεργαστές. Πολλές φορές γίνεται αυτό το λάθος.

Όσον αφορά τα περί κατανάλωσης, αν η ARM θεωρείτο ότι υπερείχε κάπου σημαντικά ήταν σε αυτόν τον τομέα. Πλέον έχει χάσει αυτό το πλεονέκτημα και διατηρεί μόνο ένα. Το ότι ακόμα παίζει μόνη της.

Δεν θεωρώ ότι κάνω λάθος όπως λες, απλά δεν βγάζω συμπεράσματα με βάση το σήμερα και δεν βασίζομαι μόνο σε ευνοϊκά σενάρια για το αύριο, ...αν και θα το ήθελα στην περίπτωση της AMD.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το +25% που λένε για τους KAVERI (μάλλον σε IPC μεταφράζεται) + το GCN με πολλά cores κιόλας + το HUMA + την επικράτηση του OPENCL θα φέρει καλο αποτέλεσμα στα APUS και μάλλον θα τα ανεβάσει σε άλλη κατηγορία απόδοσης/ τιμών.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTQwNzM

http://blogs.adobe.com/premierepro/2013/05/improved-gpu-support-in-adobe-premiere-pro-cc.html

http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/amd-and-adobe-creative-suite-6-2012apr23.aspx

http://phoronix.com/forums/showthread.php?81954-AMD-To-Exploit-OpenCL-Potential-In-LibreOffice

http://www.geeks3d.com/20111217/winzip-16-5-will-support-opencl-for-ultra-fast-compression-and-decompression/

http://www.mainconcept.com/eu/products/sdks/gpu-acceleration/opencltm-h264avc.html

http://phoronix.com/forums/showthread.php?80792-Handbrake-0-9-9-Supports-OpenCL-Offloading

http://www.vreveal.com/kb/vreveal-3-and-opencl-support

http://news.softpedia.com/newsImage/AMD-Fusion-APUs-500-Faster-than-Intel-s-CPUs-in-Musemage-Video-3.png/

κ.λ.π. γιατί είναι και πάρα πολλά πολλά πολλά ακόμα ...

Προβλέπω πως οι τιμές τουλάχιστον για τα μεγάλα μοντέλα θα κυμαίνονται στην τιμή του FX8350 , δηλαδή κοντά στα 200? ...

Edited by adtakhs
Link to comment
Share on other sites

Η AMD ΠΡΕΠΕΙ να βελτιώσει και το cpu κομμάτι, αλλιώς θα πάψει να αποτελεί επιλογή όχι μόνο στο hi end αλλά παντού.

AnandTech | AMD's A10-5750M Review, Part 2: The MSI GX60 Gaming Notebook

Αν δεν ρίξουν λιθογραφία ώστε να ρίξουν κατανάλωση και να χωρέσουν περισσότερα transistor στον ίδιο χώρο, δεν μπορούν να κάνουν τίποτα . Αυτή είναι η γνώμη μου. Θα παλεύουν στα χαμηλά και VFM ακόμα και αν υπάρχει τεχνογνωσία.

Είναι μεγάλη η διαφορά για να μπορέσεις και με την καλύτερη αρχιτεκτονική να την νικήσεις ...

Περιμένουν την GLOFO που τα ξύνει ....?

Δεν ξέρω όμως γιατί δεν πέφτουν στα 20nm με το που είναι έτοιμη η Transmeta .

Link to comment
Share on other sites

Τέτοιο ενθουσιασμό για τους Kaveri adtakhs, ούτε οι μηχανικοί στην AMD δεν έχουν. Οι οποίοι Kaveri πάνε για μέσα Φεβρουαρίου 2014 λένε οι φήμες.

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν ρίξουν λιθογραφία ώστε να ρίξουν κατανάλωση και να χωρέσουν περισσότερα transistor στον ίδιο χώρο, δεν μπορούν να κάνουν τίποτα . Αυτή είναι η γνώμη μου. Θα παλεύουν στα χαμηλά και VFM ακόμα και αν υπάρχει τεχνογνωσία.

Είναι μεγάλη η διαφορά για να μπορέσεις και με την καλύτερη αρχιτεκτονική να την νικήσεις ...

Περιμένουν την GLOFO που τα ξύνει ....?

Δεν ξέρω όμως γιατί δεν πέφτουν στα 20nm με το που είναι έτοιμη η Transmeta .

Ακόμα και τα 32nm της Intel δεν μπορούν να χτυπήσουν - αν δεν κάνω λάθος - οπότε, κατά την γνώμη μου, είναι κυρίως θέμα σχεδίασης.

Transmeta? Που την θυμήθηκες αυτή; TSMC υποθέτω. Και εκεί το θέμα είναι το πόσο έτοιμη θα είναι η TSMC. Μπορεί τα μισά τσιπάκια στην αρχή να βγαίνουν άχρηστα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now