MetallicGR

AMD FreeSync Technology Preview

Recommended Posts

[NEWS_IMG=AMD FreeSync Technology Preview]http://www.hwbox.gr/images/metro/news_images/amd4.png[/NEWS_IMG] Το αντίπαλο δέος του G-Sync της nVidia.

Η AMD παρουσίασε στην CES 2014 την νέα της τεχνολογία που αντιτάσσεται στο G-Sync της nVidia και κάνει ότι ακριβώς και ο αντίπαλός της, προσφέρει ομαλό framerate χωρίς όμως την ανάγκη κάποιου επιπρόσθετου hardware όπως γίνεται στην περίπτωση της nVidia, αλλά μόνο εάν το panel υποστηρίζει VBLANC (Vertical blanking interval). Το demo έτρεχε σε Toshiba Satellite Click laptops, ενώ η τεχνολογία δεν είναι τελειοποιημένη και αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες από πλευράς AMD.

[video=youtube;pIp6mbabQeM]

[img_ALT=AMD FreeSync Technology Preview]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums293-picture20639.jpg][/img_ALT]

[img_ALT=AMD FreeSync Technology Preview]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums293-picture20638.jpg][/img_ALT]

Link to comment
Share on other sites

Nvidia responds to AMD FreeSync

However, Petersen quickly pointed out an important detail about AMD's "free sync" demo: it was conducted on laptop systems. Laptops, he explained, have a different display architecture than desktops, with a more direct interface between the GPU and the LCD panel, generally based on standards like LVDS or eDP (embedded DisplayPort). Desktop monitors use other interfaces, like HDMI and DisplayPort, and typically have a scaler chip situated in the path between the GPU and the panel. As a result, a feature like variable refresh is nearly impossible to implement on a desktop monitor as things now stand.

Καλα κρασα AMD.....Τι αμπαλοι εκει μεσα θεεε μου! Οθονες lap top θα πανε να πουλησουν :hehe:

Edited by Sebastian
Link to comment
Share on other sites

Οθονες lap top θα πανε να πουλησουν :hehe:

Αυτοί δεν πάνε να πουλήσουν τίποτα. Η Nvidia πάει να πουλήσει κάτι που θα μπορούσε χαλαρά να είναι free. Ως συνήθως....

Link to comment
Share on other sites

Nvidia responds to AMD FreeSync

However, Petersen quickly pointed out an important detail about AMD's "free sync" demo: it was conducted on laptop systems. Laptops, he explained, have a different display architecture than desktops, with a more direct interface between the GPU and the LCD panel, generally based on standards like LVDS or eDP (embedded DisplayPort). Desktop monitors use other interfaces, like HDMI and DisplayPort, and typically have a scaler chip situated in the path between the GPU and the panel. As a result, a feature like variable refresh is nearly impossible to implement on a desktop monitor as things now stand.

Καλα κρασα AMD.....Τι αμπαλοι εκει μεσα θεεε μου! Οθονες lap top θα πανε να πουλησουν :hehe:

δλδ θα χρειαστει καποια πατεντα/συσκευη σαν το gsync στη μεση

οχι και τοσο διαφορετικο μου φαινεται απο το gsync

διαφορες στην αποδοση θα επρεπε να μας ενδιαφερουν

απλα με τη διαφορα, οτι για να μπει στα λαπτοπ, ισως δεν θα χρειαστει καμια πατεντα/συσκευη ενδιαμεσα

και λογικα δεν θα χρειαστει να πουλισεις και το σπιτι και το αυτοκινητο

edit:

χωρις να ειχω ιδεα για το παρακατω αρθρο, συμπερανα απλα, συνιθισμενη τακτικη nvidia, μυριζε απο χιλιομετρα φρεσκο αρμεγμενο γαλα

οι nvidiaδες, κανετε και μουυυυυυ τα βραδυα? :hehe::P :p

Edited by Yoshi
Link to comment
Share on other sites

Αυτοί δεν πάνε να πουλήσουν τίποτα. Η Nvidia πάει να πουλήσει κάτι που θα μπορούσε χαλαρά να είναι free. Ως συνήθως....

Άστους να γελάνε σαν χάνοι από το Idiocracy, ήδη οι πρόσφατες καινοτομίες της AMD γίνονται industry standards η μια μετά την άλλη με φρέσκο παράδειγμα το Dockport, DisplayPort? Adds DockPort Extension to Royalty-Free VESA Standard | VESA, βάζω στοίχημα ότι σύντομα το Freesync θα ενσωματωθεί σαν VESA standard extension μέσω της τεχνολογίας του Dockport που όλοι οι κατασκευαστες κυρίως της Ασιατικής αγορας αργά η γρήγορα θα υιοθετήσουν μιας και είναι δωρεάn, με χαμηλό κόστος υλοποίησης απέναντι στις proprietary τεχνολογίες τύπου Thunderbolt της Intel.

"AMD doesnʼt want to charge for this technology since itʼs already a part of a spec that it has implemented"

AnandTech Portal | AMD Demonstrates "FreeSync", Free G-Sync Alternative, at CES 2014

Link to comment
Share on other sites

Άστους να γελάνε σαν χάνοι από το Idiocracy, ήδη οι πρόσφατες καινοτομίες της AMD γίνονται industry standards η μια μετά την άλλη με φρέσκο παράδειγμα το Dockport, DisplayPort? Adds DockPort Extension to Royalty-Free VESA Standard | VESA, βάζω στοίχημα ότι σύντομα το Freesync θα ενσωματωθεί σαν VESA standard extension μέσω της τεχνολογίας του Dockport που όλοι οι κατασκευαστες κυρίως της Ασιατικής αγορας αργά η γρήγορα θα υιοθετήσουν μιας και είναι δωρεάn, με χαμηλό κόστος υλοποίησης απέναντι στις proprietary τεχνολογίες τύπου Thunderbolt της Intel.

"AMD doesnʼt want to charge for this technology since itʼs already a part of a spec that it has implemented"

AnandTech Portal | AMD Demonstrates "FreeSync", Free G-Sync Alternative, at CES 2014

Finally, as a last minute stirring of the pot, I received an email from AMD's Koduri that indicated that there might be some monitors already on the market that could support variable refresh rate TODAY with just a firmware update. This would be possible if a display was shipping with a controller that happened to coincidentally support variable refresh, perhaps in an early stage of development for the upcoming DP 1.3 standard. We are trying to find a list of these monitors so we can talk with them and ask for these necessary changes.

Αυτό σε σχετικό σημερινό άρθρο στο PCPerspective, ένα site που δεν άφησε σε χλωρό κλαδί την AMD για το θέμα του frame rating και σε έναν βαθμό είναι και η αιτία που έγινε όλος αυτός ο ντόρος και έτρεχε να βγάλει drivers η AMD(να προλάβω κάποιους που μπορεί να μιλήσουν για AMD friendly site).

Αντίθετα με κάποιους εδώ μέσα, είναι προς το συμφέρον του τελικού καταναλωτή να βρουν ένα τέτοιο monitor και να διαπιστώσουν ότι δουλεύει το λεγόμενο freesync. Αν είναι εξίσου καλό με το GSync θα φτάσει στα σπίτια μας ως free και με minimum κόστος και βέβαια όχι ως proprietary. Αν το GSync είναι καλύτερο και πάλι θα είναι προς το συμφέρον μας. Τα πλεονεκτήματα του GSync σε σχέση με ένα monitor που δεν το χρησιμοποιεί θα αμβλυνθούν κάτι που θα υποχρεώσει την Nvidia σε ποιο ορθολογική κοστολόγηση του GSync. Όλοι κερδισμένοι.

Αν το free sync είναι για τα μπάζα, δεν τρέχει τίποτα, το GSync προχωράει ως αποκλειστικότητα καλώς ή κακώς της Nvidia.

Link to comment
Share on other sites

AMD Gaming: Doing the work for everyone | AMD Blogs

In our industry, one of the toughest decisions we continually face is how open we should be with our technology. On the one hand, developing cutting-edge graphics technology requires enormous investments. On the other hand, too much emphasis on keeping technologies proprietary can hinder broad adoption.

Itʼs a dilemma we face practically every day, which is why we decided some time ago that those decisions would be guided by a basic principle: our goal is to support moving the industry forward as a whole, and that weʼre proud to take a leadership position to help achieve that goal.

The latest example of that philosophy is our work with dynamic refresh rates, currently codenamed "Project FreeSync”. Screen tearing is a persistent nuisance for gamers, and vertical synchronization (v-sync) is an imperfect fix. There are a few ways the problem can be solved, but there are very specific reasons why weʼre pursuing the route of using industry standards.

The most obvious reason is ease of implementation, both for us from a corporate perspective and also for gamers who face the cost of upgrading their hardware. But the more important reason is that itʼs consistent with our philosophy of making sure that the gaming industry keeps marching forward at a steady pace that benefits everyone.

It sometimes takes longer to do things that way — lots of stakeholders need to coordinate their efforts — but we know itʼs ultimately the best way forward. This strategy enables technologies to proliferate faster and cost less, and thatʼs good for everyone.

The same philosophy explains why weʼre revealing technology thatʼs still in the development stage. Nowʼs our chance to get feedback from industry, media and users, to make sure we develop the right features for the market. Thatʼs what it takes to develop a technology that actually delivers on consumersʼ expectations.

And Project FreeSync isnʼt the only example of this philosophy and its payoffs. We worked across the industry to first bring GDDR5 memory to graphics cards— an innovation with industry-wide benefits. And when game developers came to us demanding a low-level API, we listened to them and developed Mantle. Itʼs an innovation that we hope will speed the evolution of industry-standard APIs in the future.

Weʼre passionate about gaming, and we know that the biggest advancements come when all industry players collaborate. Thereʼs no room for proprietary technologies when you have a mission to accomplish. Thatʼs why we do the work we do, and if we can help move the industry forward weʼre proud to do it for everyone.

Jay Lebo is a Product Marketing Manager at AMD. His postings are his own opinions and may not represent AMDʼs positions, strategies or opinions. Links to third party sites are provided for convenience and unless explicitly stated, AMD is not responsible for the contents of such linked sites and no endorsement is implied.

- See more at: AMD Gaming: Doing the work for everyone | AMD Blogs

Link to comment
Share on other sites

Και επίσημα ως Adaptive Sync στο 1.2a

Για όσους πετάνε σπυράκια στην ιδέα ότι τα μελλοντικά τους monitor θα έχουν happy medium stuff μέσα τους, προλαβαίνουν δεν προλαβαίνουν να ψάξουν το ένα και μοναδικό ASUS monitor με το GSync.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now