Nickzzz

Τι θα διαλέγατε για την μετακίνηση σας ;

Θα ήθελα να χρησιμοποιώ/χρησιμοποιώ όχημα με:  

22 members have voted

  1. 1. Θα ήθελα να χρησιμοποιώ/χρησιμοποιώ όχημα με:

    • Κινητήρα βενζίνης
      8
    • Κινητήρα diesel - πετρελαίου
      5
    • Υβριδικό σύστημα
      2
    • Ηλεκτροκινητήρα
      7


Recommended Posts

Μία διαφορετική δημοσκόπηση με "hardware" προσανατολισμό.

Όχημα με:

Κινητήρας βενζίνης

Τον ξέρουμε όλοι, τον έχουμε χρησιμοποιήσει όλοι. Υπάρχει σε πρώιμη μορφή εδώ και σχεδόν 140 χρόνια (1876) και μέχρι σήμερα δεν έχει σταματήσει να εξελίσσεται. Προσφέρει υψηλές επιδόσεις, έρχεται από πολύ μικρούς έως αρκετά μεγάλους κυβισμούς αλλά έχει και εγγενείς αδυναμίες που όμως λύνονται σιγά σιγά (άμεσος ψεκασμός, τροποποιημένοι κύκλοι, downsizing κ.τ.λ) χάρη στην ραγδαία εξέλιξη των ηλεκτρονικών και των υλικών.

Κινητήρας diesel - πετρελαίου

Μερικά χρόνια μετά τον κινητήρα βενζίνης ο Rudolf Diesel προσπαθεί να κατασκευάσει έναν κινητήρα που χρησιμοποιεί βαρύτερα κλάσματα πετρελαίου ή λαδιών και μάλιστα εισάγει το καύσιμο μέσω ψεκασμού. Τον κινητήρα αυτόν τον έχουμε συνδέσει στο μυαλό μας με τα ταξί, τις μεταφορές και το μαύρο σύννεφο που βγαίνει από την εξάτμιση. Και με τον ήχο "τρακτέρ". Για χρόνια προσέφερε χαμηλές επιδόσεις αλλά όπως και με τον κινητήρα βενζίνης, η εξέλιξη των ηλεκτρονικών καθώς και η χρήση τεχνολογιών όπως το turbo και το common rail την τελευταία δεκαετία έχει βελτιώσει δραματικά τις δυνατότητες του. Κύριο του πρόβλημα παραμένει ο σωστός έλεγχος των καυσαερίων. Στην Ευρώπη έχει πετύχει ποσοστά χρήσης σχεδόν 50% στα επιβατικά οχήματα. Οι μεγάλοι δίχρονοι κινητήρες diesel που υπάρχουν στα πλοία αποτελούν τις πιο ενεργειακά αποδοτικές μηχανές αυτή τη στιγμή.

Υβριδικοί κινητήρες

Οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων κάνουν τους κατασκευαστές να ψάχνουν νέες λύσεις και από την Ιαπωνία κάνουν την εμφάνιση τους τα υβριδικά οχήματα, με πιο γνώριμο εκπρόσωπο το Toyota Prius. Ένας ηλεκτροκινητήρας μαζί με μπαταρίες αναλαμβάνει τον ρόλο της κίνησης μέσα στην πόλη απαλλάσσοντας τον κινητήρα από την λειτουργία του σε συνθήκες χαμηλής απόδοσης, με τον κλασσικό κινητήρα να υπάρχει για την φόρτιση των μπαταριών και την κίνηση του οχήματος όταν οι συνθήκες απαιτούν περισσότερη ισχύ.

Ηλεκτροκινητήρας

Για καιρό κανείς δεν τα είχε πάρει στα σοβαρά λόγω δυνατοτήτων. Με μικρές μπαταρίες, αδύναμους κινητήρες διαστάσεις και σχέδιο που κάνουν το Smart να δείχνει έργο τέχνης, ήταν στην αφάνεια για καιρό. Και ξαφνικά έρχεται η Tesla Motors από την Αμερική να αποδείξει οτι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να έχει και επιδόσεις και αυτονομία και αξιοπρεπές σχήμα. Και οι υπόλοιποι κατασκευαστές τρέχουν να ακολουθήσουν, Nissan Leaf, Fiat 500e, BMW i3 και δεν συμμαζεύεται.

Link to comment
Share on other sites

Ιδανικά, ηλεκτροκινητήρας. Άπειρη (κυριολεκτικά...) ροπή στην εκκίνηση, απίστευτη απόδοση και αξιοπιστία. Το κακό είναι πως η αποθήκευση και αυτονομία πάνε περίπατο, συν πως χρειάζεται ώρες φόρτισης με τα σημερινά δεδομένα...

Link to comment
Share on other sites

Προς ηλεκτροκινητήρα κλίνω κ γω... Το θέμα είναι να φτάσουμε σύντομα σε σημείο να κάνουμε αρκετά χλμ για να πας και κάνα ταξιδάκι βρε αδερφέ χωρίς να χεις ανάγκη τη... πρίζα του ξενοδοχείου! :)

Link to comment
Share on other sites

Προς τον thread starter και προς ολους.

Ποιος σκότωσε το ηλεκτρικό αμάξι; - Video Dailymotion

Καλά, αυτό είναι παλιό και ιδιαίτερα βλακώδες σε πάρα πολλά, αν όχι σε όλα τα σημεία - "επιχειρήματά" του. Ούτε καν αξίζει τον κόπο να ξεκινήσω να εξηγώ το γιατί είναι άρθρο της κακιάς ώρας από έναν άσχετο.

Κανείς δεν "σκότωσε" την ηλεκτροκίνηση, απλά τεχνοοικονομικά δεν συμφέρει ακόμα. Πάρα πολύ υψηλό κόστος και τεράστια προβλήματα στην μεταφορά, διανομή και αποθήκευση ενέργειας. Όσο βελτιώνεται η αποθήκευση ηλεκτρικής (και όχι μόνο) ενέργειας, τόσο θα μπαίνει στην ζωή μας.

Αν βέβαια ανακαλυφθούν καλές μπαταρίες εκτός λιθίου, γιατί και όλο το λίθιο του πλανήτη δεν αρκεί για να αντικατασταθεί το 0.4% των οχημάτων από ηλεκτροκίνητα. Αυτό δεν γίνεται από την μία μέρα στην άλλη, και να εύχεσαι κιόλας να μην γίνει από την μία μέρα στην άλλη, καθώς το δίκτυο μεταφοράς και διανομής καμίας χώρας και περιοχής οπουδήποτε στον πλανήτη δεν μπορεί να αντέξει τέτοια μεταβολή, χρειάζονται δεκαετίες για τέτοια αναβάθμιση. Και αυτά είναι μόνο 2 από τα 30 επιχειρήματα που μπορώ να σου αναπτύξω εν ριπή οφθαλμού πάνω στο γιατί δεν γίνεται μία απότομη μαζική μεταβολή προς την ηλεκτροκίνηση σε καμία περίπτωση με τα σημερινά δεδομένα.

Link to comment
Share on other sites

^^ υπαρχουν κατι "καλες" απο υποβρυχια/βαθυσκαφοι αλλα.... δε θυμαμαι το κοστος τους.:hehe: παντως στη βρετανια και οχι μονο προωθειται ενα προγραμμα για μοναδες ανεφοδιασμου υδρογονου και ρευματος.

Link to comment
Share on other sites

^^ υπαρχουν κατι "καλες" απο υποβρυχια/βαθυσκαφοι αλλα.... δε θυμαμαι το κοστος τους.:hehe: παντως στη βρετανια και οχι μονο προωθειται ενα προγραμμα για μοναδες ανεφοδιασμου υδρογονου και ρευματος.

Και στην Ελλάδα προωθείται, έχουμε ΜΚΟ για την ενημέρωση καταναλωτών και προώθηση προϊόντων υδρογονοκίνησης και υδρογονοπαραγωγής.

...δεν μπορώ να βάλω φατσούλα με γελάκια, γιατί δυστυχώς μιλώ σοβαρά και δεν έχω αποφασίσει ακόμα αν είναι για γέλια ή για κλάμματα.

Link to comment
Share on other sites

Και στην Ελλάδα προωθείται, έχουμε ΜΚΟ για την ενημέρωση καταναλωτών και προώθηση προϊόντων υδρογονοκίνησης και υδρογονοπαραγωγής.

...δεν μπορώ να βάλω φατσούλα με γελάκια, γιατί δυστυχώς μιλώ σοβαρά και δεν έχω αποφασίσει ακόμα αν είναι για γέλια ή για κλάμματα.

εχει ριξει πολυ μελετη και χρημα η honda πανω σ' αυτο παντως. με ηλιακους σταθμους παραγωγης υδρογονου κ.α. ενω εχει παρουσιασει και μικρους σταθμους για σπιτια.

κυκλοφορει εδω και καμια δεκαετια πειραματικα στις Η.Π.Α. και Ιαπωνια.

Honda: Εγκαινίασε σταθμό ανεφοδιασμού υδρογονοκίνητων οχημάτων στη Μ. Βρετανία | motor planet , κόσμος | Car and Driver

Ηλιακός Σταθμός παραγωγής Υδρογόνου από τη Honda στις εγκαταστάσεις της στη Saitama(JAPAN) ~ Autocarnet.gr - Ένα γοητευτικό ταξίδι στον κόσμο της μηχανοκίνησης...

Honda Greece: FCX Clarity (χαρακτηριστικα για σεμιναριο).

Link to comment
Share on other sites

Bump ! :boing:

Να πω την αλήθεια δεν περίμενα οι ηλεκτροκινητήρες να πάνε τόσο καλά, ως τώρα, οπότε συνεχίστε να ψηφίζετε όσοι το βλέπετε και ωραίο θα ήταν να γράφετε και ένα κειμενάκι γιατί, πως, κ.τ.λ. διαλέξατε οτι διαλέξατε.

:)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα διάλεγα μια φλατ πόλη όπως πχ Τρίκαλα, Καρδίτσα, κτλ για να μετακινούμαι με το ποδήλατο και αν χρειαζόταν αμάξι να είχα ένα μικρό πετρέλαιο όπως το σμαρτ.

Link to comment
Share on other sites

Η ερώτηση του thread είναι κάπως προσωπική αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας και την χώρα που μένουμε!

Προς το παρόν πολλοί πάνε από την βενζίνη στο πετρέλαιο αλλά η χώρα κάνει ότι μπορει για να τα πάρει απ'όλους.

Πιο πολύ βολέυει το πετρέλαιο λόγω χαμηλότερης τιμής αλλά τι να το κάνεις και αυτό όταν τα ανεβάζουν και τα δύο?

Υβριδικούς και ηλεκτροκινήτηρες...ακούμε και διαβάζουμε πολλά αλλά πάλι λόγω χώρας είμαστε πίσω!

Δεν έχω να εκφέρω άποψη!

Πέρυσι πήγα Παρίσι και στην μέση της πόλης έιχε θέσεις μόνο για ηλεκτράμαξα και δίπλα ακριβώς

είχε και καλώδια να το φορτίζεις!

Εδώ τι κάνει η χώρα?

Επειδή είπες Tesla Motors, δεν ξέρω εάν το ξέρεις αυτό Νέα | Ένας Έλληνας επικεφαλής σχεδιασμού των ηλεκτροκινητήρων της Tesla Motors! (04/11/2013) - Hλεκτρικά scooter, Τιμές, Ηλεκτροκίνητα scooter, Ηλεκτρικό όχημα scooter, Ηλεκτρικό σκούτερ | EMW

Το παιδί ήταν στο S3 Club και το ξέρω...αλλιώς δεν θα το ήξερα! :)

Link to comment
Share on other sites

Δεν αξίζει μόνο λόγω τιμής στο βενζινάδικο το πετρέλαιο Gor αλλά και από άποψη κατανάλωσης. Εδώ που είμαι, ανέκαθεν οι τιμές ήταν ίδιες αλλά πετρελαιοκίνητα είναι το 90% των αυτοκινήτων, παρόλο που και σαν τιμή κτίσης είναι ακριβότερα. Μέσομακροπρόθεσμα είσαι κερδισμένος.

Link to comment
Share on other sites

Σε αρκετές χώρες της Ευρώπης η τιμή του diesel και η τιμή της βενζίνης είναι σχεδόν ίδιες και ίσως κάπου πιο ακριβό κιόλας το diesel αλλά σου λένε έχεις χαμηλότερη κατανάλωση, εφ όσον κάνεις και αρκετά km (πχ. >200.000) θα βγεις στο τέλος με λιγότερο κόστος.

Link to comment
Share on other sites

Έχει ρίξει πολύ μελέτη και χρήμα η honda πάνω σ' αυτό πάντως. με ηλιακούς σταθμούς παράγωγης υδρογόνου κ.α. ενώ έχει παρουσιάσει και μικρούς σταθμούς για σπίτια.

Κυκλοφορεί εδώ και καμιά δεκαετία πειραματικά στις Η.Π.Α. και Ιαπωνία.

Honda: Εγκαινίασε σταθμό ανεφοδιασμού υδρογονοκίνητων οχημάτων στη Μ. Βρετανία | motor planet , κόσμος | Car and Driver

Ηλιακός Σταθμός παραγωγής Υδρογόνου από τη Honda στις εγκαταστάσεις της στη Saitama(JAPAN) ~ Autocarnet.gr - Ένα γοητευτικό ταξίδι στον κόσμο της μηχανοκίνησης...

Honda Greece: FCX Clarity (χαρακτηριστικά για σεμινάριο).

Fuel cells και HCCI ακούω από το 2002 και ακόμα περιμένουμε. :(

Link to comment
Share on other sites

Εχω βενζινη. Μου αρεσει γενικα ο ηχος του κινητηρα εσωτερικης καυσης και ζηλευω την Ροπή του ηλεκτροκινητηρα, αλλα τι εχει τονους ροπη και ηχο ? Πετρελαιο. :)

Link to comment
Share on other sites

Fuel cells και HCCI ακούω από το 2002 και ακόμα περιμένουμε. :(

αν εννοεις εδω ελλαντα, δυσκολο. εδω επιτρεψανε το πετρελαιο το 2012 στις μεγαλες πολεις, οποτε καταλαβαινεις για το υδρογονο. αγγλια οπως και σε αλλες χωρες προχωρα κανονικα.

το HCCI δε το εχω ακουσει.

εδω και πολλα χρονια(πριν 2000) διαβαζαμε και για τη καταργηση των εκκεντροφορων απο τη renault(ηλεκτρομαγητικες βαλβιδες), ενω και η peugeot μελετα εναν κινητηρα με θαλαμο μεταβλητης συμπιεσης. δυσκολα εγχειρηματα, ιδιως το δευτερο αλλα βλεπουμε.

Edited by conroe
Link to comment
Share on other sites

αν εννοεις εδω ελλαντα, δυσκολο. εδω επιτρεψανε το πετρελαιο το 2012 στις μεγαλες πολεις, οποτε καταλαβαινεις για το υδρογονο. αγγλια οπως και σε αλλες χωρες προχωρα κανονικα.

το HCCI δε το εχω ακουσει.

εδω και πολλα χρονια(πριν 2000) διαβαζαμε και για τη καταργηση των εκκεντροφορων απο τη renault(ηλεκτρομαγητικες βαλβιδες), ενω και η peugeot μελετα εναν κινητηρα με θαλαμο μεταβλητης συμπιεσης. δυσκολα εγχειρηματα, ιδιως το δευτερο αλλα βλεπουμε.

Ποίος την χέζει την Ελλάδα, γενικά μιλάω, σαν εμπορική εφαρμογή να μπορείς να βρεις διαθέσιμο σε λογικές τιμές και όχι 1-2 εταιρίες που τα δίνουν ακόμα σε ημι-πειραματικό στάδιο.

HCCI - Homogeneous charge compression ignition

"Ανακάτεμα" αέρα-βενζίνης σαν κινητήρες βενζίνης, ανάφλεξη σαν diesel.

Link to comment
Share on other sites

Ποίος την χέζει την Ελλάδα, γενικά μιλάω, σαν εμπορική εφαρμογή να μπορείς να βρεις διαθέσιμο σε λογικές τιμές και όχι 1-2 εταιρίες που τα δίνουν ακόμα σε ημι-πειραματικό στάδιο.

HCCI - Homogeneous charge compression ignition

"Ανακάτεμα" αέρα-βενζίνης σαν κινητήρες βενζίνης, ανάφλεξη σαν diesel.

φανταζομαι οτι δεν ειναι και το πιο ευκολο project και ισως σκαλωνει και σε αλλα "πραγματα".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now