Recommended Posts

[NEWS_IMG=H σειρά Snapdragon 800 περνάει στα 64bit]http://www.hwbox.gr/images/news_images/qualcomm.jpg[/NEWS_IMG]Με τις δύο πρώτες εκδόσεις να είναι οι Snapdragon 808/810.

Ακόμα ένα νέο μέλος στην οικογένεια των Snapdragon περνάει στα 64bit και αυτή την φορά θα είναι οι δυνατές εκδόσεις Snapdragon 808 και 810. Όπως όμως και με τα προηγούμενα μοντέλα που έχουν ανακοινωθεί για τα 64bit, οι δύο νέοι Snapdragon 808 και 810 θα βασίζονται σε σχέδια της ARM αντί για μία custom αρχιτεκτονική, (Krait) από την Qualcomm, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στο 2014.

Οι νέοι λοιπόν Snapdragon 808 και 810, αντίθετα από τα μικρότερα μοντέλα 410, 610/615 που βασίζονται απλά στον πυρήνα Cortex A53 της ARM, θα ακολουθήσουν τον big.LITTLE σχεδιασμό και θα προσφέρουν ταυτόχρονα και πυρήνες Cortex A53 και Cortex A57, που σύμφωνα με την εταιρία παρέχουν μέχρι 55% αύξηση στο IPC σε σχέση με τον τωρινό πυρήνα Cortex A15. Δυστηχώς αυτή η αύξηση των επιδόσεων έρχεται με 20% αύξηση στην κατανάλωση όταν τα τσιπ κατασκευάζονται στα 28nm αλλά η Qualcomm σχεδιάζει να κατασκευάσει τους Snapdragon 808 και 810 στα 20nm ώστε να την περιορίσει στο ελάχιστο.

Ο Snapdragon 808 θα έρχεται με τέσσερις πυρήνες Cortex A53 και δύο Cortex A57 ενώ ο 810 θα έχει αντί για δύο, τέσσερις Cortex A57, ενώ και τα δύο SoCs θα μπορούν να λειτουργήσουν με όλους τους πυρήνες ταυτόχρονα χάρη στο Global Task Scheduling. Οι πυρήνες θα είναι χωρισμένοι σε δύο clusters των δύο/τεσσάρων πυρήνων (808) ή 4&4 στον 810, ενώ κάθε cluster θα μπορεί να λειτουργήσει με ξεχωριστή συχνότητα.

Εκτός όμως από το CPU κομμάτι, βελτιωμένο θα είναι το το GPU μέρος, με τον 808 να χρησιμοποιεί την Adreno 418 GPU και τον 810 την Adreno 430. Αν και η Qualcomm δεν αποκαλύπτει περισσότερες πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά τους, φαίνεται οτι η Adreno 418 θα είναι 20% πιο γρήγορη από την Adreno 330 και η Adreno 430, 30% πιο γρήγορη από την Adreno 420. Παράλληλα θα υπάρχει και η δυνατότητα HEVC/H.265 decode ενώ στον 810 θα υπάρχει και HEVC/H.265 encode καθώς και υποστήριξη για δύο οθόνες 4Kx2K, με τον 808 να περιορίζεται στα 2560 x 1600.

Στον τομέα της μνήμης ο Snapdragon 808 θα έρχεται με ένα 64-bit LPDDR3-933MHz interface που προσφέρει 15GB/s bandwidth ενώ αντίθετα ο Snapdragon 810 θα έχει 64-bit LPDDR4-1600MHz interface με μέγιστο bandwidth 25,6GB/s

Για την ώρα δεν είναι γνωστό πότε θα κυκλοφορήσουν τα δύο νέα SoCs, αλλά γνωρίζοντας οτι οι Snapdragon 410 και 610/615 έρχονται το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2014, υπολογίζεται να δούμε τους 808/810 το πρώτο μισό του 2015.

[img_ALT=H σειρά Snapdragon 800 περνάει στα 64bit]

http://www.hwbox.gr/members/4651-albums357-picture24979.png[/img_ALT]

[img_ALT=H σειρά Snapdragon 800 περνάει στα 64bit]http://www.hwbox.gr/members/4651-albums357-picture24980.png[/img_ALT]

[img_ALT=H σειρά Snapdragon 800 περνάει στα 64bit]http://www.hwbox.gr/members/4651-albums357-picture24981.png[/img_ALT]

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=135]WebHunter[/MENTION] εννοείται το εκμεταλλεύεται, θα κόψει τις 32bitες διανομές του iOS και θα έχει μόνο το 64 development και σε iOS και σε desktop. Αυτό θα συμβεί πριν τα 4GB+ ram @ mobile, γι' αυτό και έγινε από τώρα.

Link to comment
Share on other sites

We will wait & see! Προς το παρόν είναι όλα marketing!

Δεν πιστεύω οτι είναι μόνο μάρκετινγκ. Και μόνο η μετάβαση από ARM32 σε ARM64 φαίνεται να δίνει ένα κέρδος σε επιδόσεις ακόμα και σε 32bit software.

Αυτός εδώ τα λέει καλύτερα πιστεύω. :)

  • ARM64 doubles the number of integer registers over 32-bit ARM. 32-bit ARM provides 16 integer registers, of which one is a dedicated program counter, two more are given over to a stack pointer and link register, and the other 13 are available for general use. With ARM64, there are 32 integer registers, with a dedicated zero register, link register, and frame pointer register. One further register is reserved for the platform, leaving 28 general purpose integer registers.
  • ------------
  • ARM64 also increases the number of floating-point registers available. The floating point registers on 32-bit ARM are a bit odd, so it's tough to compare. It has 32 32-bit floating point registers which can also be viewed as 16 overlapped 64-bit registers, and there are 16 additional independent 64-bit registers. The 32 total 64-bit registers registers can also be viewed as 16 overlapped 128-bit registers. ARM64 simplifies this to 32 128-bit registers, which can also be used for smaller data types, and there's no overlapping.
  • ------------
  • ARM64 also brings some significant changes to the instruction set beyond the increased number of registers.
  • ------------
  • ARM64's NEON SIMD unit provides full double-precision IEEE754 compliance, whereas the 32-bit version of NEON only supports single-precision, and leaves out some of the harder, more obscure bits of IEEE754.
  • ------------
  • ARM64 adds specialized instructions for AES encryption and SHA-1 and SHA-256 cryptographic hashes. Not important in general, but potentially a big win if you happen to be doing those things.
  • ------------
  • Overall, by far the most important changes are the greatly increased number of general-purpose registers, and support for full IEEE754-compliant double-precision arithmetic in NEON. These changes could allow for considerable performance increases in a lot of code.
  • ------------
  • Adding it all together, it's a pretty big win. My casual benchmarking indicates that basic object creation and destruction takes about 380ns on a 5S running in 32-bit mode, while it's only about 200ns when running in 64-bit mode. If any instance of the class has ever had a weak reference and an associated object set, the 32-bit time rises to about 480ns, while the 64-bit time remains around 200ns for any instances that were not themselves the target.

ARM64 and You

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now