Recommended Posts

[NEWS_IMG=DIY: TV Remote Light Switch]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums497-picture34929.jpg[/NEWS_IMG] Μη σηκωθείτε για κανένα λόγο από το κρεβάτι!

Ο απαιτητικός κόσμος που ζούμε, μας έχει οδηγήσει στην υλοποίηση DIY's όπως το σημερινό, για τον έλεγχο των φώτων, του ανεμιστήρα και κάποιας άλλης συσκευής, όπως η TV μέσω του τηλεκοντρόλ, δίνοντάς μας περισσότερο χρόνο να χουζουρέψουμε! Σίγουρα δεν είμαστε, ούτε θέλουμε να σας κάνουμε... τεμπέληδες, αλλά σίγουρα είναι ένα έξυπνο "Κάντο μόνος σου" το οποίο θέλαμε να μοιραστούμε.

Μεγάλη προσοχή στην τοποθέτηση των ρευμάτων που έρχονται από τον ανεμιστήρα, το φως κλπ. Η τάση είναι υψηλή και μπορεί να σκοτώσει, οπότε για την καλύτερη ασφάλειά σας, κλείστε τον γενικό προτού προχωρήσετε στο παρόν DIY!

Βήμα 1. Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι ένα Arduino, IR Δέκτη, Ρελέ, πλήκτρα τύπου pushbutton ή capacitive touch πλήκτρα που έχουν καλύτερο feel.

[img_alt=DIY: TV Remote Light Switch]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums460-picture36544.jpg[/img_alt]

Βήμα 2. Το σχέδιο του κυκλώματος διακρίνεται στην παρακάτω φωτογραφία. Μεγάλη προσοχή στην τοποθέτηση των ρευμάτων που έρχονται από τον ανεμιστήρα, το φως κλπ. Η τάση είναι υψηλή και μπορεί να σκοτώσει, οπότε για την καλύτερη ασφάλειά σας, κλείστε τον γενικό προτού προχωρήσετε στο παρόν DIY!

[img_alt=DIY: TV Remote Light Switch]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums460-picture36545.jpg[/img_alt]

[img_alt=DIY: TV Remote Light Switch]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums460-picture36546.jpg[/img_alt]

Βήμα 3. Σε αυτό το βήμα, περνάμε τον κώδικα στο Arduino. Επίσης θα χρειαστούμε το IRlibrary για να ελέγξουμε το Arduino με το τηλεκοντρόλ.

Βήμα 4. Στο τελευταίο βήμα, συνδέουμε το Arduino με τον μετασχηματιστή του και το DIY Μας είναι έτοιμο, όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί. Στην φωτογραφία που ακολουθεί, χρησιμοποιήθηκαν capacitive πλήκτρα αντί για pushbuttons.

[img_alt=DIY: TV Remote Light Switch]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums460-picture36547.jpg[/img_alt]

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν έτοιμα κιτ για τον ίδιο σκοπό, χωρίς να πειράζεις τον διακόπτη, πολύ πολύ μικρότερο, με μέχρι 5 ζώνες (5 δέκτες σε 1 κοντρόλ), με κόστος που πραγματικά σε κάνει να μην κοιτάς σε κάτι τέτοιο, πιθανότατα μικρότερη κατανάλωση, και βασικότερο απο όλα με πολύ περισσότερη ασφάλεια απο ότι αυτό.

Τι διατομή καλώδια χρησιμοποιείς στην είσοδο και έξοδο του ρελέ?

Ασφαλίζονται σωστά απο την ασφάλεια του πίνακά σου? ή είναι μικρότερης διατομής και σε περίπτωση προβλήματος στην κατανάλωσή σου (πχ ένα βραχυκύκλωμα), πρίν ενεργήσει η ασφάλεια θα έχουν πάρει τα καλώδια φωτιά?

Η χαμηλή τάση που τροφοδοτεί το arduino και το πηνίο του είναι ασφαλισμένα? Όχι τίποτα άλλο αλλά τα έχεις επάνω σε ξύλο.

Κοιτάξτε για somfy, και θα βρείτε και πιο φτηνά στο εμπόριο.

Link to comment
Share on other sites

Όσον αφόρά την προειδοποίηση του ποστ, με τα απειροελάχιστα ηλεκτρολογικά μου κ με την μεγάλη πιθανότητα να κάνω λάθος, τα Volt σκοτώνουν ή τα Ampere;

τα Ampere σκοτωνουν πρακτικα. Οχι τα volts. (αλλα τα A δεν πανε μονα τους :P)

μιλαμε για mA βεβαια.

Edited by AMDnord
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν έτοιμα κιτ για τον ίδιο σκοπό, χωρίς να πειράζεις τον διακόπτη, πολύ πολύ μικρότερο, με μέχρι 5 ζώνες (5 δέκτες σε 1 κοντρόλ), με κόστος που πραγματικά σε κάνει να μην κοιτάς σε κάτι τέτοιο, πιθανότατα μικρότερη κατανάλωση, και βασικότερο απο όλα με πολύ περισσότερη ασφάλεια απο ότι αυτό.

Τι διατομή καλώδια χρησιμοποιείς στην είσοδο και έξοδο του ρελέ?

Ασφαλίζονται σωστά απο την ασφάλεια του πίνακά σου? ή είναι μικρότερης διατομής και σε περίπτωση προβλήματος στην κατανάλωσή σου (πχ ένα βραχυκύκλωμα), πρίν ενεργήσει η ασφάλεια θα έχουν πάρει τα καλώδια φωτιά?

Η χαμηλή τάση που τροφοδοτεί το arduino και το πηνίο του είναι ασφαλισμένα? Όχι τίποτα άλλο αλλά τα έχεις επάνω σε ξύλο.

Κοιτάξτε για somfy, και θα βρείτε και πιο φτηνά στο εμπόριο.

γιατι ο κοινος διακοπτης σου παρεχει κατι τετοιο??

και τα καλωδια ειναι ηδη μεσα σε ξυλο, αφοι οι τυχοι ειναι ξυλινοι

κοστος? 7.5 ευρω το arduino, 2.5 ευρο το ir receiver x2, 2,5-3 ευρω τα ρελε,

και αμα θες να το κανεις και με breadboard, 3 ευρω επιπλεον

ξεχασα και το push button. 0.2 ευρω

καταναλωση εχει καπου στα 0.2-0.4 watt

Edited by Yoshi
Link to comment
Share on other sites

τα Ampere σκοτωνουν πρακτικα. Οχι τα volts.

Ακριβώς όπως το λέει ο @AMDnord

Όσο για την χαμηλή τάση (12v) εγώ τουλάχιστον θα μέτραγα με ένα αμπερόμετρο την κατανάλωση εκεί και θα έβαζα την αμέσως μεγαλύτερη ασφάλεια που θα έβρισκα. και μιας και μιλάμε για συνεχές......... η πρόκληση φωτιάς είναι λίγο πιο εύκολη σε αυτό. Μακριά από ξύλο. Προτίμησε μέταλλο ( γειωμένο) βακελίτη, ή κάτι τέτοιο.

Link to comment
Share on other sites

Τα καλώδια μέσα στον τοίχο ανάλογα με την διατομή τους ασφαλίζονται στην μεριά του πίνακα. Πχ 1,5 καλώδιο με 10A ασφάλεια. Αν τώρα εσύ πας και βάλεις 0.8 καλώδιο και το συνδέσεις στα υπάρχοντα 1,5 τότε τι ακριβώς σου ασφαλίζει η ασφάλεια?

Αρα χρησιμοποιήστε καλώδια για να κάνετε τις συνδέσεις σας ίδια με αυτά που ήδη υπάρχουν.

30 ευρώ παίρνω το 1 χειριστήριο με 3 δέκτες (ή αν θες 3 ζώνες).

Δεν ακουμπάς διακόπτη καθόλου. Τον αφήνεις ώς έχει, απλά τον βάζεις σε κατάσταση κλειστού κυκλώματος (άρα αναμμένης κατανάλωσης/συσκευής). τον δέκτη τον κρύβεις, εκεί που συνδέεται η συσκευή (είτε αυτό είναι φωτιστικό, είτε ανεμιστήρας) στο καπελάκι δηλαδή.

Στο κόστος δεν έβαλες την προσωπική σου ώρα για να το φτιάξεις. Την πιθανή ώρα επισκευών και πάει λέγοντας.

Και προς θεού, κουβέντα κάνουμε, δεν την λέω σε κανένα. Ίσα ίσα τα DIY εδώ μου αρέσουν πολύ.

Ασφαλίστε ασφαλίστε ασφαλίστε όταν μιλάμε για ρεύμα. είτε συνεχές είτε εναλλασσόμενο. Και μακρυά όσο το δυνατόν οι πλακέτες απο υλικά που μπορεί να πάρουν φωτιά.

Link to comment
Share on other sites

Τα καλώδια μέσα στον τοίχο ανάλογα με την διατομή τους ασφαλίζονται στην μεριά του πίνακα. Πχ 1,5 καλώδιο με 10A ασφάλεια. Αν τώρα εσύ πας και βάλεις 0.8 καλώδιο και το συνδέσεις στα υπάρχοντα 1,5 τότε τι ακριβώς σου ασφαλίζει η ασφάλεια?

Αρα χρησιμοποιήστε καλώδια για να κάνετε τις συνδέσεις σας ίδια με αυτά που ήδη υπάρχουν.

30 ευρώ παίρνω το 1 χειριστήριο με 3 δέκτες (ή αν θες 3 ζώνες).

Δεν ακουμπάς διακόπτη καθόλου. Τον αφήνεις ώς έχει, απλά τον βάζεις σε κατάσταση κλειστού κυκλώματος (άρα αναμμένης κατανάλωσης/συσκευής). τον δέκτη τον κρύβεις, εκεί που συνδέεται η συσκευή (είτε αυτό είναι φωτιστικό, είτε ανεμιστήρας) στο καπελάκι δηλαδή.

Στο κόστος δεν έβαλες την προσωπική σου ώρα για να το φτιάξεις. Την πιθανή ώρα επισκευών και πάει λέγοντας.

Και προς θεού, κουβέντα κάνουμε, δεν την λέω σε κανένα. Ίσα ίσα τα DIY εδώ μου αρέσουν πολύ.

Ασφαλίστε ασφαλίστε ασφαλίστε όταν μιλάμε για ρεύμα. είτε συνεχές είτε εναλλασσόμενο. Και μακρυά όσο το δυνατόν οι πλακέτες απο υλικά που μπορεί να πάρουν φωτιά.

τωρα μιλας για διατομες.... δεν καταλαβαινω καν γιατι αναφερεις διατομες, αφου λογικα πηρε τα καλωδια που ειχε ο διακοπτης...

κοστος, καπου στα μισα βγαινει το κοστος με το diy, συν οτι το χειριζεσαι με οτι τηλεχειρηστηριο θες εσυ και απο τα ηδη υπαρχοντα μεσα στο σπιτι, οχι με οτι σου παρεχουν στο κιτ που λες.

ασφαλεια, γιατι το συστημα αυτο που λες εχει οποιαδηποτε ασφαλεια η ρελε διαφυγης? η μηπως ο απλος διακοπτης που ειχε εχει τιποτα τετοιο?για ψαξτο καλυτερα, και δωσε και κανα λινκ να το ψαξουμε κ εμεις

ο προσωπικος χρονος ειναι free, καθως ειναι δικο σου project και οχι δουλεια, που μπορει να γινει δουλεια (βαλε τις δυνατοτητες του arduino εδω). Κατα βαση κερδιζεις απο την εμπειρια..

τωρα αν εισαι ηλεκτρολογος και σε παιρνουν τηλ πχ να πας να κανεις μια τετοια δουλεια, ε και εισαι και λιγο ελληναρας (σιγα μην κατσω να ασχοληθω με αρντουινα για 20 ευρω) ειναι λογικο να προτιμισεις το ετοιμο απο το diy

ομως και εγω αν ηταν να παρω καποιον ηλεκτρολογο για κατι τετοιο, ισως θα προτιμουσα να μου περασει το ετοιμο

το μονο κακο που βρισκω ειναι οτι δεν ειναι εμφανισιμο

αν σου φαινομαι καυστικος, δεν το κανω για να παρεξηγηθουμε η τπτ τετοιο, να'χει λιγο "αλατι" η συζητηση :P

Edited by Yoshi
Link to comment
Share on other sites

Αδυνατώ να πιστέψω ότι περασμένα απο ηλεκτρολόγο είναι λευκά καλώδια. + ότι τα βλέπω και λίγο λεπτά (σαν 0.7/0.8 με 1 είναι).

Μαν μπερδεύεις κάποια πράγματα. Ασφάλεια και ρελέ έχει στον πίνακα και ασφαλίζει την γραμμή μέχρι το φωτιστικό απο βραχυκύκλωμα (η ασφάλεια) και βέβαια αν υπάρχει η σωστή ασφάλεια στον πίνακα ανάλογα με την διατομή του καλωδίου, και απο διαρροή ο ρελές. Αυτό του ασφαλίζει το ένα μέρος του κυκλώματος, εκτός και αν έχουν γίνει αλλαγές (σύνδεση λεπτότερων καλωδίων επάνω σε πιο χοντρά). Μιλάω μέχρι στιγμής για το εναλλασσόμενο κύκλωμά του των 220V.

Δεν ξέρω τι ακριβώς έχεις μπερδέψει και μιλάς για ρελέ και ασφάλειες.

Η 220 γραμμή απο τον πινακα μέχρι την κατανάλωση και πίσω είναι μία. Το ηλεκτρονικό του είναι το άλλο κομμάτι.

Η τροφοδοσία του arduino γίνεται με με ένα μετασχηματιστή και το ίδιο έχει επάνω του μία ασφάλεια. Απο το μετασχηματιστή και μετά ο ρελές του πίνακα δεν έχει λόγο και η ασφάλεια του πίνακα δεν ασφαλίζει ότι γίνεται μετά. Δεν έχει καμία σχέση η τάση των 220 με την τάση που βγάζει το δευτερεύων του μετασχηματιστή. όπως και δεν ασφαλίζεται η έξοδος του μετασχηματιστή απο την ασφάλεια του πίνακα.

Αν το ίδιο το arduino ασφαλίζει ότι του συνδέσεις επάνω του (κάτι το οποίο δεν γνωρίζω καν) όπως touch sensors, ρελεδάκια, ir reciever, τότε δεν χρειάζεται να κάνει κάτι.

Αν και κανονικά θα έπρεπε να ασφαλίσει τα επι μέρους τμήματα η την έξοδο του μετασχηματιστή. Τα ασφαλίζει όλα αυτά το arduino λοιπόν?

Και απαντάω μόνος μου.

There is only one fuse on the Arduino boards. There is a Resettable Polyfuse on the USB port which limits current starting at 500mA. This fuse is only effective when powered by USB and only when total draw on the 5V rail is more than 500mA. (Note that this type of fuse does not simply "blow open.")

If you draw too much current (40mA or more) from an I/O pin, it will damage the pin. There are no fuses on the I/O pins.

Και όρίστε και ο λόγος που αν θες να το κάνεις σωστά πρέπει να ασφαλίσεις κάθε I/O και αν δεν κάνεις την αρχική τροφοδοσία απο usb να ασφαλίσεις και την έξοδο του transformer. Αν ειδικά υσχείει αυτό τότε η ασφάλεια στην έξοδο του trasformer είναι απαραίτητη και όχι απλά αν θες.

Να συνεχίσω λοιπόν μιας και ωραία η συζήτηση μέχρι εδώ φίλε μου.

Τα του εμπορίου (2-3 που έχω ανοίξει) τροφοδοτούνται απο 220V ασφαλιζμένα πάντα απο τον πίνακά σου, κάνουν μετασχηματισμό και ανόρθωση και ασφαλίζουν είσοδο έξοδο στο ηλεκτρονικό κομμάτι τους.

Το 220V είπαμε το ασφαλίζει ο πίνακάς σου.

Δεν αντιλέγω το να το κάνεις μόνος σου είναι ότι καλύτερο, αλλά κάνε το σωστά. Ασφάλεια ασφάλεια ασφάλεια.

:D

Edited by GnF
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now