MetallicGR

AMD Catalyst 15.7 Performance & Feature Overview [HwBox]

Recommended Posts

[NEWS_IMG=AMD Catalyst 15.7 Performance & Feature Overview]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums497-picture43078.jpg[/NEWS_IMG] Δοκιμάζουμε με τον νέο driver της AMD, Catalyst 15.7 στη γνωστή mainstream υλοποίηση Radeon R9 285!

Περισσότερος από μισός χρόνος πέρασε από την ημέρα που η AMD διέθεσε τον Catalyst Omega 14.12 driver ο οποίος αναμενόταν ως «σωτήρας» από τους δεκάδες gamers που αντιμετώπιζαν προβλήματα σε πολλούς AAA τίτλους και μη, με κύριο στόχο του τόσο τη διόρθωση των κακογραμμένα παιχνιδιών, όσο και τη βελτίωση των επιδόσεων σε αυτά.

Από τότε η εταιρεία διέθετε drivers με υποστήριξη νέων παιχνιδιών με την υποσημείωση πως στην ουσία πρόκειται για Beta οδηγούς οι οποίοι θα δώσουν τις αναμενόμενες επιδόσεις στο εκάστοτε game. Παρά τους πολυάριθμους beta οδηγούς της AMD, το πλάνο της εταιρείας έπρεπε να ανανεωθεί αφού αυτή τη στιγμή εκτός από τα games που χρειάζονται ένα «γενναίο» boost στις επιδόσεις, έχουμε και την έλευση των Windows 10 από την Microsoft, ένα λειτουργικό σύστημα που θα φέρει πολλά νέα χαρακτηριστικά όχι μόνο στους απλούς χρήστες που επιζητούν μια απρόσκοπτη εμπειρία χρήσης, αλλά και στους gamers μέσω του νέου API DirectX 12 που χρησιμοποιεί εκτός των άλλων, το μοντέλο WDDM 2.0, μια μεγάλη αναβάθμιση η οποία μέχρι στιγμής έχει περάσει σχεδόν απαρατήρητη. Αυτή, σε συνδυασμό με διάφορες άλλες βελτιώσεις “under the hood” μπορούν να βάλουν GPUs που θεωρούνταν «χαμένες από χέρι» ξανά στο παιχνίδι των επιδόσεων - μέχρι και στα chart των reviewers - χάρη στο low level access του υλικού από το κάθε παιχνίδι (λογισμικό). Έτσι ήρθαν οι Catalyst 15.7 drivers από την AMD με εσωτερική έκδοση 15.20.1046 και στην ουσία είναι οι πρώτοι οδηγοί με υποστήριξη των Insider Preview των Windows 10 και του WDDM 2.0, ενώ φέρνουν μερικές νέες τεχνολογίες σε περισσότερες GCN based GPUs ξεκινώντας από την σειρά 7000.

Τι νέο φέρνει ο Catalyst 15.7;

1. Frame Rate Target Control

Αρχικά ο οδηγός υποστηρίζει όλα τα σύγχρονα λειτουργικά συστήματα όπως τα Windows 7, Windows 8.1 και τα Windows 10 ενώ έχει λάβει πιστοποίηση από την Microsoft για τη σταθερότητά του. Φέρνει στους χρήστες μερικά αρκετά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και τεχνολογίες όπως το Frame Rate Target Control, ή εν συντομία FRTC, το οποίο ήρθε με τις Radeon 300 Series και τις Fury (X) και πλέον θα το βλέπουμε και στις παλιότερες κάρτες της, όπως τις HD 7000 και τις Rx 200 Series. Το FRTC περιορίζει τα frames που παράγει η κάρτα γραφικών μας στην οθόνη, κάτι ιδιαίτερα χρηστικό. Τώρα θα αναλογίζεστε... για ποιόν λόγο θα θέλαμε να «ρίξουμε» τα FPS σε ένα παιχνίδι; Η απάντηση είναι αρκετά ενδιαφέρουσα καθώς όπως είχαμε αναφέρει και στο άρθρο περί coil whining στην GTX 980, όσο τα FPS σκαρφαλώνουν σε ρυθμούς που δε μπορεί να αναγνωρίσει το monitor (πχ οι περισσότεροι έχουν οθόνες στα 60Hz και όχι στα 144Hz) η κατανάλωση και συνάμα η θερμοκρασία της κάρτας αυξάνεται, οπότε και τα παραγόμενα frames δεν αξιοποιούνται. Το ειδικό ρυθμιστικό στον Catalyst, επιτρέπει τον περιορισμό των FPS σε διάφορα επίπεδα, καλύπτοντας και χρήστες και με πιο high end οθόνες. Τα αποτελέσματα έδειξαν μείωση στα παραγόμενα watt του συστήματος, διατηρώντας όμως τις επιδόσεις στα ίδια επίπεδα με πριν. Όλα τα games που υπάρχουν είναι συμβατά αφού στην ουσία περιορίζουμε τον μέγιστο αριθμό των frames και όχι τον χαμηλότερο, όπως συνήθως γίνεται όταν καταγράφουμε βίντεο στον υπολογιστή.

[img_alt=AMD Catalyst 15.7 Performance & Feature Overview]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums570-picture49807.png[/img_alt]

2. Virtual Super Resolution

Επιπλέον, η AMD υπόσχεται βελτιώσεις στις επιδόσεις όσον αφορά τις παλιότερες κάρτες, ενώ σε όλες τις προαναφερθείσες κάρτες γραφικών θα δούμε και την τεχνολογία Virtual Super Resolution. Η τελευταία μάλιστα μπορεί να δείξει υψηλότερης ποιότητας εικόνα κάνοντας render την εικόνας σε μεγαλύτερη από το monitor ανάλυση και επιστρέφοντάς την στην αρχική με τη μέθοδο του supersampling, αντίστοιχο με αυτό που χρησιμοποιεί το αντίστοιχο φίλτρο του antialiasing. Η ποιότητα της εικόνας αυξάνεται καθώς στην ουσία γίνεται «σύμπτυξη» των pixel στην μικρότερης οθόνη μας, όμως όπως ακριβώς και το supersampling AA, έτσι και το VSR, έχει δραματική επίπτωση στις επιδόσεις της GPU, οδηγώντας σε αισθητή πτώση των FPS και μόνο οι high end κάρτες γραφικών μπορούν να το σηκώσουν με ευκολία.

[img_alt=AMD Catalyst 15.7 Performance & Feature Overview]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums570-picture49808.png[/img_alt]

Στο σημερινό μας άρθρο θα δοκιμάσουμε τον νέο driver σε μια σειρά παιχνιδιών στην Radeon R9 285 η οποία εκπροσωπεί την mainstream και φέρει την γνωστή αρχιτεκτονική GCN 1.2 με τον πυρήνα κωδικής ονομασίας Tonga. Στόχος του, είναι να δούμε εάν τελικά οι νέοι οδηγοί προσφέρουν την αύξηση για την οποία γίνεται λόγος κάτω από τα Windows 7 και τα Windows 10 Build 10162. Στις μετρήσεις μας δεν συμπεριλάβαμε τα Windows 8.1 καθώς εκτός του ότι δε τα διαθέταμε, τα ποσοστά χρήσης τους είναι Αξίζει να σημειώσουμε ότι στα Windows 7 ο driver που χρησιμοποιήσαμε για το «πριν» ήταν ο Catalyst 14.12 Omega, ο πιο πρόσφατος WHQL, ενώ στα Windows 10 αντικαταστήσαμε τον 15.20.1024 με τον 15.7 WHQL μετρώντας τα αποτελέσματα στις default ρυθμίσεις τους μέσα από τα Windows, ενώ τα games έτρεξαν σε ανάλυση 1080p. Στα αποτελέσματα δεν συμπεριλάβαμε συνθετικά benchmarks αλλά επικεντρωθήκαμε στα παιχνίδι μόνο, ενώ συμπεριλάβαμε και το Unigine Valley και πάλι, μετρημένο σε ανάλυση 1080p.

Στο σύστημα των δοκιμών μας, χρησιμοποιήσαμε τον Core i7 4770K χρονισμένο στα 4GHz και τις HyperX Fury 1866MHz με CL10 τις οποίες είχαμε παρουσιάσει σε παλιότερο review. Η μητρική των δοκιμών μας ήταν μια GIGABYTE Z87 D3H με το τελευταίο BIOS εγκατεστημένο. Η κάρτα των δοκιμών μας όπως προαναφέραμε ήταν η XFX Radeon R9 285 με 2GB GDDR5 μνήμη και το σύστημα ψύξης Double Dissipation, review της οποίας έχουμε δημοσιεύσει εδώ.

<center>[TABLE=class: review_table, width: 40%]

<tbody>[TR]

[TD=align: center][/TD]

[TD=align: center]Hardware Used[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center]CPU[/TD]

[TD=align: center]Intel Core i7 4770K @ 4GHz[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center]RAM[/TD]

[TD=align: center]2 x 4GB HyperX Fury 1866MHz CL10[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center]SSD[/TD]

[TD=align: center]Samsung 850 EVO 256GB[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center]PSU[/TD]

[TD=align: center]Cooler Master V1200 Platinum[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center]CPU Cooler[/TD]

[TD=align: center]CoolerMaster Nepton 140XL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center]OS[/TD]

[TD=align: center]Windows 7 Ultimate 64-bit SP1[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center]Drivers[/TD]

[TD=align: center]14.12 Omega, 15.7 WHQL, 15.20.1023 W10[/TD]

[/TR]

</tbody>[/TABLE]</center>

Ας δούμε εν συντομία μερικές από τις βελτιώσεις που εντοπίσαμε με τη χρήση του εν λόγω driver στο σύστημα των δοκιμών μας. Αρχικά στα Windows 7, τα αποτελέσματα τα πήραμε από τον Catalyst 14.12 Omega και είδαμε 8 ολόκληρα FPS πάνω στο Project CARS στο ίδιο φυσικά setup. Τα παιχνίδια που δοκιμάσαμε είναι μόνο ένα μέρος αυτών που η AMD εγγυάται ότι θα δούμε βελτιώσεις στις επιδόσεις σε σχέση με τους παλιότερους drivers, ενώ θεωρήσαμε σωστό να κρατήσουμε κάποια από αυτά και στις δοκιμές μας στα Windows 10, στην build 10166.

[img_alt=AMD Catalyst 15.7 Performance & Feature Overview]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums570-picture49803.png[/img_alt]

[img_alt=AMD Catalyst 15.7 Performance & Feature Overview]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums570-picture49804.png[/img_alt]

Τα αποτελέσματα που συλλέξαμε σίγουρα δε φέρνουν τα πάνω κάτω παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις όπως το AC Unity και δη στο Project CARS, όμως είναι σίγουρο ότι θα ζωγραφίσουν ένα χαμόγελο ικανοποίησης στους κατόχους AMD GPUs.

Συμπέρασμα

Φτάνοντας στο κλείσιμο του άρθρου, ο νέος οδηγός της AMD προσφέρει σίγουρα μερικές βελτιώσεις σε πολλούς AAA τίτλους, όμως και πάλι δεν είναι αρκετές αφού ορισμένα προβλήματα απλά δε μπορούν να βελτιωθούν από τη μια μέρα στην άλλη και χωρίς τη συμβολή του Game developer ο οποίος θα πρέπει να λάβει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί. Η κατάσταση φαίνεται να βελτιώνεται στα Windows 10 και η κοινότητα των gamers περιμένει με ανυπομονησία το DirectX 12 να "χτυπήσει τις πόρτες" των developers. Το νέο API της Microsoft αναμένεται να δώσει νέα διάσταση τόσο στον τελικό χρήστη όσο και στους developers οι οποίοι θα μπορούν να κάνουν port τα παιχνίδια με μεγαλύτερη ευκολία παρέχοντας μέγιστες επιδόσεις και πιο «στενή επικοινωνία» με το hardware ακόμη και σε πολλαπλές κάρτες γραφικών. Εν κατακλείδι, ο Catalyst 15.7 έρχεται για να διορθώσει τις επιδόσεις σε όλες τις GPUs από την σειρά 7000 έως την πιο πρόσφατη Rx 300 συμπεριλαμβανομένων των Fury αν και θα θέλαμε να υπάρχουν πιο συνεχή updates για περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεων με το πέρασμα του χρόνου, όπως είδαμε για παράδειγμα στη περίπτωση του Project CARS.

Edited by MetallicGR
Link to comment
Share on other sites

@MetallicGR

Nα προσθέσω ότι με τον τελευταίο driver είχαμε και σημαντική βελτίωση σε OpenCL επιδόσεις!

Με την 280X (DCUII Top watercooled-stock speeds) μου στο blender με cycles render το bmw27 benchmark-test από 1:40 πήγε 1:10!

gpurender.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now