Recommended Posts

[NEWS_IMG=GPU Wars featuring AMD & NVIDIA]http://www.hwbox.gr/images/news_images/amd5.jpg[/NEWS_IMG] Η αγορά των GPUs αναμένεται να αποκτήσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον μετά την συνεχή "κόντρα" που έχουν οι AMD και NVIDIA σχετικά με το DirectX 12.

Την τελευταία εβδομάδα έχουν ξεσπάσει δεκάδες συζητήσεις σε forums και στο Reddit σχετικά με τις επιδόσεις των τωρινών GPUs σε περιβάλλον DirectX 12. Οι δύο εταιρείες AMD και NVIDIA έχουν ανταλλάξει πριν μερικές μέρες εκφράσεις σχετικά με τις επιδόσεις που έχουν σε DirectX 12 τίτλους όπως το Ashes of the Singularity. Στη μέση μπαίνει και το στούντιο ανάπτυξης του παραπάνω παιχνιδιού, αλλά και του Star Swarm το οποίο χρησιμοποιούσε το Mantle για αυξημένες επιδόσεις σε AMD hardware. Το DirectX 12 με το Mantle σαν πρότυπα έχουν τρομερές ομοιότητες ως προς τη δομή τους ενώ θα το υποστηρίξει τόσο η AMD όσο και η NVIDIA σε πολλές υπάρχουσες GPUs και φυσικά σε μελλοντικές. Η NVIDIA ανέφερε πως το νεότερο benchmark Ashes of the Singularity δεν αντιπροσωπεύει τις επιδόσεις των καρτών σε παιχνίδια DirectX 12 λέγοντας μάλιστα πως υπάρχει και bug με το MSAA φίλτρο antialiasing, κάτι που η Oxide υποστηρίζει πως είναι πρόβλημα του driver της "πράσινης".

Σημαντικό ρόλο παίζει και η τεχνολογία Async Compute που υπάρχει στις AMD GCN κάρτες γραφικών, όμως όχι στις NVIDIA όπως για παράδειγμα τις Maxwell αρχιτεκτονικής όπου <s>δε διαθέτει το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό παραλληλισμού</s> διαθέτει μεν το χαρακτηριστικό, όμως λειτουργεί τελείως διαφορετικά. Η εν λόγω τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα σε μια συμβατή GPU, όπως για παράδειγμα την R9 390X να λάβει για επεξεργασία περισσότερα του ενός "αντικείμενα" δημιουργώντας έτσι μια πιο "εμπλουτισμένη ουρά επεξεργασίας". Η ουρά επεξεργασίας με το Async Computing περιλαμβάνει το post-processing rendering, λεπτομέρειες σκίασης και δυναμικού φωτισμού και της εξομάλυνσης των ακρών, κάτι που γνωρίζουμε σαν antialiasing.

Μάλιστα η Oxide αναφέρει πως μέσα από τον driver υπήρχε η επιλογή για Async Compute, όμως μετά από απαίτηση της NVIDIA, απενεργοποιήθηκε καθώς οι επιδόσεις ήταν κατά πολύ χαμηλότερες όπως δήλωσε πριν από λίγες ημέρες εκπρόσωπος του στούντιο ανάπτυξης. Το DirectX 12 μπορεί να απασχολήσει πολλαπλά νήματα από τον επεξεργαστή και έτσι η τεχνολογία ενδέχεται να φέρει πλεονεκτήματα που θα είναι μεγάλα σε μερικές περιπτώσεις, ανάλογα με τη μηχανή γραφικών του εκάστοτε developer, ενώ γίνεται λόγος πως ακόμα και οι κονσόλες θα μπορούν να εκμεταλλευτούν τη συγκεκριμένη τεχνική κάτι που ίσως λειτουργήσει και αντίστροφα, στη περίπτωση των ported τίτλων. Η AMD τοποθετείται και στους ισχυρισμούς της NVIDIA που αφορούν την "πλήρη υποστήριξη DirectX 12" στις κάρτες γραφικών της, όσον αφορά το feature level των καρτών. Η AMD αναφέρει πως τα χαρακτηριστικά που λείπουν από τις κάρτες της, όπως το "Raster Ordered Views and Conservative Raster" είναι αχρείαστα για την αρχιτεκτονική τους. Εκτός από αυτά, τομείς όπως αυτοί της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας LiquidVR θα λειτουργούν με χαμηλότερο latency και με καλύτερες επιδόσεις από την Maxwell αρχιτεκτονική. Η Oculus VR δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο στις GCN κάρτες της AMD παρά της NVIDIA κυρίως για το μικρότερο latency που μπορούν να επιτύχουν (10ms από περίπου 25ms της Maxwell).

Και ενώ οι δύο κορυφαίες εταιρείες του χώρου θα συνεχίζουν να διασταυρώνουν τα ξίφη τους, ας περιμένουμε να ξεκαθαρίσει το τοπίο με την έλευση του DirectX 12 και των πρώτων τίτλων για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για το ποιος θα έχει το "πάνω χέρι" στην αγορά των καρτών γραφικών από άποψη επιδόσεων, σε μια αγορά που έχει πληγεί αισθητά το τελευταίο διάστημα. Όλα τα παραπάνω μπορείτε να τα δείτε και στο link της πηγής.

[img_alt=GPU Wars featuring AMD & NVIDIA]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums570-picture51681.png[/img_alt]

Edited by MetallicGR
Link to comment
Share on other sites

Μεγάλη ξεφτίλα αυτή η εταιρεία, πόσο πιο χαμηλά θα πέσει άραγε? ¨όταν τα λέμε εμείς ακουγόμαστε σαν τον Λιακόπουλο που βλέπουμε συνωμοσίες και χτυπήματα κάτω απο την μέση! Όλα στην φόρα παλιο ξεφτιλισμένη nvidia.... :hehe:

Και να γιατί η φουτάνα η microsoft και sony διάλεξε amd gpu's, τεχνολογικά είναι By far πολύ πιο μπροστά σε DX12.

Venisk??? για πες μου πως νιώθεις τώρα που η 290 μου και το ps4 και το xbox360 θα γλεντάνε με την 980ti σου σε DirectX 12??? ε? ε? ε? :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Ρε όταν έρθει η lg 31mu97-b θα σου στείλω φώτο από το attila από την d5500 μετά βρες καμιά σπηλιά να κρυφτείς αγκαλίτσα με την amd σου!!

Δεν βαρεθήκατε τα λόγια τόσα χρόνια? Κάτσε να βγούν dx12 παιχνίδια να παίξουμε και μετά ξαναμιλάμε.

Link to comment
Share on other sites

Ρε όταν έρθει η lg 31mu97-b θα σου στείλω φώτο από το attila από την d5500 μετά βρες καμιά σπηλιά να κρυφτείς αγκαλίτσα με την amd σου!!

Δεν βαρεθήκατε τα λόγια τόσα χρόνια? Κάτσε να βγούν dx12 παιχνίδια να παίξουμε και μετά ξαναμιλάμε.

Είσαι θύμα ρε! σε λυπάμαι... ¨:hehe:

8XyOJ3y.jpg

8XyOJ3y.jpg

8XyOJ3y.jpg

8XyOJ3y.jpg.74ce3deb79b2926e4036832f171a

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει και τι έγινε? Για τους gamers ίσως είναι απογοήτευση αλλά μια κάρτα γραφικών δεν είναι μόνο για παιχνίδια. Οι πλατφόρμες και η υποστήριξη που έχει η NVidia στο τομέα του coding δεν το έχει η AMD ούτε στα όνειρα της. Μέχρι τώρα ποιος έχει ασχοληθεί με GPU programming γνωρίζει ότι το CULA για CUDA cores σου δίνει τέτοιες δυνατότητες που σκέφτεσαι γιατί στο παρελθόν είχα έστω και μία φορά AMD!!!

Και δεν καμιά σημασία τι νέα τεχνολογία έχει προσθέσει η AMD, φυσικά είναι καλοδεχούμενη. Αλλά σημασία έχει εάν την χρησιμοποιήσουν οι εταιρίας, οι developers και την υποστηρίξει που θα προσφέρει, αλλιώς θα πάει άκλαυτη.

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει και τι έγινε? Για τους gamers ίσως είναι απογοήτευση αλλά μια κάρτα γραφικών δεν είναι μόνο για παιχνίδια. Οι πλατφόρμες και η υποστήριξη που έχει η NVidia στο τομέα του coding δεν το έχει η AMD ούτε στα όνειρα της. Μέχρι τώρα ποιος έχει ασχοληθεί με GPU programming γνωρίζει ότι το CULA για CUDA cores σου δίνει τέτοιες δυνατότητες που σκέφτεσαι γιατί στο παρελθόν είχα έστω και μία φορά AMD!!!

Και δεν καμιά σημασία τι νέα τεχνολογία έχει προσθέσει η AMD, φυσικά είναι καλοδεχούμενη. Αλλά σημασία έχει εάν την χρησιμοποιήσουν οι εταιρίας, οι developers και την υποστηρίξει που θα προσφέρει, αλλιώς θα πάει άκλαυτη.

ελα ρε τρελε coder!

μην μπερδευεις τις τεχνολογιες! Αλλο για γραφικα αλλο για υπολογισμους!

Link to comment
Share on other sites

ελα ρε τρελε coder!

μην μπερδευεις τις τεχνολογιες! Αλλο για γραφικα αλλο για υπολογισμους!

Τα τελευταία 4 χρονιά που δουλεύω πάνω MPI και γραφικά (CULA, OpenGL) δεν έχω βρει κάτι αντίστοιχο για την AMD, μπορείς να μου προτείνεις εσύ κάτι?

Και τι εννοείς άλλο γραφικά και άλλο υπολογισμούς? Για κάνε το μου cents, διότι όλοι οι μετασχηματισμοί των γραφικών είναι υπολογισμοί και μάλιστα με χρήση πολλαπλών πινάκων.

Link to comment
Share on other sites

Τα τελευταία 4 χρονιά που δουλεύω πάνω MPI και γραφικά (CULA, OpenGL) δεν έχω βρει κάτι αντίστοιχο για την AMD, μπορείς να μου προτείνεις εσύ κάτι?

Και τι εννοείς άλλο γραφικά και άλλο υπολογισμούς? Για κάνε το μου cents, διότι όλοι οι μετασχηματισμοί των γραφικών είναι υπολογισμοί και μάλιστα με χρήση πολλαπλών πινάκων.

κανεις render κατι δλδ. ok

υπολογιστικα, το opencl ειναι πολυ καλυτερο και δωρεαν. Οι απειρες ωρες mining ανα τον κοσμο το εχουν αποδειξει.

"OpenGL hides what the hardware is doing behind an abstraction. OpenCL exposes you to almost exactly what's going on.

You can use OpenGL to do arbitrary computations. But you don't want to; not while there's a perfectly viable alternative. Compute in OpenGL is, and always will be, a hack.

The only reason to pick OpenGL for any kind of non-rendering task is to support older hardware that can't run OpenCL."

και το mantle, και το dx12 γιαυτο παλευουν, πιο βαθια access στο hardware, νεα instructions κτλ.

Τωρα αν σε βολευει η βαριεσαι η γραφεις cross platform η 1002 αλλους λογους που σε αποτρεπουν να δοκιμασεις opencl και νεα low level access πραγματα, ειναι δικο σου θεμα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι έτσι απλά τα πράγματα, η MAXWELL υποστηρίζει Asynchronous Compute, απλά δεν πρέπει να έχουν μεγάλη απόδοση σε σχέση με τις GCN. Επίσης πιθανό να μην είναι optimized και ο Driver.

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει και τι έγινε? Για τους gamers ίσως είναι απογοήτευση αλλά μια κάρτα γραφικών δεν είναι μόνο για παιχνίδια. Οι πλατφόρμες και η υποστήριξη που έχει η NVidia στο τομέα του coding δεν το έχει η AMD ούτε στα όνειρα της. Μέχρι τώρα ποιος έχει ασχοληθεί με GPU programming γνωρίζει ότι το CULA για CUDA cores σου δίνει τέτοιες δυνατότητες που σκέφτεσαι γιατί στο παρελθόν είχα έστω και μία φορά AMD!!!

Και δεν καμιά σημασία τι νέα τεχνολογία έχει προσθέσει η AMD, φυσικά είναι καλοδεχούμενη. Αλλά σημασία έχει εάν την χρησιμοποιήσουν οι εταιρίας, οι developers και την υποστηρίξει που θα προσφέρει, αλλιώς θα πάει άκλαυτη.

Σορρυ ρε φίλε, αλλα αυτά που λες για το coding, υσχύει το αντίστροφο. Επειδή έχω ασχολιθεί λίγο με προγραμματισμό σε GPU, απο όσο ξέρω, το μόνο που παρέχει η Nvidia είναι ο προγραμματισμός των CUDA για μαζική παραλληλοποίηση προγραμμάτων πάνω σε μεγάλα chunks δεδομένων. Πέρα απο αυτό, δεν δίνει τίποτα άλλο (μπορεί να κάνω και λάθος).

Όλλο αυτό έρχεται σε αντίθεση με την AMD. Μόνο η AMD και η Intel, έχουν δημοσιεύσει τα technical specifications για τις GPUs τους, σε επίπεδο καταχωρητών. Μόνο αυτό δίνει άπειρες δυνατότητες Coding. Στην ουσία μπορείς να προγραμματίσεις την GPU σου να κάνει ότι θές, πέρα απο παραλληλοποίση που μπορεί να γίνει μέσω OpenCL. Έτσι γενήθηκαν οι OpenSource Drivers για την AMD και Intel, που είναι αξιοπρεπής. Απο την άλλη, όταν το Open Source Community, ζήτησε απο την Nvidia τα technical Specifications για να φτιάξει τον Open Source Driver για τα Linux, η Nvidia τους είπε: "Πάρτε τα (*you know*) μου".

TL: DR Στην Nvidia το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι ένα παράλληλο πρόγραμμα, και στην AMD μπορείς ακόμα και να φτιάξεις και δικό σου Driver, που να κάνεις την οθόνη να βγάζει ροζ ελέφαντες να χορέυουν Samba όταν ξεκινάει το PC αντι για το POST. (πλακίζω) :D

[video=youtube;IVpOyKCNZYw]

Link to comment
Share on other sites

κανεις render κατι δλδ. ok

υπολογιστικα, το opencl ειναι πολυ καλυτερο και δωρεαν. Οι απειρες ωρες mining ανα τον κοσμο το εχουν αποδειξει.

"OpenGL hides what the hardware is doing behind an abstraction. OpenCL exposes you to almost exactly what's going on.

You can use OpenGL to do arbitrary computations. But you don't want to; not while there's a perfectly viable alternative. Compute in OpenGL is, and always will be, a hack.

The only reason to pick OpenGL for any kind of non-rendering task is to support older hardware that can't run OpenCL."

και το mantle, και το dx12 γιαυτο παλευουν, πιο βαθια access στο hardware, νεα instructions κτλ.

Τωρα αν σε βολευει η βαριεσαι η γραφεις cross platform η 1002 αλλους λογους που σε αποτρεπουν να δοκιμασεις opencl και νεα low level access πραγματα, ειναι δικο σου θεμα.

Αντιθέτως low level έγραφα σε γνωστή εταιρία μέχρι το 2009.

Σέβομαι απόλυτα την OpenCL και γενικότερα την δουλειά που έχουν κάνει αλλά ασχολούμε μόνος μου πέρα από την εργασία μου. Αλλά εδώ είναι αστείο, είχα αρκετα προβλήματα σε OpenCL με την AMD μέχρι το 2012 και γι'αυτό άλλαξα γνώμη και μεταπήδησα σε NVidia (προς το παρών).

Link to comment
Share on other sites

Αντιθέτως low level έγραφα σε γνωστή εταιρία μέχρι το 2009.

Σέβομαι απόλυτα την OpenCL και γενικότερα την δουλειά που έχουν κάνει αλλά ασχολούμε μόνος μου πέρα από την εργασία μου. Αλλά εδώ είναι αστείο, είχα αρκετα προβλήματα σε OpenCL με την AMD μέχρι το 2012 και γι'αυτό άλλαξα γνώμη και μεταπήδησα σε NVidia (προς το παρών).

To OpenCL to 2012 δεν είχε ωριμάσει καθόλου νομίζω. Η adobe το απέφευγε και το blender δεν είχε σχέδια καν να το υποστηρίξει. Σήμερα έχουν αλλάξει πολλά! Ειδικά openCL render στο blender με τον driver του Ιούνη-Ιούλη εμείς με amd κάναμε party. Θέλει δουλειά ακόμα αλλά σίγουρα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Όλους μα όλους μας συμφέρει να ζοριστεί η nvidia από τον ανταγωνισμό και οπότε για αυτό ελπίζουμε.

Link to comment
Share on other sites

Σορρυ ρε φίλε, αλλα αυτά που λες για το coding, υσχύει το αντίστροφο. Επειδή έχω ασχοληθεί λίγο με προγραμματισμό σε GPU, απο όσο ξέρω, το μόνο που παρέχει η Nvidia είναι ο προγραμματισμός των CUDA για μαζική παραλληλοποίηση προγραμμάτων πάνω σε μεγάλα chunks δεδομένων. Πέρα απο αυτό, δεν δίνει τίποτα άλλο (μπορεί να κάνω και λάθος).

Όλλο αυτό έρχεται σε αντίθεση με την AMD. Μόνο η AMD και η Intel, έχουν δημοσιεύσει τα technical specifications για τις GPUs τους, σε επίπεδο καταχωρητών. Μόνο αυτό δίνει άπειρες δυνατότητες Coding. Στην ουσία μπορείς να προγραμματίσεις την GPU σου να κάνει ότι θές, πέρα απο παραλληλοποίση που μπορεί να γίνει μέσω OpenCL. Έτσι γεννήθηκαν οι OpenSource Drivers για την AMD και Intel, που είναι αξιοπρεπής. Απο την άλλη, όταν το Open Source Community, ζήτησε απο την Nvidia τα technical Specifications για να φτιάξει τον Open Source Driver για τα Linux, η Nvidia τους είπε: "Πάρτε τα (*you know*) μου".

TL: DR Στην Nvidia το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι ένα παράλληλο πρόγραμμα, και στην AMD μπορείς ακόμα και να φτιάξεις και δικό σου Driver, που να κάνεις την οθόνη να βγάζει ροζ ελέφαντες να χορέυουν Samba όταν ξεκινάει το PC αντι για το POST. (πλακίζω) :D

[video=youtube;IVpOyKCNZYw]

Φίλε μου ίσως να μην έγινα κατανοητός ή να μην κατάλαβες εσύ...

Δεν σύγκρινα low level programming αλλά εργαλεία και υποστήριξη. Η NVidia διευκολύνει τους αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με GPU programming των καρτών της, δίνοντας στην ΕΜ Photonics τα δικαιώματα για να βγάλει ένα δυνατό εργαλείο όπως το CULA. Μπορείς να εισάγεις ή να καλέσεις αντικείμενα χωρίς πολύ κόπο με ασφαλείς και αξιόλογους αλγόριθμους, που σου λύνει τα χέρια και γλυτώνεις χρόνο. Και δεν μιλάω να ενώνεις κουτάκια σε στυλ UML (ή Workbench) αλλά κώδικα. Κάτι που AMD ακόμα δεν το έχει κάνει, και μιλάω αποκλείστηκα για την AMD.

Τι εννοείς φίλε μου μαζική παραλληλοποίηση προγραμμάτων? Εννοείς χρονοδρομολόγηση?

Edited by venisk
Link to comment
Share on other sites

Εμενα σαν χρηστη με ενδιαφερει το λογισμικο να τρεχει "φυσιολογικα" χωρις να ειναι optimize για συγκεκριμενο hardware.Η Nvidia στα cheats πανω και κατω απο το τραπεζι ειναι μανουλα και για εμενα προσωπικα απο το 199x μεχρι τωρα δεν εχει αλλαξει πολιτικη.Και να μην ξεχναμε και το μονοπωλιο που σε λιγο καιρο θα στοιχισει σε ολους μας...

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι έτσι απλά τα πράγματα, η MAXWELL υποστηρίζει Asynchronous Compute, απλά δεν πρέπει να έχουν μεγάλη απόδοση σε σχέση με τις GCN. Επίσης πιθανό να μην είναι optimized και ο Driver.

Άρα, τα πράγματα είναι απλά. :)

Link to comment
Share on other sites

Φίλε μου ίσως να μην έγινα κατανοητός ή να μην κατάλαβες εσύ...

Δεν σύγκρινα low level programming αλλά εργαλία και υποστήριξη. Η NVidia διευκολύνει τους αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με GPU programming των καρτών της, δίνοντας στην ΕΜ Photonics τα δικαιώματα για να βγάλει ένα δυνατό εργαλείο όπως το CULA. Μπορείς να εισάγεις ή να καλέσεις αντικείμενα χωρίς πολύ κόπο με ασφαλείς και αξιόλογους αλγόριθμους, που σου λύνει τα χέρια και γλυτώνεις χρόνο. Και δεν μιλάω να ενώνεις κουτάκια σε στυλ UML (ή Workbench) αλλά κώδικα. Κάτι που AMD ακόμα δεν το έχει κάνει, και μιλάω αποκλείστηκα για την AMD.

Τι εννοείς φίλε μου μαζική παραλληλοποίηση προγραμμάτων? Εννοείς χρονοδρομολόγηση?

Η Nvidia δεν διευκολύνει, πιστεύω ότι κάνει με τα λεφτά της τους δημιουργούς των εν λόγο βιβλιοθηκών να χρησιμοποιήσουν CUDA αντί του OpenCL (εκτός αν η βιβλιοθήκες είναι σχετικά παλιές).

Όσο για την CUDA και την παραλληλοποίηση, μιλάω για νήματα που έχει.

Edited by klapeto
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now