MetallicGR

Το 5% του εργατικού δυναμικού της κόβει η AMD

Recommended Posts

[NEWS_IMG=Το 5% του εργατικού δυναμικού της κόβει η AMD]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums497-picture35424.jpg[/NEWS_IMG] Τα μειωμένα κέρδη οδηγούν σε περικοπές θέσεων στο εσωτερικό της AMD και σύμφωνα με πηγές θα απολύσει περίπου 500 άτομα.

Η αναδιοργάνωση στο εσωτερικό της AMD θα οδηγήσει στην περικοπές 500 θέσεων εργασίας που αντιστοιχεί στο 5% της συνολικής δύναμης της εταιρίας. Η AMD μετά από αυτή τη κίνηση θα εξοικονομήσει περίπου $9 εκατομμύρια για φέτος και $58 εκ. το 2016 βοηθώντας τη να ορθοποδήσει. Μέχρι τον Δεκέμβριο η εταιρία απασχολούσε 9700 εργαζόμενους και με την παραπάνω περικοπή, ο συνολικός αριθμός θα μειωθεί στους 9200.

Η αναδιοργάνωση περιλαμβάνει την "ίδρυση" τριών ομάδων που θα διαχειρίζονται τα επιχειρησιακά, τις πωλήσεις ενώ η τελευταία θα είναι η ομάδα των μηχανικών θέλοντας με αυτό τον τρόπο να αντεπεξέλθει καλύτερα στις δοκιμασίες. Παράλληλα, ενισχύονται τα παραρτήματα στην Κίνα και την Ευρώπη με επικεφαλής τους Spencer Pan για την πρώτη και ο Darren Grasby για την EMEA.

[img_alt=Το 5% του εργατικού δυναμικού της κόβει η AMD]http://www.hwbox.gr/members/2195-albums570-picture53629.png[/img_alt]

Edited by MetallicGR
Link to comment
Share on other sites

θελω να κανει πλάκα οτι κλείνει να δω που θα πάνε οι τιμές μετα χαχαχαχαχαχ

Δεν γίνεται ρε αφού παίρνει λεφτά και απ' την επιτροπή ανταγωνισμού και απ' την ίδια την Intel με διάφορα lawsuits εναντίον της τελευταίας. Έχουν που έχουν ολιγοπώλιο, δεν πρόκειται να αφήσουν να γίνει μονοπώλιο με τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

Τα 14nm είναι κοντά για την AMD, οπότε με λίγη προσοχή και επιτυχία στους ZEN και με ανέβασμα των APUs στις υψηλότερες κατηγορίες τιμών, μπορεί να επλίζει ακόμα και σε διπλασιασμό του μεριδίου αγοράς της.

Πλέον δεν θα υπάρχει κατασκευαστικά το χάος που οδηγούσε σε χαμηλότερο performance/watt τα amd προιόντα.

Σχεδιαστικά μένει να δούμε τι έκανε ο jim στον Zen και το κατά πόσο θα μπορέσουν να παρουσιάσουν ανταγωνιστικό πακέτο με ZEN+ HBM + IGP επιδόσεων.

Εκεί θα είναι τα λεφτά αφού κάτι τέροιο και με μια προοπτική καλά υποστηριζόμενου crossfire με GPU , μπορεί να χτυπήσει άνετα την αγορά των I5 με πακετάκι συμπαγών διαστάσεων για όλες τις καθημερινές χρήσεις.

Edited by adtakhs
Link to comment
Share on other sites

Καλά, άσε να βγουν οι zen και το βλέπουμε για τους i5...επίσης διπλασιασμό του μεριδίου της αγορά της? Καταλαβαίνω ότι αγαπάς την amd και καλά κάνεις αλλά είσαι λιγάκι υπερβολικός.

Link to comment
Share on other sites

Καλά, άσε να βγουν οι zen και το βλέπουμε για τους i5...επίσης διπλασιασμό του μεριδίου της αγορά της? Καταλαβαίνω ότι αγαπάς την amd και καλά κάνεις αλλά είσαι λιγάκι υπερβολικός.

Όταν επι περίπου 8 χρόνια η AMD παίζει με κατασκευαστικό μειονέκτημα με την intel καταλαβαίνει κανείς πως δεν θα μπορούσε να παρουσιάσει επεξεργαστές που να δίνουν καλύτερο performance/watt από τον ανταγωισμό. Από εκεί ξεκινούν όλα.

Αν λοιπόν η AMD έρθει στα ίδια nm με την intel, έστω με ένα μικρό μειονέκτημα της πρώτης απόπειρας στην νέα λιθογραφία, θα μπορέσει να έχει τον ίδιο αριθμό περίπου transistor ανά μονάδα επιφανείας, άρα να χωρέσει περισσότερους SP σε GCN κάρτας στα APUs να χωρέσει περισσότερα CPU- cores ή μεγαλύτερα Cores , παραμένοντας κατασκευαστικά εντός προτεινόμενου μεγέθους chip και χωρίς να υπερβαίνει το σύνηθες των καταναλώσεων.

Κάτι τέτοιο θα την έφερνε γερά μέσα στον ανταγωνισμό. Δεν χρειάζεται η AMD να έχει ούτε το απόλυτο IPC, ούτε τον extreme πυρήνα.

Ενα πλήρες πακέτο σε APU θέλει, που να μπορεί να αντικαταστήσει εξωτερικες κάρτες γραφικών μεσαίας κατηγορίας ( στιλ 270) , με επεξεργαστή που να είναι σχετικά καλός σε εργασίες ενός νήματος αλλά και πολυνυματικές.

Δεν νομίζω η νέα αρχιτετκονική του keller να συνεχίσει στα χνάρια των B/D . Θα είναι αρκετά μπροστά σε αυτούς τους τομείς.

Οπότε ναι. Αν σήμερα με επεξεργαστές στα 32 και 28nm κατέχει το ποσοστό που κατέχει, με ένα APU επιδόσεων σε ανταγωνιστική τιμή , κατηγορίας έως 250?, πιστεύω πως θα πάρει άλλο τόσο μερίδιο αγοράς.

Link to comment
Share on other sites

Τα 14nm είναι κοντά για την AMD, οπότε με λίγη προσοχή και επιτυχία στους ZEN και με ανέβασμα των APUs στις υψηλότερες κατηγορίες τιμών, μπορεί να επλίζει ακόμα και σε διπλασιασμό του μεριδίου αγοράς της.

Πλέον δεν θα υπάρχει κατασκευαστικά το χάος που οδηγούσε σε χαμηλότερο performance/watt τα amd προιόντα.

Σχεδιαστικά μένει να δούμε τι έκανε ο jim στον Zen και το κατά πόσο θα μπορέσουν να παρουσιάσουν ανταγωνιστικό πακέτο με ZEN+ HBM + IGP επιδόσεων.

Εκεί θα είναι τα λεφτά αφού κάτι τέροιο και με μια προοπτική καλά υποστηριζόμενου crossfire με GPU , μπορεί να χτυπήσει άνετα την αγορά των I5 με πακετάκι συμπαγών διαστάσεων για όλες τις καθημερινές χρήσεις.

Πραγματικά περιμένω τους Zen...βασικά δεν περιμένω τους Zen για να είμαι ειλικρινής...περιμένω να δώ την δουλειά του Jim!

Εάν τα καταφέρει πάλι...θα γίνω ο μεγαλύτερος οπαδός του!

Link to comment
Share on other sites

Και δεν έχουμε και μεγάλο parking :hehe:

Μαγνητοφώνησα την συνομιλία μας κύριε Νίκο. Είπες ότι αν η AMD βγάλει κάτι καλύτερο θα είσαι από τους πρώτους που θα πάνε σε AMD :hehe: Να το δω αυτό και τίποτα άλλο :P Αν και εδώ που τα λέμε δεν νομίζω να κάνει κάτι σοβαρό.

Link to comment
Share on other sites

Πιάνομαι από αυτό που είπε ο @adtakhs περί APU στο πιο πάνω ποστ.

Σκέψη που την έκανα σήμερα όλως τυχαία ξεφυλλιζοντας έναν κοτσοβολο, 10 λαπτοπ, 9 Intel και 1 με AMD, που μπορεί και αυτό να είναι Intel και άπλα να έγινε τυπογραφικό λάθος. Για ποιο μερίδιο μιλάμε εδώ πέρα ρε παιδιά? τι να διπλασιαστεί? και τι να αυξηθεί?

Προσέξτε να δείτε, λέω για λαπτοπ, ένα μηχάνημα όπου μεγάλο ποσοστό, χρησιμοποιεί τα ενσωματωμένα γραφικά. Και πάλι η Intel είναι εκεί. ακόμα και αν είναι πίσω στα ενσωματωμένα, πάλι "πουλάει" πιο πολύ ότι η AMD.

@adtakhs εξηγείσαι το μου λίγο αυτό. πως γίνεται μια εταιρία που τεχνολογικά σε αυτό το πεδίο να είναι πίσω, να έχει περισσότερη εμφάνιση (άρα παράλληλα για να εμφανίζεται θα υπάρχει και η ζήτηση) από την ανταγωνίστρια της. Πως θα αυξήσει (η AMD) το μερίδιο τις με της υπάρχων τεχνολογίες της? Γιατί για να μιλάμε για αυξήσει και για ανταγωνισμό με "φανταστικά" στοιχεία, και με το τι θα θέλαμε να δούμε, είναι σαν να μιλάμε μόνοι μας και να μας απαντάμε, ότι θέλουμε θα πούμε ότι θέλουμε θα ακούσουμε.

Edited by venisk
ξεφτιλίζοντας χαχχαχαχαχα
Link to comment
Share on other sites

Πιάνομαι από αυτό που είπε ο @adtakhs περί APU στο πιο πάνω ποστ.

Σκέψη που την έκανα σήμερα όλως τυχαία ξεφτιλίζοντας έναν κοτσοβολο, 10 λαπτοπ, 9 Intel και 1 με AMD, που μπορεί και αυτό να είναι Intel και άπλα να έγινε τυπογραφικό λάθος. Για ποιο μερίδιο μιλάμε εδώ πέρα ρε παιδιά? τι να διπλασιαστεί? και τι να αυξηθεί?

Προσέξτε να δείτε, λέω για λαπτοπ, ένα μηχάνημα όπου μεγάλο ποσοστό, χρησιμοποιεί τα ενσωματωμένα γραφικά. Και πάλι η Intel είναι εκεί. ακόμα και αν είναι πίσω στα ενσωματωμένα, πάλι "πουλάει" πιο πολύ ότι η AMD.

@adtakhs εξηγείσαι το μου λίγο αυτό. πως γίνεται μια εταιρία που τεχνολογικά σε αυτό το πεδίο να είναι πίσω, να έχει περισσότερη εμφάνιση (άρα παράλληλα για να εμφανίζεται θα υπάρχει και η ζήτηση) από την ανταγωνίστρια της. Πως θα αυξήσει (η AMD) το μερίδιο της με της υπάρχων τεχνολογίες της? Γιατί για να μιλάμε για αυξήσει και για ανταγωνισμό με "φανταστικά" στοιχεία, και με το τι θα θέλαμε να δούμε, είναι σαν να μιλάμε μόνοι μας και να μας απαντάμε, ότι θέλουμε θα πούμε ότι θέλουμε θα ακούσουμε.

Νομίζω πως έχει να κάνει με το Marketing . Διαβάζει ο κόσμος για τους Intel I7 και πάει και αγοράζει Intel Celeron γιατί είναι Intel η Pentium 3258 χρησιμοποιώντας στα games ενσωματωμένα γραφικά.

Το ίδιο και στα φορητά. Η ζήτηση για ιντελ λαπτοπς είναι μεγαλύτερη για αυτό τον λόγο.

Από εκεί και πέρα πιστεύω πως για να αλλάξει αυτή η αίσθηση του κόσμου η AMD πρέπει να φέρει ένα άκρως ανταγωνιστικό APU στην κατηγορία των I5 με πολύ δυνατές κάρτες με HBM , ώστε να κάνει αίσθηση στους gamers και να περάσει την ιδέα του gaming φορητού με ενσωματωμένα γραφικά. Εδώ είναι λάθος της AMD που από την μια ξέρει να παρουσιάζει ανώφελα CPUs στα 220Watt TDP , και από την άλλη να μην παρουσιάζει ένα δυνατό APU έστω και με αύξηση του TDP . Πλέον παίζουν HBM έτσι ?

Υπάρχει και άλλος λόγος βεβαίως. Οτι η AMD δεν έχει τις γραμμές παραγωγής, ώστε να παράξει τόσο μεγάλες ποσότητες που να καλύψει ολόκληρη την αγορά.

Από εκεί και πέρα είναι και θέμα συμφωνιών. Μάλλον η Intel καταφερε να κλείσει συμφωνία ΠΑΚΕΤΟ για αποκλειστική πώληση chip κάθε κατηγορίας προς τους κατασκευαστές με ανάλογα ανταγωνιστική τιμή. Πχ. Για να πάρεις τον 4770 στα χ$ θα πάρεις αποκλειστικά και τον Μ στα ψ$ ....

Πχ. η HP έσπασε σε δυο τμήματα. Σε αυτή την περίπτωση έπρεπε να ξαναγίνουν νέες συμφωνίες. Στις νέες συμφωνίες αυτές, η AMD κατάφερε να μπει στην HP . Νομίζω HP με AMD έχω να δω απο την εποχή των phenom PΧΧ.

Νέα επαγγελματικά EliteBook από την HP - Ειδήσεις - TheLab.gr

Πιστεύω πάντως πως ένα καλό APU από την AMD σε ανταγωνιστική τιμή, μπορεί να φέρει την αλλαγή μέσα απο την ζήτηση. Δεν μιλάμε να πιάσει η AMD το 50% της αγοράς... Αυτό δεν παίζει μιας και οι συμφωνίες μεταξύ κατασκευαστών είναι για έτη ...

Απλά θα μπορέσει αντί να έχει 3 στα 1000 μοντέλα με το προιόν της, να το έχει στα 10 από τα χίλια .....

Προσωπικά έχω lenovo 505s με AMD x4 5550M APU το οποίο είναι μια χαρά πρόταση στα χρήματά του. με dual graphics κιόλας.:worked_till_5am:

Edited by adtakhs
Link to comment
Share on other sites

[MENTION=6427]adtakhs[/MENTION] Ξύπνησα από πολύ πρωί σήμερα γιατί είχα δουλειά και είμαι full ορεξάτος, οπότε θα απαντήσω αναλυτικά στο post σου :D Πριν συνεχίσω να πω ότι ήμουν με AMD Llano home pc για πολύ καιρό, έπειτα πέρασα σε Trinity για εξίσου κάμποσο καιρό και τώρα που ήθελα να αγοράσω καινούριο PC αλλά δεν μπορούσα να δώσω πολλά χρήματα, αρχικά παράγγειλα καινούρια από eshop FX-8300 & MSI 970 Gaming. Τελικά πήγα σε X79 γιατί τα βρήκα σε καλή τιμή. Θέλω να πω ότι δεν είμαι biased, intel fanboy κτλ.

Νομίζω πως έχει να κάνει με το Marketing . Διαβάζει ο κόσμος για τους Intel I7 και πάει και αγοράζει Intel Celeron γιατί είναι Intel η Pentium 3258 χρησιμοποιώντας στα games ενσωματωμένα γραφικά.

Το ίδιο και στα φορητά. Η ζήτηση για ιντελ λαπτοπς είναι μεγαλύτερη για αυτό τον λόγο.

Λάθος. Το marketing και το branding όντως έχουν πάρα πολύ μεγάλη σημασία σε τέτοιες αγορές. Όταν όμως η απόδοση του προϊόντος δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, τότε τα αποτελέσματα του marketing δεν είναι τόσο ισχυρά. Για παράδειγμα, η AMD είχε την ευκαιρία της με τους Bulldozer. Ξεκίνησε το internet hype από πολύ νωρίς. Διαβάζαμε για νέες τεχνολογίες, καινούρια αρχιτεκτονική που θα της επιτρέψει να βάλει περισσότερους πυρήνες πανεύκολα μελλοντικά, αυξημένες overclocking επιδόσεις, απίστευτο gaming performance και πολλά άλλα. Στο launch του προϊόντος έκαναν ένα τεράστιο overclocking event με τον macci και τον chew, χρησιμοποίησαν υγρό ήλιο και έσπασαν το παγκόσμιο ρεκόρ στο CPUZ φτάνοντας τα 8.4GHz για πρώτη φορά. Έπειτα πλήρωσαν video editors να έχουν έτοιμο ένα επικό video στο youtube μέσα σε λίγες ημέρες, το οποίο έδειχνε ότι έκαναν ρεκόρ Guiness όσον αφορά τη συχνότητα επεξεργασίας, για να πορώσουν τον κόσμο και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Απ' τη πλευρά του marketing, το όλο σενάριο φαντάζει φοβερό μέχρι στιγμής. Οι επιδόσεις των Bulldozer όμως ήταν σε πολλές φορές χειρότερες από Thuban clock per clock και σε αρκετά μετροπρογράμματα κινούνταν στα επίπεδα ενός Q6600. Total απογοήτευση.

Λίγους μήνες μετά το launch των Bulldozer και αφού το marketing τμήμα της AMD είχε ζητήσει από την πλειοψηφία των reviewing sites να κάνουν damage control για να σωθεί κάπως η κατάσταση, η AMD παραδέχτηκε ότι τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά με τους Bulldozer και προχώρησε σε μαζικές απολύσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία των ατόμων που απολύθηκαν τότε ήταν από το marketing dept. Οι ευθύνες αποδώθηκαν σε αυτούς λόγω του ότι δημιούργησαν false expectations στο καταναλωτικό κοινό.

Που καταλήγω με αυτό; Το marketing είχε την ευκαιρία του και εν τέλει δεν τα κατάφερε. Δεν είναι ο κύριος λόγος που η AMD δυσκολεύεται τόσο πολύ όλα αυτά τα χρόνια.

Από εκεί και πέρα πιστεύω πως για να αλλάξει αυτή η αίσθηση του κόσμου η AMD πρέπει να φέρει ένα άκρως ανταγωνιστικό APU στην κατηγορία των I5 με πολύ δυνατές κάρτες με HBM , ώστε να κάνει αίσθηση στους gamers και να περάσει την ιδέα του gaming φορητού με ενσωματωμένα γραφικά. Εδώ είναι λάθος της AMD που από την μια ξέρει να παρουσιάζει ανώφελα CPUs στα 220Watt TDP , και από την άλλη να μην παρουσιάζει ένα δυνατό APU έστω και με αύξηση του TDP . Πλέον παίζουν HBM έτσι ?

Προσπάθησε και με τα APU. Η αλήθεια είναι ότι εδώ τα πήγε πολύ καλύτερα σε σχέση με τους μεγάλους της επεξεργαστές όπως ακριβώς λες κι εσύ. Πέρασαν τρεις γενιές APU απ' τα χέρια μου και μπορώ να πω ότι ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος με όλες, κυρίες λόγω των επιδόσεων σε παιχνίδια. Value for money all the way. Γιατί όμως συνεχίζει να έχει προβλήματα; Πήρε όλο το καλό free press από τα reviewing sites, υπήρχαν πολλά άτομα που πείστηκαν και αγόρασαν AMD APU και το marketing τμήμα έκανε πολύ καλή δουλειά με το budget που του δόθηκε. Ο λόγος έγκειται στο γεγονός ότι ο μεγάλος όγκος πωλήσεων σε desktop και laptop PCs είναι από OEMs. Εκεί που η Intel κυριαρχεί hands down.

Για κάποιον που δεν καταλαβαίνει να το πούμε πιο απλά. Οι 9 στους 10 που θα αγοράσουν υπολογιστή/laptop, είτε είναι επιχειρήσεις, ή καταναλωτές, αγοράζουν ένα έτοιμο PC. Μπορεί να είναι Dell, HP, Acer, TurboX, οτιδήποτε. Τα build it yourself, είτε είναι παραγγελία απευθείας από ένα μαγαζί με συναρμολόγηση του PC απ' αυτό, είτε γίνεται σε ξεχωριστά PC parts για να το συναρμολογήσει μόνος του ο end user, έχουν πολύ μικρό μερίδιο της πίτας.

Από εκεί και πέρα είναι και θέμα συμφωνιών. Μάλλον η Intel καταφερε να κλείσει συμφωνία ΠΑΚΕΤΟ για αποκλειστική πώληση chip κάθε κατηγορίας προς τους κατασκευαστές με ανάλογα ανταγωνιστική τιμή. Πχ. Για να πάρεις τον 4770 στα χ$ θα πάρεις αποκλειστικά και τον Μ στα ψ$ ....

Πχ. η HP έσπασε σε δυο τμήματα. Σε αυτή την περίπτωση έπρεπε να ξαναγίνουν νέες συμφωνίες. Στις νέες συμφωνίες αυτές, η AMD κατάφερε να μπει στην HP . Νομίζω HP με AMD έχω να δω απο την εποχή των phenom PΧΧ.

Νέα επαγγελματικά EliteBook από την HP - Ειδήσεις - TheLab.gr

Πιστεύω πάντως πως ένα καλό APU από την AMD σε ανταγωνιστική τιμή, μπορεί να φέρει την αλλαγή μέσα απο την ζήτηση. Δεν μιλάμε να πιάσει η AMD το 50% της αγοράς... Αυτό δεν παίζει μιας και οι συμφωνίες μεταξύ κατασκευαστών είναι για έτη ...

Απλά θα μπορέσει αντί να έχει 3 στα 1000 μοντέλα με το προιόν της, να το έχει στα 10 από τα χίλια .....

Οι τιμές των επεξεργαστών για τους OEM τίθενται φυσικά μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις. Το τμήμα αγορών σε εταιρείες όπως η Dell και η HP, είναι πολύ έμπειρο, μιας και μιλάμε για εταιρείες που παίζουν με low margins αλλά έχουν δις έσοδα ετησίως. Καταλαβαίνουν πλέον το γεγονός ότι η Intel έχει ένα σταθερό κόστος στην κατασκευή επεξεργαστών, με το οριακό της κόστος να είναι αρκετά κάτω απ' το μέσο όρο. Άρα η Intel έχει ένα σημαντικό λόγο να δώσει επεξεργαστές σε χαμηλότερη τιμή προκειμένου οι γραμμές παραγωγής της να δουλεύουν σε full ρυθμό. Οι κινητήριες δυνάμεις τιμολόγησης οδηγούν την Intel στο να δίνει πολύ καλές ευκαιρείες στους OEMs και οι buyers των τελευταίων το εκμεταλλεύονται όσο δεν πάει άλλο.

Οι OEMs ανανεώνουν συχνά τα προϊόντα τους, οπότε οι διαπραγματεύσεις σε αρκετές περιπτώσεις γίνονται κάθε τρίμηνο. Σε μία αγορά που κινείται καθοδικά, οι μακροπρόθεσμες συμφωνίες "πακέτα" όπως αναφέρεις κι εσύ, κάνουν τους OEMs να χάνουν το upside τους, οπότε δεν είναι όσο συχνές νομίζεις. Για αυτό οι OEMs προτιμούν να κρατούν την αγορά συνεχώς σε ένα καθεστώς διαπραγμάτευσης. Μ' αυτό το τρόπο η επιτροπή ανταγωνισμού δίνει και στην AMD την δυνατότητα να αυξήσει το μερίδιό της (προς OEMs πάντα).

Όταν μιλάμε για OEMs που μπορούν να αλλάξουν προμηθευτή σε σχετικά μικρή περίοδο χρόνου και να μεταφέρουν όλο το βάρος απ' τον ένα στον άλλο, είναι λογικό ακόμη και ένα μεγαθήριο όπως η Intel να συνεχίζει να νοιάζεται για τις τιμές των επεξεργαστών της. Σκέψου ότι μιλάμε για μια καθοδική αγορά, οπότε κανένας δεν θέλει να χάσει το μερίδιό του, ούτε για λίγο. 0.1% είναι πολλά εκατομμύρια ακόμη και για την Intel.

Καταλήγουμε στο ότι η Intel μπορεί να διαπραγματεύεται καλύτερες συμφωνίες από την AMD, να δίνει μεγαλύτερες εκπτώσεις στους OEMs, οπότε και εκείνοι απ' την πλευρά τους την τιμούν δεόντως. Διαβάζοντας αυτά κάποιος μπορεί να νομίζει ότι οι OEMs λόγω του ότι έχουν όντως το πάνω χέρι, κάνουν την Intel ότι θέλουν. Λάθος. Η Intel κυνηγά την αποκλειστικότητα. Δεν θα αρνηθεί να πουλήσει σε κάποιον που αγοράζει και απ' την AMD, γιατί αυτό ίσως αύξανε την πιθανότητα ο συγκεκριμένος OEM να στραφεί περισσότερο στην AMD. Σύμφωνα με την επιτροπή ανταγωνισμού, όταν ένας πελάτης αποφασίσει να αγοράσει αποκλειστικά ή σχεδόν κατά αποκλειστικότητα από την Intel, δεν το κάνει μόνο επειδή οι τιμές της είναι πιο προσιτές. Το να κάνεις σαν Intel το extra mile και να δώσεις μεγάλες εκπτώσεις στου OEMs, δεν θεωρείται παράνομο. Απλά δείχνει ότι η Intel κέρδισε στις συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις.

Εδώ εντοπίζεται το πρόβλημα. Η Intel όχι μόνο προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές στους OEMs, αλλά τους δίνει και προϊόντα που έχουν αξιοπιστία, επιδόσεις και ποιότητα. Η φήμη της στους OEMs είναι πραγματικά απαράμιλλη. Απ' την άλλη έχουν την AMD που αντιμετωπίζει συνεχώς προβλήματα στις γραμμές παραγωγής, κυκλοφορεί προϊόντα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών, και έχει αναπτύξει την φήμη ότι οι επιδόσεις της είναι μια του ύψους μια του βάθους, αλλά και ότι είναι αναξιόπιστη σαν εταιρεία. Αυτό πρέπει να αλλάξει η AMD. Όταν τα πήγαινε καλά το 2006, το μερίδιό της ήταν σχεδόν 25%. Τα κέρδη της τότε για κάθε τρίμηνο σημείωναν ρεκόρ σε σχέση με τα προηγούμενα 4 χρόνια. Παρόλη λοιπόν τη βοήθεια που έχει δώσει η επιτροπή ανταγωνισμού και τα χρήματα που έχει λάβει η AMD από μηνύσεις που κάνει στην Intel, η AMD από μόνη της είναι υπεύθυνη για την κατάστασή της. Λάθη στη διοίκηση, λάθος ηγέτες, λάθος επενδύσεις. Όλα μαζί οδηγούν στο σήμερα.

Οι OEMs παίζουν με κέρδη 2-3% ανά PC. Τα κέρδη τους λοιπόν είναι volume driven. Εάν μπορούν να κόψουν 1?, θα το κόψουν ώστε να βγάλουν κάτι παραπάνω, λόγω του ότι πουλάνε εκατομμύρια μηχανήματα. Δεν έχω τις γνώσεις για να ξέρω τι πρέπει να κάνει η AMD ώστε να βγει από αυτό το λούκι, διαβάζοντας όμως την οικονομική πλευρά του όλου θέματος παλιότερα, έχω βγάλει τα παραπάνω συμπεράσματα. Μακάρι κάπως να τα καταφέρει, αλλά νομίζω ότι η κατάσταση θα συνεχίσει έτσι.

Link to comment
Share on other sites

@adtakhs Ξύπνησα από πολύ πρωί σήμερα γιατί είχα δουλειά και είμαι full ορεξάτος, οπότε θα απαντήσω αναλυτικά στο post σου :D Πριν συνεχίσω να πω ότι ήμουν με AMD Llano home pc για πολύ καιρό, έπειτα πέρασα σε Trinity για εξίσου κάμποσο καιρό και τώρα που ήθελα να αγοράσω καινούριο PC αλλά δεν μπορούσα να δώσω πολλά χρήματα, αρχικά παράγγειλα καινούρια από eshop FX-8300 & MSI 970 Gaming. Τελικά πήγα σε X79 γιατί τα βρήκα σε καλή τιμή. Θέλω να πω ότι δεν είμαι biased, intel fanboy κτλ.

Λάθος. Το marketing και το branding όντως έχουν πάρα πολύ μεγάλη σημασία σε τέτοιες αγορές. Όταν όμως η απόδοση του προϊόντος δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, τότε τα αποτελέσματα του marketing δεν είναι τόσο ισχυρά. Για παράδειγμα, η AMD είχε την ευκαιρία της με τους Bulldozer. Ξεκίνησε το internet hype από πολύ νωρίς. Διαβάζαμε για νέες τεχνολογίες, καινούρια αρχιτεκτονική που θα της επιτρέψει να βάλει περισσότερους πυρήνες πανεύκολα μελλοντικά, αυξημένες overclocking επιδόσεις, απίστευτο gaming performance και πολλά άλλα. Στο launch του προϊόντος έκαναν ένα τεράστιο overclocking event με τον macci και τον chew, χρησιμοποίησαν υγρό ήλιο και έσπασαν το παγκόσμιο ρεκόρ στο CPUZ φτάνοντας τα 8.4GHz για πρώτη φορά. Έπειτα πλήρωσαν video editors να έχουν έτοιμο ένα επικό video στο youtube μέσα σε λίγες ημέρες, το οποίο έδειχνε ότι έκαναν ρεκόρ Guiness όσον αφορά τη συχνότητα επεξεργασίας, για να πορώσουν τον κόσμο και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Απ' τη πλευρά του marketing, το όλο σενάριο φαντάζει φοβερό μέχρι στιγμής. Οι επιδόσεις των Bulldozer όμως ήταν σε πολλές φορές χειρότερες από Thuban clock per clock και σε αρκετά μετροπρογράμματα κινούνταν στα επίπεδα ενός Q6600. Total απογοήτευση.

Λίγους μήνες μετά το launch των Bulldozer και αφού το marketing τμήμα της AMD είχε ζητήσει από την πλειοψηφία των reviewing sites να κάνουν damage control για να σωθεί κάπως η κατάσταση, η AMD παραδέχτηκε ότι τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά με τους Bulldozer και προχώρησε σε μαζικές απολύσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία των ατόμων που απολύθηκαν τότε ήταν από το marketing dept. Οι ευθύνες αποδώθηκαν σε αυτούς λόγω του ότι δημιούργησαν false expectations στο καταναλωτικό κοινό.

Που καταλήγω με αυτό; Το marketing είχε την ευκαιρία του και εν τέλει δεν τα κατάφερε. Δεν είναι ο κύριος λόγος που η AMD δυσκολεύεται τόσο πολύ όλα αυτά τα χρόνια.

Προσπάθησε και με τα APU. Η αλήθεια είναι ότι εδώ τα πήγε πολύ καλύτερα σε σχέση με τους μεγάλους της επεξεργαστές όπως ακριβώς λες κι εσύ. Πέρασαν τρεις γενιές APU απ' τα χέρια μου και μπορώ να πω ότι ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος με όλες, κυρίες λόγω των επιδόσεων σε παιχνίδια. Value for money all the way. Γιατί όμως συνεχίζει να έχει προβλήματα; Πήρε όλο το καλό free press από τα reviewing sites, υπήρχαν πολλά άτομα που πείστηκαν και αγόρασαν AMD APU και το marketing τμήμα έκανε πολύ καλή δουλειά με το budget που του δόθηκε. Ο λόγος έγκειται στο γεγονός ότι ο μεγάλος όγκος πωλήσεων σε desktop και laptop PCs είναι από OEMs. Εκεί που η Intel κυριαρχεί hands down.

Για κάποιον που δεν καταλαβαίνει να το πούμε πιο απλά. Οι 9 στους 10 που θα αγοράσουν υπολογιστή/laptop, είτε είναι επιχειρήσεις, ή καταναλωτές, αγοράζουν ένα έτοιμο PC. Μπορεί να είναι Dell, HP, Acer, TurboX, οτιδήποτε. Τα build it yourself, είτε είναι παραγγελία απευθείας από ένα μαγαζί με συναρμολόγηση του PC απ' αυτό, είτε γίνεται σε ξεχωριστά PC parts για να το συναρμολογήσει μόνος του ο end user, έχουν πολύ μικρό μερίδιο της πίτας.

Οι τιμές των επεξεργαστών για τους OEM τίθενται φυσικά μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις. Το τμήμα αγορών σε εταιρείες όπως η Dell και η HP, είναι πολύ έμπειρο, μιας και μιλάμε για εταιρείες που παίζουν με low margins αλλά έχουν δις έσοδα ετησίως. Καταλαβαίνουν πλέον το γεγονός ότι η Intel έχει ένα σταθερό κόστος στην κατασκευή επεξεργαστών, με το οριακό της κόστος να είναι αρκετά κάτω απ' το μέσο όρο. Άρα η Intel έχει ένα σημαντικό λόγο να δώσει επεξεργαστές σε χαμηλότερη τιμή προκειμένου οι γραμμές παραγωγής της να δουλεύουν σε full ρυθμό. Οι κινητήριες δυνάμεις τιμολόγησης οδηγούν την Intel στο να δίνει πολύ καλές ευκαιρείες στους OEMs και οι buyers των τελευταίων το εκμεταλλεύονται όσο δεν πάει άλλο.

Οι OEMs ανανεώνουν συχνά τα προϊόντα τους, οπότε οι διαπραγματεύσεις σε αρκετές περιπτώσεις γίνονται κάθε τρίμηνο. Σε μία αγορά που κινείται καθοδικά, οι μακροπρόθεσμες συμφωνίες "πακέτα" όπως αναφέρεις κι εσύ, κάνουν τους OEMs να χάνουν το upside τους, οπότε δεν είναι όσο συχνές νομίζεις. Για αυτό οι OEMs προτιμούν να κρατούν την αγορά συνεχώς σε ένα καθεστώς διαπραγμάτευσης. Μ' αυτό το τρόπο η επιτροπή ανταγωνισμού δίνει και στην AMD την δυνατότητα να αυξήσει το μερίδιό της (προς OEMs πάντα).

Όταν μιλάμε για OEMs που μπορούν να αλλάξουν προμηθευτή σε σχετικά μικρή περίοδο χρόνου και να μεταφέρουν όλο το βάρος απ' τον ένα στον άλλο, είναι λογικό ακόμη και ένα μεγαθήριο όπως η Intel να συνεχίζει να νοιάζεται για τις τιμές των επεξεργαστών της. Σκέψου ότι μιλάμε για μια καθοδική αγορά, οπότε κανένας δεν θέλει να χάσει το μερίδιό του, ούτε για λίγο. 0.1% είναι πολλά εκατομμύρια ακόμη και για την Intel.

Καταλήγουμε στο ότι η Intel μπορεί να διαπραγματεύεται καλύτερες συμφωνίες από την AMD, να δίνει μεγαλύτερες εκπτώσεις στους OEMs, οπότε και εκείνοι απ' την πλευρά τους την τιμούν δεόντως. Διαβάζοντας αυτά κάποιος μπορεί να νομίζει ότι οι OEMs λόγω του ότι έχουν όντως το πάνω χέρι, κάνουν την Intel ότι θέλουν. Λάθος. Η Intel κυνηγά την αποκλειστικότητα. Δεν θα αρνηθεί να πουλήσει σε κάποιον που αγοράζει και απ' την AMD, γιατί αυτό ίσως αύξανε την πιθανότητα ο συγκεκριμένος OEM να στραφεί περισσότερο στην AMD. Σύμφωνα με την επιτροπή ανταγωνισμού, όταν ένας πελάτης αποφασίσει να αγοράσει αποκλειστικά ή σχεδόν κατά αποκλειστικότητα από την Intel, δεν το κάνει μόνο επειδή οι τιμές της είναι πιο προσιτές. Το να κάνεις σαν Intel το extra mile και να δώσεις μεγάλες εκπτώσεις στου OEMs, δεν θεωρείται παράνομο. Απλά δείχνει ότι η Intel κέρδισε στις συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις.

Εδώ εντοπίζεται το πρόβλημα. Η Intel όχι μόνο προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές στους OEMs, αλλά τους δίνει και προϊόντα που έχουν αξιοπιστία, επιδόσεις και ποιότητα. Η φήμη της στους OEMs είναι πραγματικά απαράμιλλη. Απ' την άλλη έχουν την AMD που αντιμετωπίζει συνεχώς προβλήματα στις γραμμές παραγωγής, κυκλοφορεί προϊόντα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών, και έχει αναπτύξει την φήμη ότι οι επιδόσεις της είναι μια του ύψους μια του βάθους, αλλά και ότι είναι αναξιόπιστη σαν εταιρεία. Αυτό πρέπει να αλλάξει η AMD. Όταν τα πήγαινε καλά το 2006, το μερίδιό της ήταν σχεδόν 25%. Τα κέρδη της τότε για κάθε τρίμηνο σημείωναν ρεκόρ σε σχέση με τα προηγούμενα 4 χρόνια. Παρόλη λοιπόν τη βοήθεια που έχει δώσει η επιτροπή ανταγωνισμού και τα χρήματα που έχει λάβει η AMD από μηνύσεις που κάνει στην Intel, η AMD από μόνη της είναι υπεύθυνη για την κατάστασή της. Λάθη στη διοίκηση, λάθος ηγέτες, λάθος επενδύσεις. Όλα μαζί οδηγούν στο σήμερα.

Οι OEMs παίζουν με κέρδη 2-3% ανά PC. Τα κέρδη τους λοιπόν είναι volume driven. Εάν μπορούν να κόψουν 1?, θα το κόψουν ώστε να βγάλουν κάτι παραπάνω, λόγω του ότι πουλάνε εκατομμύρια μηχανήματα. Δεν έχω τις γνώσεις για να ξέρω τι πρέπει να κάνει η AMD ώστε να βγει από αυτό το λούκι, διαβάζοντας όμως την οικονομική πλευρά του όλου θέματος παλιότερα, έχω βγάλει τα παραπάνω συμπεράσματα. Μακάρι κάπως να τα καταφέρει, αλλά νομίζω ότι η κατάσταση θα συνεχίσει έτσι.

Μεγάλη ανάλυση έκανες. Εγώ δεν είχα κουράγιο πρωί πρωί για τέτοιο σεντόνι.

Το μεγαλύτερο λάθος της AMD ήταν πως από κάθετη εταιρία σχεδίασης και παραγωγής επεξεργαστών , έγινε εταιρία σχεδιασμού επεξεργαστών αποκομμένη από την παταγωγή και τις εξελήξεις στην παραγωγική διαδικασία.....

Στην ουσία απώλεσε το πλεονέκτημα να ορίζει η ίδια το timing που θα εμφανιστούν τα προιόντα της . Προσωπικά νομίζω πως η AMD έχασε την ανταγωνιστικότητά της λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού από την intel τις περιόδους 2000- 2006 . Τότε είχε σταθερά είτε ανταγωνιστικό προιόν, είτε κυρίαρχο προιόν. Τις πωλήσεις που έπρεπε να έχει όμως με βάση αυτό το προιόν δεν τις είχε.

Σήμερα λοιπόν για να μπορέσεις να είσαι ανταγωνιστικός θα πρέπει να μπορείς να παράξεις ένα καλό προιόν σε μεγάλες ποσότητες ώστε να ρίξεις την τιμή ανά τεμάχιο σε μεγέθη ελάχιστα παραπάνω από τα κόστη παραγωγής , ελπίζοντας να κερδίσεις από το μέγεθος των πωλησεων.

Η AMD σταθερές γραμμές παραγωγής δεν έχει. Από το 2006 που την θυμάμαι, έχει διαρκώς προβλήματα υλοποίησης και το όλο πλάνο της πηγαίνει πίσω και πιο πίσω ... Δεν χρειάζεται να δεις πολλά. Από AGENA/DENEB/ DOZER/ EXCAVATOR .... όλοι καθυστέρησαν λόγο προβλημάτων στις γραμμές παραγωγής.

Δεν υπάρχει λοιπόν τρόπος αυτή την στιγμή ώστε η AMD να αποκτήσει υψηλό μερίδιο αγοράς. Τους OEMS δεν τους κοιτώ καθόλου. Εκεί δεν θα πουλήσει η AMD , ενώ αν πουλήσει θα πουλήσει κάποιο extreme APU μόνο και μόνο γιατι δεν θα θέλουν οι OEMS να χάσουν την ευκαιρία να μπουν στην νέα κατηγορία gaming μηχανημάτων σε συμπαγή δομή με ενσωματωμένα γραφικά.

Εκεί που θα αυξήσει τις πβλήσεις της η AMD θα είναι στα custom συστήματα ενώ θα προωθήσει και την διαδικασία αναβαθμίσεων πάνω σε σταθερή πλατφόρμα, όχι για την καλή της την ψυχή, αλλά για να κλειδώσει έτσι τους υπάρχοντες (μελλοντικούς) πελάτες της στην πλατφόρμα της .

Αρα να πάει καλά ο zen , νομίζω πως θα μπορέσει να πάρει ακόμα και διπλάσιο μερίδιο αγοράς από το σημερινό. Δεν μιλώ για διπλασιασμό των κερδών της .Μιλώ για διπλασιασμό της πελατειακής της βάσης .

Στην ερώτησή σου λοιπόν, για το αν η AMD μπορεί να ανταγωνιστεί σε επίπεδο μεγάθους πωλήσεων την Intel αυτή την στιγμή, θα σου έλεγα όχι .... γιατί πολύ απλά δεν έχει όλο το πακέτο της σωστής παραγωγικής διαδικασίας.

Edited by adtakhs
Link to comment
Share on other sites

Όταν η Intel ανακοινώνει 800 μηχανάκια με Skylake και από τα πρώτα σχόλια σε είδηση για ΤΡΙΑ μηχανήματα της HP με AMD είναι "Μα γιατί AMD?", τι να κάνει και η AMD?

Πάντως το άρθρο στο Tom's Hardware είναι κάπως καθησυχαστικό.

AMD Restructuring: What You Need To Know

Θετικά αντιμετώπισαν την κίνηση και οι αγορές, δεν την αντιμετώπισαν ως ένδειξη ότι η AMD τελειώνει.

Advanced Micro Devices, Inc.: NASDAQ:AMD quotes & news - Google Finance +5% άνοδο

Link to comment
Share on other sites

Ωραία τα APU, ωραίοι για φθηνά PC οι μικροί A8, A6... αλλά σαν CPU όταν πας να κάνεις μια υποτυπώδη επεξεργασία video ή photoshop και σέρνονται λες και τρέχεις Athlon XP τι να το κάνεις?

Δεν είναι όλοι gamers, ούτε όλοι έχουν σαν πρώτη πρωτεραιότητα τα games.

Τι να κάνει ο άλλος που θέλει ένα HTPC να τρέχει frame interpolation με το MadVR όταν δυστυχώς την δουλειά δεν την κάνει καλά ο 4πύρηνος A8-5600K ενώ την κάνει μια χαρά ο Pontium G3258 ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now