WebHunter

AMD Vision: Εκπαίδευση αγοραστών ή σκέτο marketing;

Recommended Posts

[NEWS_IMG=AMD Vision]http://www.hwbox.gr/images/imagehosting/4649ca4ed5ea0a7.jpg[/NEWS_IMG]Με την έναρξη της νέας περιόδου, η AMD προχωράει σε μια αναθεώρηση της πολιτικής ενημέρωσης των υποψήφιων αγοραστών των προϊόντων της. Η μέχρι τώρα στρατηγική έφερε πάρα πολλά χρώματα, ονόματα και τεχνολογίες, αλλά δεν προσέφερε το πιο ουσιαστικό, τις πραγματικές δυνατότητες των προβαλλόμενων προϊόντων. Φαίνεται να μοιάζει με τα αστεράκια απόδοσης των επεξεργαστών της Intel, αλλά η AMD προχωράει ένα βήμα παραπέρα … Ας δούμε τι έχει να προσφέρει!

Με την κωδική ονομασία Vision, η εταιρεία έχει ένα όραμα, να μορφώσει τους “τεχνολογικά αγράμματους καταναλωτές”, γιατί πλέον έτσι τους αποκαλεί, ώστε να μπορούν να διαλέγουν προϊόντα που εξυπηρετούν τις δικές τους ανάγκες. Σύμφωνα με μια έρευνα της εταιρείας, το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών δεν “ασχολείται” με τα χαρακτηριστικά ενός υπολογιστή, αλλά με την εμφάνιση του και το τι μπορεί να κάνει. Με αυτό το σκεπτικό, οι άνθρωποι της AMD, θα σταματήσουν να δημιουργούν όλα αυτά τα αλλόκοτα αυτοκόλλητα που βρίσκουμε στους φορητούς υπολογιστές μας και θα τα αντικαταστήσουν, χωρίζοντας την αγορά σε τρεις κατηγορίες: Vision, Vision Premium και Vision Ultimate.

Υπολογίσαμε ότι είχαμε περίπου 221 διαφορετικά προϊόντα, αλλά ο καταναλωτής απλά δεν ενδιαφέρεται για το τι βρίσκεται μέσα στο κουτί,” παραδέχτηκε ο Leslie Sobon, αντιπρόεδρος της AMD στα θέματα του marketing παγκοσμίως. “Πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε για επεξεργαστές και να αρχίσουμε να μιλάμε περί χρηστικότητας.”

Οι τρεις κατηγορίες αντιπροσωπεύουν επακριβώς τη λογική που θέλει να ακολουθήσει η εταιρεία. Η entry-level Vision θα προσδιορίζει φορητούς υπολογιστές που μπορούν να προσφέρουν τις βασικές, απαραίτητες δυνατότητες, όπως αναπαραγωγή μουσικής και βίντεο και surfing στο internet. Από την άλλη πλευρά, η Vision Premium προσθέτει την δυνατότητα για το ATi Stream, την μετατροπή ταινιών, και επαρκές gaming με DirectX 10.1 γραφικά. Τέλος, η Vision Ultimate προσφέρει επιπλέον δύναμη για την μετατροπή των αγαπημένων σας βίντεο, καθώς και πιο δυναμικό και ρεαλιστικό game playing.

Όλα αυτά, για να μπορούν οι καταναλωτές να διακρίνουν τα οφέλη τους και να πραγματοποιούν τις σωστές αγορές. Παρόλα αυτά, η πλήρη τεχνική αναφορά και οι απαραίτητες πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες, για όσους το επιθυμούν. Σκεπτόμενοι αυτά αναρωτιόμαστε, ποιος είναι ο τελικός σκοπός της AMD; Σε αυτό το ερώτημα περιμένουμε απαντήσεις! Λοιπόν, τι λέτε;

Edited by WebHunter
Link to comment
Share on other sites

Από την πλευρά μου, το βλέπω ως μια αντιγραφή Intel και nVidia, ως προς την απόδοση των προϊόντων τους. Από τη μια η Intel, με τα αστεράκια της υποδηλώνει πιο τελικό προϊόν είναι πιο αποδοτικό, με την έννοια πιο καλό=πιο ακριβό, και από την άλλη η nVidia με την αλλαγή των ονομάτων στις κάρτες γραφικών, κατάφερε να δημιουργήσει ένα χάος, και να το εκμεταλευτεί ώστε να προχωρήσει σε rebranding και άλλων καρτών.

Η AMD τώρα με την "κόκκινη" Vision, προσπαθεί να δημιουργήσει ένα εννιαίο κώδικα επικοινωνίας, αλλά χωρίζοντας την πλήρη αγορά σε τρείς κατηγορίες δεν επαρκεί. Με τόσα προϊόντα, τόσες αρχιτεκτονικές, και γενικότερα τόσα specs που θα διαφέρουν από υλοποιήση σε υλοποίηση, δεν μπορείς να βάλεις ούτε φρένο, ούτε να διογκώσεις τις επιδόσεις. Πχ. η entry θα έχει μηχανήματα που μπορούν να τρέχουν μόνο XP (netbook) και μερικά που θα τρέχουν Vista? Δεν υπάρχει εμφανής διαφορά σε αυτά τα μηχανήματα? Ποιός είναι ο τελικός σκοπός? Η εκπαίδευση ή ο πλήρης απροσανατολισμός του καταναλωτή?

Link to comment
Share on other sites

Βασικά αυτό λογικά (ελπίζω) να βοηθήσει τα άτομα που δεν ασχολούνται πολύ με τους υπολογιστές και να μην υπάρχει αυτή η κοροιδία από τη μεριά των καταστημάτων.Τώρα άμα γίνει κάτι παρόμοιο με το rebranding της nvidia και τελικά έχει σκοπό τον αποποροσανατολισμό του καταναλωτή όπως είπες τότε δυστυχώς θα γίνουμε απλοί καταναλωτές και όχι ψαγμένοι αν και δεν νομίζω η ενημέρωση να αφήσει αυτό να επιτευχθεί.Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη

Link to comment
Share on other sites

Αλλά και πάλι χάνονται οι μικροδιαφορές που μπορεί να έχουν. Πχ, διαφορά στις μνήμες της κάρτας γραφικών από DDR2-->DDR3, γιατί θα μπαίνουν στο ίδιο καλάθι. Οπότε ο τελικός καταναλωτής, θα πει είναι Vision Premium και τα 2, αλλά το πρώτο στοιχίζει και 50-100? λιγότερα, οπότε θα το τσιμπήσει!

Link to comment
Share on other sites

Ναι, αλλά το ποσοστό των χρηστών που ψάχνεται είναι το 5-10% του γενικού πληθυσμού που χρησιμοποιεί την οποιαδήποτε τεχνολογία. Και γι'αυτούς δεν είναι απαραίτητα τα εικονίδια που θα φτιάξει η AMD, ούτε η ταξινόμηση που θα χρησιμοποίησει. Αυτοί θέλουν specs, info και δε κοιτάνε το κουτί, αλλά το εσωτερικό του.

Για τους υπόλοιπους που δεν είναι στους guru, τι γίνεται?

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι νομίζω ότι είναι κίνηση αποπροσανατολισμού κ παραπλάνησης των μη κατεχοντων.

Εξηγώ. Από τη μία είναι αυτοί που γνωρίζουν 2 πράγματα ή τουλάχιστον το ψάχνουν. Καλή ώρα σχεδόν όλοι από εμάς που ήμαστε μέλη τέτοιων κοινοτήτων.

Από την άλλη, αυτοί που δεν κατέχουν. Θα βγάζει η ΑΜΔ 2 πανομοιότυπα laptops. Το ένα θα έχει 1 γιγα ραμ ενώ το άλλο 2 και το ένα θα έχει την 4830 ενώ το άλλο την 4850. Για το πρώτο το οποίο θα ονομάζει "entry-level Vision" θα ζητάει 500 ευρώ, ενώ για το άλλο επειδή θα ονομάζεται "Vision Premium" θα ζητάει 750 ή 800. Αξίζει λέτε? Μάλλον όχι. Το τραβάω ελαφρώς για να δείξω τι θέλω να πω, αλλά εκεί πιστεύω ότι στοχεύει.

Link to comment
Share on other sites

Επί της αρχής μπούρδα μου φαίνεται. Να το δούμε στην πράξη και θα κρίνουμε.

Ερώτηση : Ένα προϊόν θα αλλάζει "στάμπα" κατά τη διάρκεια της ζωής του? Και ποιος θα είναι υπεύθυνος γι' αυτό? Ένα high-end προϊόν, για παράδειγμα, που μόλις κυκλοφορήσει θα έχει στάμπα "vision ultimate", σε 6 μήνες θα του αλλάξει τη στάμπα ο καταστηματάρχης που θα το έχει στο ράφι και θα το κάνει "vision premium"? Και ποιος θα λέει πότε θα γίνεται αυτό? Ποιος θα ελέγχει αν όντως γίνεται? Νομίζω ότι κάπου χωλαίνει το πράγμα.

Πάντα τα specs και τα reviews είναι ο σωστός τρόπος να ενημερώνεται ο καταναλωτής.

Κάποτε η AMD "εκπαίδευσε " τις μάζες ότι "MHz isn't everything", με επιτυχία θα έλεγα. Τώρα γιατί επιλέγει τη μέθοδο της παραπληροφόρησης ? Ίσως γιατί δεν έχει τα κορυφαία προϊόντα, ίσως γιατί ακολουθεί το δρόμο των άλλων.

Link to comment
Share on other sites

Επί της αρχής μπούρδα μου φαίνεται. Να το δούμε στην πράξη και θα κρίνουμε.

Ερώτηση : Ένα προϊόν θα αλλάζει "στάμπα" κατά τη διάρκεια της ζωής του? Και ποιος θα είναι υπεύθυνος γι' αυτό? Ένα high-end προϊόν, για παράδειγμα, που μόλις κυκλοφορήσει θα έχει στάμπα "vision ultimate", σε 6 μήνες θα του αλλάξει τη στάμπα ο καταστηματάρχης που θα το έχει στο ράφι και θα το κάνει "vision premium"? Και ποιος θα λέει πότε θα γίνεται αυτό? Ποιος θα ελέγχει αν όντως γίνεται? Νομίζω ότι κάπου χωλαίνει το πράγμα.

Πάντα τα specs και τα reviews είναι ο σωστός τρόπος να ενημερώνεται ο καταναλωτής.

Κάποτε η AMD "εκπαίδευσε " τις μάζες ότι "MHz isn't everything", με επιτυχία θα έλεγα. Τώρα γιατί επιλέγει τη μέθοδο της παραπληροφόρησης ? Ίσως γιατί δεν έχει τα κορυφαία προϊόντα, ίσως γιατί ακολουθεί το δρόμο των άλλων.

Προφανώς κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα αστέρια της intel.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς καλημέρα.Κατεδεύτερον ο αγοραστής που δεν γνωρίζει από υπολογιστές πιστεύετε ότι περίμενε την ατι για να παραπλανηθεί?Καταρχάς ας ξεκινήσουμε από την αρχή.Γενικά πάντα η τιμολογιακή πολιτική της ati/amd ήταν να πουλάει όσο το δυνατόν πιο χαμηλά από τον ανταγωνισμό.Και αυτό ελπίζω να μην αλλάξει με αυτό το μέτρο.Οπότε δεν νομίζω να προσφέρει πολύ ακριβό κάτι που δεν αξίζει.Και τώρα ας το ανάγω στους αγοραστές.Κάποιος λογικά σκεφτόμενος αφού ένα προϊόν είναι πιο ακριβό σε σύγκριση με ένα άλλο θα μου προσφέρει καλύτερες επιδόσεις.Που όμως σε καμία περίπτωση δεν ισχύει πάντα αυτό ακόμα και σε μοντέλα της ίδιας εταιρείας(κρίνοντας με τις ελληνικές τιμές).Από την άλλη όταν πάει ένας "ανίδεος" ενδιαφερόμενος σε ένα κατάστημα πληροφορικής για να αγοράσει τον πρώτο υπολογιστή έχει να αντιμετωπίσει πολλές φορές έναν ανίδεο πωλητή.Αλλά ακόμα και ο πωλητής να έχει γνώσεις θα αρχίσει έναν διάλογο χωρίς νόημα.Για πάραδειγμα για ποιο σκοπό τον θέλετε τον υπολογιστή.Για παιχνίδια.Ο πωλητής θα αρκεστεί σε αυτό και δεν νομίζω(μακάρι να είμαι λάθος,αυτό μου έχει δείξει η προσωπική μου πείρα και ο διάλογος με φίλους που δεν ασχολούνται) να ρωτήσει τους τίτλους που ενδιαφέρεται ο πελάτης να παίξει.Μετά έρχεται το θέμα της ανάλυσης.Εγώ θα βάλω μια μέγιστη ανάλυση των 2560 x 1600 pixels και σαν χαρακτηριστικά αυτό το έχει και μία φθηνή κάρτα των 30Ε.Η ακόμα χειρότερα μπορεί να του πουλήσει και να του προτείνει κάρτες παλαιών μοντέλων που θέλει να πουλήσει(e-shop)που τις έχει ξεχασμένες από τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο(βλ7600gt 70E).Μετά ένας ακόμα λίγο πιο ψαγμένος θα επισκεφθεί από έναν υπολογιστή με σύνδεση το site καταστημάτων για να κάνει μία έρευνα αγοράς(πολύ ανώτερο της 1ης περίπτωσης) αλλά και εκεί υπάρχει η παραπληροφόρηση ακόμα και στις περιγραφές.Όταν περιγράφουν ως πολυ ισχυρά, μοντέλα που ούτε τα αναφέρουμε εμείς (βλ)σκληροπυρηνικούς χρήστες,akasa(ότι να ναι)από αυτά δεν επηρεάζεται ο χρήστης?Δηλαδή αυτοί δεν πρέπει να αλλάζουν περιγραφές,τιμές κτλ.???Δεν θέλω να θείξω κανέναν αλλά γιατί δεν έχει κορυφαία προϊόντα η amd?Από επιδόσεις δεν μπορώ να πω ότι μπορούν να ανταγωνιστούν τα κορυφαία μοντέλα της ιντέλ αλλά έχει πολλά αξιόλογα μοντέλα που με τις χαμηλές τιμές ο τελικός χρήστης θα μπορούσε να τα προτιμήσει έναντι κάποιων της ιντέλ .Οπότε άμα ακολουθήσει αυτήν την τακτική η ati όπως και τώρα που δεν αλλάζουν περιγραφές,τιμές πολλοί και έχουν στις αποθήκες σε ένα σκοτεινό με αράχνες μέρος ξεχασμένες και αζήτητες κάρτες/επεξεργαστές περιμένοντας κάποιον ανυποψίαστο αγοραστή να τις πάρει παρασυρμένος από την περιγραφή στο site ή την συμβουλή του πονηρού ή όχι πωλητή θα συναντήσουμε ένα παρόμοιο φαινόμενο και άμα τα καταφέρει η ati/amd μπορεί να το αλλάξει και γιατί όχι να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να βελτιωθεί η κατάσταση η όποια δεν είναι και η καλύτερη

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς δε μιλάμε για την ATi, αλλά για την AMD γενικότερα, άσχετα αν όλα είναι κόκκινα!

Δεύτερον, πρέπει να ξεκαθαρίσει κανείς τις ανάγκες τους πριν πάει τη κλασσική πλέον βόλτα στα μαγαζιά για να ψάξει αυτό που θέλει, στη τιμή που τον ικανοποιεί. Αφήνω έξω τον πωλητή, γιατί τόσα έχουν υποθεί σε πολλά fora, που δεν αξίζει να ασχολείται κανείς. Υπάρχουν οι καλοί, σωστοί που θα κατανοήσουν την ανάγκη σου και θα σου φτιάξουν ότι πιο οικονομικό μπορούν στα μέτρα σου ... υπάρχουν και του άλλου άκρου.

Το θέμα είναι, πως εν έτη 2010 πλέον, ο χρήστης ή ο μελλοντικός χρήστης δε πρέπει να ενημερώνεται από τον πωλητή σε βαθμό 100%, αλλά θα πρέπει να έχει μια βάση και ο ίδιος. Και το σύστημα αξιολόγησης που προσφέρεται από τις εταιρείες είναι απλά για να έχει σφαιρική επίγνωση του τι τον περιμένει. Εννοείται πως δεν το καλύπτει πλήρως.

Το θέμα μας είναι, πως θα γίνεται το σύστημα αξιολόγησης, από ποιόν (προφανώς από την AMD) και τι θα γίνεται όταν περάσει πχ ένα εξάμηνο, και το μηχάνημα που ήταν τότε τέλειο, τώρα ανήκει στα top? Εκεί θα οδηγήσει τελικά σε εξυπηρέτηση του πολίτη, ή παραπλάνηση?

Link to comment
Share on other sites

Στην Ελλάδα η γενικότερα?Γιατί στην Ελλάδα όπως ανέφερα παραδείγματα ούτε οι περιγραφές δεν είναι ικανές να κατατοπίσουν τον χρήστη.Δεν γνωρίζουμε πως θα εξελιχθεί πάντως.Θέλω να πιστεύω ότι όταν φθάσει ο καιρός αυτός(το εξάμηνο που αναφέρεις) η εταιρεία θα αλλάξει συσκευασίες,θα αποσύρει προϊόντα κάτι τέτοιο ή ακόμα θα βελτιώσει τα υπάρχοντα μοντέλα όπως με τον intel τον do τον οποίο έβγαλε και είναι κάτι καλύτερο.Βέβαια αρκεί να μην οδηγηθεί σε rebranding.Ati/amd ούτως ή άλλως πάλι και στην πλακέτα amd βλέπεις... Ντάξει έκανα edit :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now