Toxic

My first Phase Change .Fixing worklog by Stelaras

Recommended Posts

Aha.Ηθελα δεν ηθελα πηρα και εγω μονοβαθμιο:D....Ειναι το καποτε γνωστο ,Vapochill LS .Ομως ηταν ψιλονεκρο :)... οποτε επρεπε να επισκευασθει.Και ποιος ειναι ο καταλληλος;Μα φυσικα ο Στελιος.Παραθετω μερικες φωτογραφιες απο οταν το παραλαβα και θα συνεχισει ο Στελιος με την επισκευη .Αρχιζουμε IMG_3083.jpg?t=1269207082IMG_3084.jpg?t=1269207081Στελιο σειρα σου:hehe:

Link to comment
Share on other sites

Το πρωτο πραγμα που ηθελα να ελεγξω ηταν εαν το μοτερ βρισκοταν σε λειτουργικη κατασταση .

Στη 2η φωτογραφια , λοιπον , βλεπετε καποια καλωδια στην αριστερη μερια .

Εκει βρισκονται ολα τα ηλεκτρολογικα του vapochill. Το ρελε και η τροφοδοσια των 12v ανεμιστηρων.

Το μαυρο χοντρο καλωδιο ειναι αυτο που παει στο chillcontrol . Τον controller δηλαδη του vapochill .

Το 1ο προβλημα ηταν πως ο controller ελειπε ... οποτε θα το λειτουργησουμε χωρις αυτον .

Με λιγο ψαξιμο ... βρηκα αυτο εδω : http://forums.extremeoverclocking.com/attachment.php?attachmentid=116099&d=1207121437

Βραχυκυκλωσα τα pins που αναφερει το pdf της asetek και το μοτερ πηρε μπρος . :)

Δυστυχως ,ομως, κατι αρχισε να ξεφυσαει απο τον ευκαμπτο .

Ειχε σπασει στο σημειο που ενωνεται με τη χαλκοσωληνα της επιστροφης.

Αυτο ειναι το πιο συνηθισμενο προβλημα των vapochill και prometeia . Δεν εχουν καλης ποιοτητας ευκαμπτο και σπαει/κοβεται πολυ συχνα.

Ηταν αναμενωμενο τοσα χρονια και τοσα ραφια που αλλαξε αυτο το vapochill καποια στιγμη να σπασει (Εαν δεν κανω λαθος πριν καταληξει στο stock βρισκοταν στο tuning store) :D

Αμεση συνεπεια ηταν να αδειασει ολο το φρεον . Επισης ανοιχτο κυκλωμα με πολυεστερικα ψυκτελαια , μαζευει υγρασια . Τα συγκεκριμενα λαδια απορροφουν σα σφουγγαρι την υγρασια του αερα . Αποτελεσμα να οξειδωνονται.

Οξειδωμενα λαδια και μοτερ = καταστροφη για το μοτερ .

Οποτε ενα ακομη προβλημα προεκειψε . Πρεπει να αλλαχτουν λαδια και φιλτρο .

Αυτα για την εισαγωγη . :)

Σιγα-σιγα θα ακολουθησει και η διαδικασια επισκευης .

Link to comment
Share on other sites

Watermark made by JC :D

Τέλειο! Νice work JC :)

Θέλω κι εγώ ένα :D

======================================

Πολύ αναλυτική η περιγραφή Στέλιο! Συνέχισε έτσι! :)

Το 1ο προβλημα ηταν πως ο controller ελειπε ... οποτε θα το λειτουργησουμε χωρις αυτον.

Όχι ρε $%*~!#@... :(

Ευτυχώς τουλάχιστον το φίλτρο και τα λάδια είναι σχετικά φθηνά (απ' όσα έχω ακούσει)...

Τον εύκαμπτο δεν υπάρχει περίπτωση να τον αντικαταστήσετε λόγο κόστους, έτσι δεν είναι; (Εδώ που τα λέμε και το μοτέρ θα έχει φάει φρίκη με τον καιρό και τις οξειδώσεις... Να μου πεις αν είναι να αντικατασταθούν όλα τι θα κρατήσετε, μόνο το κουτί; :hehe: )

Ok ok sorry.μπερδευτικα.(ti failas eimai)

Εγώ να δεις τι είμαι που διάβασα τρεις φορές το κείμενο του Στέλιου στην προσπάθεια μου να εντοπίσω που ακριβώς θ' έπρεπε να εμφανίζονται οι φωτογραφίες (failas^2)! :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Τι εννοείς όταν λες θα επεκταθεί; Θα αλλαχθεί με μεγαλύτερο; :que:...

Θα ήθελα να μάθω το συνολικό κόστος της μετατροπής (μετά το πέρας της διαδικασίας φυσικά, μέσω p.m.)...

Link to comment
Share on other sites

Τι εννοείς όταν λες θα επεκταθεί; Θα αλλαχθεί με μεγαλύτερο; :que:...

Αποφασισαμε να προσθεσουμε μερικες σπειρες χαλκοσωληνα στο condenser .

Το να μπει μεγαλυτερο και αυξανει το συνολικο κοστος ... και ειναι λιγο δυσκολο να βρουμε στο μεγεθος που χρειαζεται .

Η δουλεια μας θα γινει το ιδιο καλα και σε αυτη την περιπτωση .

Αναλυτικες φωτογραφιες αυριο . :)

Link to comment
Share on other sites

Αποφασισαμε να προσθεσουμε μερικες σπειρες χαλκοσωληνα στο condenser .

Να υποθέσω ότι η επέκταση του "συμπυκνωτή" /condenser θα γίνει κυρίως εξ' αιτίας της αλλαγής του αερίου (από R404A) σε κάποιο "καλύτερο" (R507);

Αντέχει το εν λόγο μοτέρ τέτοια αλλαγή στο αέριο; Την αντέχει απ' όσο βλέπω στην 2η φωτογραφία! :)

Link to comment
Share on other sites

Να υποθέσω ότι η επέκταση του "συμπυκνωτή" /condenser θα γίνει κυρίως εξ' αιτίας της αλλαγής του αερίου (από R404A) σε κάποιο "καλύτερο" (R507);

Αντέχει το εν λόγο μοτέρ τέτοια αλλαγή στο αέριο; Την αντέχει απ' όσο βλέπω στην 2η φωτογραφία! :)

Σωστα το σκεφτεσαι . Το δυνατοτερο αεριο χρειαζεται και λιγο καλυτερο condenser.

Το ξεκιναω με το σκεπτικο για R410A . Δε θα ζορισει και πολυ .

Το pdf του μοτερ ειναι αυτο : http://www.ra.danfoss.com/TechnicalInfo/Literature/Manuals/06/FR85CL_R404A-R507_220V_50Hz_09-02_Cf53b202.pdf

Τα testing conditions αναφερουν 45C liquid line (Στο r507 οι 45C αντιστοιχουν σε 300psi) . Εμεις θα παιζουμε σιγουρα παρακατω . Και σε αυτο θα βοηθησει και το μεγαλυτερο condenser .

Θα ειμαστε δηλαδη μεσα στα ορια του κατασκευαστη . :)

Edited by Stelaras
Link to comment
Share on other sites

Ξεκιναμε λοιπον ...

1η κινηση ... το μοτερ να βλεπει τα ραδικια αναποδα ωστε να του βγαλουμε το λαδι (κανονικοτατα ομως :D )

attachment.php?attachmentid=4066&stc=1&d=1269308313

Και μια καλλιτεχνικη σταγονα λαδιου ! :hehe:

attachment.php?attachmentid=4069&stc=1&d=1269308313

attachment.php?attachmentid=4070&stc=1&d=1269308313

Η ολη διαδικασια πηρε περιπου 4-5 ωρες . Βοηθησε και ενα heat gun ωστε να ζεσταθει το μοτερ .

2ο βημα ... Βιδωνουμε το μοτερ πισω στη βαση και βαζουμε βαβλιδακια στην υψηλη και στη χαμηλη μερια του κυκλωματος .

attachment.php?attachmentid=4067&stc=1&d=1269308313

attachment.php?attachmentid=4068&stc=1&d=1269308313

Στη συνεχεια , προσθετουμε ενα μετρο χαλκοσωληνα σε σπειρες για ενισχυση του condenser . Εαν χρειαστει και αλλο , βλεπουμε .

attachment.php?attachmentid=4065&stc=1&d=1269308313

Εδω εχουμε τον παλιο σπασμενο ευκαμπτο ...

attachment.php?attachmentid=4064&stc=1&d=1269308313

Και εδω εχουμε το σημειο που θα κολλησει ο καινουριος .

attachment.php?attachmentid=4072&stc=1&d=1269308313

Και εδω ειμαστε με τον καινουριο πλεον ευκαμπτο κολλημενο . 1 μετρο για να ειμαστε ανετοι . :)

attachment.php?attachmentid=4073&stc=1&d=1269308313

Και ενα preview με τη μεχρι στιγμης κατασταση ....

attachment.php?attachmentid=4071&stc=1&d=1269308313

Ελπιζω αυριο να εχουμε τη συνεχεια . :)

brokensuc.JPG

descoil.JPG

tiltcomp.JPG

highside.JPG

lowside.JPG

oil1.JPG

oil2.JPG

preview.JPG

suction.JPG

newsuction.JPG

brokensuc.JPG

descoil.JPG

tiltcomp.JPG

highside.JPG

lowside.JPG

oil1.JPG

oil2.JPG

preview.JPG

suction.JPG

newsuction.JPG

brokensuc.JPG

descoil.JPG

tiltcomp.JPG

highside.JPG

lowside.JPG

oil1.JPG

oil2.JPG

preview.JPG

suction.JPG

newsuction.JPG

brokensuc.JPG.23c4f6194d5a537f24c91009c1

descoil.JPG.e566a51a3d0aacf3e2648ab5b034

tiltcomp.JPG.605e4c41860ddf511762c94d89d

highside.JPG.3ce9413114a6990a086af0e02f1

lowside.JPG.35a6c2bce068df88ef27b2593154

oil1.JPG.c04b49bf941cd430e5eaaf56aff78c3

oil2.JPG.830dd0d6d0c6fe23416f40c9860b1ca

preview.JPG.3de1b1a2feea571598f83356c0a6

suction.JPG.f146644608cda70dcc4994a4f828

newsuction.JPG.9988916192bf786f3b4a88729

Link to comment
Share on other sites

Το μοτερακι ειναι συμπαθεστατο . Αθορυβο και πολυδοκιμασμενο.

Αυτο που θα μας περιορισει , πιστευω , ειναι το evaporator .

Χωρις να εχω ιδεα του πως θα συμπεριφερθει ... με τα headload (150W περιπου) που χρησιμοποιω , εαν πιασει -35C θα ειμαι πολυ ικανοποιημενος .

Εσενα παιζει -43C περιπου με αυτο το φορτιο . Αλλα το δικο σου πλεονεκτημα ειναι πως μπορεις να το ζορισεις και αλλο , χωρις να εχεις προβλημα.

Αυτο εδω το μικρο ... εαν του βαλεις δυσκολα , θα δυσκολευτει .

Το σκεπτικο ειναι να το ρυθμισω για πολυ δυναμη ... με καποια απωλεια στο idle ομως .

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο Στέλιο, πολύ καλές οι φωτογραφίες και η περιγραφή που τις συνοδεύει δεν θα μπορούσε να είναι αναλυτικότερη και πληρέστερη!!! :)

Ποιο λάδι σκέφτεσαι να του βάλεις (και γιατί; | κάνε μια περιγραφή στις χημικο-μηχανικές του ιδιότητες);

Στην συνέχεια θα ήθελα να δω με την ίδια λεπτομέρεια της "δημιουργία" κενού καθώς και το γέμισμα με αέριο... Είναι δύο στάδιο που συνήθως παραλείπονται σε τέτοιου είδους worklogs και πιστεύω ότι καλό θα ήταν κάποιος να τα παρουσιάσει κι' αυτά! :D

P.S. Η καλλιτεχνική με το λάδι μαμάει!

Link to comment
Share on other sites

:D...:D...:D...:kiss:...Πολυ γαματα ξυπνησα σημερα.Μπραβο ρε Στελιο:DΠοσα θα καιει περιπου αυτο?

350-400W . Για benchoμηχανημα που το θελεις , ειναι αψογο . :)

Μπράβο Στέλιο, πολύ καλές οι φωτογραφίες και η περιγραφή που τις συνοδεύει δεν θα μπορούσε να είναι αναλυτικότερη και πληρέστερη!!! :)

Ποιο λάδι σκέφτεσαι να του βάλεις (και γιατί; | κάνε μια περιγραφή στις χημικο-μηχανικές του ιδιότητες);

Στην συνέχεια θα ήθελα να δω με την ίδια λεπτομέρεια της "δημιουργία" κενού καθώς και το γέμισμα με αέριο... Είναι δύο στάδιο που συνήθως παραλείπονται σε τέτοιου είδους worklogs και πιστεύω ότι καλό θα ήταν κάποιος να τα παρουσιάσει κι' αυτά! :D

P.S. Η καλλιτεχνική με το λάδι μαμάει!

Αυτο που μας ενδιαφερει ειναι να ειναι συμβατο το ψυκτελαιο με το ψυκτικο υγρο που θα χρησιμοποιησουμε .

Το συμβατο ψυκτελαιο στην περιπτωση μας (R410A) ειναι πολυεστερικο ή αλλιως γνωστο ως POE .

Το συμβατο ψυκτελαιο εγγυαται οτι το λαδι θα κυκλοφoρει μαζι με το ψυκτικο υγρο και κατα συνεπεια θα επιστρεφει στο κελυφος του μοτερ , ωστε να μη στεγνωσει απο λαδι καποια στιγμη το μοτερ .

Για χαμηλες θερμοκρασιες που ζηταμε εμεις , παμε σε ενα λεπτο λαδι . Με χαμηλο ιξωδες και δυνατοτητα λειτουργειας σε χαμηλες θερμοκρασιας χωρις να παγωνει . Αρα καταληγουμε σε 32αρι λαδι , μιας και λεπτοτερα λαδια στην Ελληνικη αγορα δεν εχω βρει .

Αυτα ειναι τα βασικα . :)

Για το κενο και τη ρυθμιση , θα δουμε πως θα βγει . Ειναι πολυωρες διαδικασιες και γι'αυτο δεν ειναι ευκολο να γινει καποια παρουσιαση . Καποια πραγματα μπορω να γραψω . :)

...είσαι είσαι μαστόρι :D

Μου αρεσει η διαδικασια της κατασκευης ... και γι'αυτο θελω να το προσεχω οσο μπορω.

Εχω ακομη ατελειες στις κατασκευες , αλλα ολα βελτιωνονται . :)

γεια σου ρε μαστορι στελουκο. ;)

Γεια σου παλικαρι !!! :'(....

Thanks παιδες . :)

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλά τα είπες για το λάδι (αναλυτικότατος, thanks)! :)

Αν δεν σου κάνει κόπο βγάλε μια φωτογραφία και τη συσκευασία του λαδιού (σοβαρά το λέω).

Για το κενο και τη ρυθμιση , θα δουμε πως θα βγει . Ειναι πολυωρες διαδικασιες και γι'αυτο δεν ειναι ευκολο να γινει καποια παρουσιαση . Καποια πραγματα μπορω να γραψω . :)

Πιστεύεις ότι θα πάρει περισσότερες από 4-5 ώρες να γίνει ένα καλό κενό με την αντλία κενού που θα χρησιμοποιήσεις;

Θυμάμαι που είχες αναφέρει σε άλλο thread ότι αν το μοτέρ είναι μεταχειρισμένο και όχι σφραγισμένο, χρειάζεται αντλία κενού για να απορροφήσει την υγρασία και να γίνει "σωστά" το κενό!

Anyway, δεν θα τραβήξεις video, απλά μερικές στατικές εικόνες! ;)

Let me give you some ideas :D :

Με το άδειασμα του λαδιού, για παράδειγμα τα κατάφερες τέλεια με μόνο τρεις φωτογραφίες! ;)

-Μπορείς να βγάλεις φωτογραφία 1)την αντλία κενού, 2)ένα γενικό πλάνο όλο το σύστημα κατά την δημιουργία του κενού, 3)Τα τρία σωληνάκια (κίτρινο, μπλε, κόκκινο) και τη συνδεσμολογία τους κατά τη διαδικασία δημιουργίας κενού, 4)φυσικά τα μανόμετρα με τις ενδείξεις τους πριν και μετά το πέρας της διαδικασίας...

-Κατά την πλήρωση του συστήματος με αέριο:

5)Τη μπουκάλα με το φρέον 6)συνδεσμολογία (κίτρινο, μπλε, κόκκινο) και πίεση (μανομετρικές ενδείξεις)...

-Τέλος, φωτογραφίες κατά την λειτουργία του συστήματος μετρηση πίεσης στην υψηλή και την χαμηλή μεριά του SS καθώς και θερμοκρασίες :)

Θεωρώ ότι οι φωτογραφίες και πιο... "εύκολες" είναι και πιο σφαιρική εικόνα προσφέρουν σε σχέση με το "ξερό" κείμενο... Καλό είναι βέβαια ότι δεν μπορεί να φανεί στις photo να το αναλύσεις με μικρό κειμενάκι (αλλά μην ανησυχείς, θα σε πλακώσουμε στις ερωτήσεις αν ξεχάσεις να αναλύσεις κάτι :P).

Καλή συνέχεια Στέλιο!!! Είμαι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα θα σε ανταμείψει κι εσένα και τον Toxic ;)

Μου αρεσει η διαδικασια της κατασκευης ... και γι'αυτο θελω να το προσεχω οσο μπορω.

Εχω ακομη ατελειες στις κατασκευες , αλλα ολα βελτιωνονται . :)

Ωραία, έτσι εξηγείτε γιατί είσαι τόσο αναλυτικός! Καλά κάνεις και προσέχεις :)

Όσον αφορά τις ατέλειες, απλά δεν μας πείθεις! :P:hehe:

Link to comment
Share on other sites

Αγνό παρθένο ελαιόλαδο... έπρεπε να το φανταστώ από την αρχή! :)...

Την πάτησες όμως φίλε Toxic, καθώς το ελαιόλαδο είναι "βαρύ" και σχετικά παχύρρευστο, είμαι σίγουρος ότι έχει χρησιμοποιήσει κάποιο ηλιέλαιο, αλλά δεν ξέρω ποια εταιρία εμπιστεύεται ο Στέλιος :harhar:

P.S. Ήμουν απόλυτα βέβαιος ότι κάποιος (θα έγραφα κάποιος κερατάς αλλά δεν το γράφω προς αποφυγή παρεξηγήσεων) θα εμφανίζονταν να μου την πει για το λάδι! :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now