Η νέα τεχνική σκίασης VXAO έρχεται σε όλες τις DX11-12 GPUs

Με πρώτη την NVIDIA, το Voxel Ambient Occlusion έρχεται και υποστηρίζει πληθώρα καρτών γραφικών, τόσο Maxwell, ενώ λόγω της φύσης του είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα τη δούμε και σε AMD GPUs. Με πρώτη την NVIDIA, το Voxel Ambient Occlusion έρχεται και υποστηρίζει πληθώρα καρτών γραφικών, τόσο Maxwell, ενώ λόγω της φύσης του είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα τη δούμε και σε AMD GPUs.

Μια νέα τεχνική ambient occlusion αποκάλυψε πρόσφατα η NVIDIA και παρόλο που δεν έχει αναφερθεί αρκετά, πρόκειται για μια μείζονος σημασίας τεχνική σκίασης που πιθανότατα θα βρεθεί και εκτός των "συνόρων" της NVIDIA. Το VXAO έρχεται στην ουσία για να βελτιώσει το HBAO+ μια αντίστοιχη, αλλά πιο "ήπια" τεχνική που όμως σε αντίθεση με άλλους τύπου όπως το SSAO, απαιτεί μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ για βέλτιστα αποτελέσματα.

Σε επεξηγηματικό blog post της, η NVIDIA αναφέρει τις βελτιώσεις που έχει πραγματοποιήσει στο εφέ. Συγκεκριμένα, αντί η επεξεργασία να γίνεται συλλέγοντας screen space data, δηλαδή δεδομένα από τις δύο διαστάσεις της οθόνης, χρησιμοποιεί τον 3D κόσμο που βρισκόμαστε και έτσι αντιλαμβάνεται καλύτερα τις ανάγκες σε σκίαση ενός αντικειμένου, είτε βρίσκεται ακριβώς μπροστά στον παίκτη, είτε πίσω του. Ένα εξίσου θετικό στοιχείο, είναι πως η μηχανή γραφικών που υποστηρίζει την εν λόγω τεχνική (όπως το νέο Rise of the Tomb Raider) μπορεί να διατηρήσει ορισμένα στοιχεία από το προηγούμενο frame, εκτός εάν υπάρχει κίνηση πολλών αντικειμένων και η κάμερα τρέχει γρήγορα.

Όσον αφορά τις απαιτήσεις τις τεχνικής σκίασης VXAO σε μνήμη, η NVIDIA υπόσχεται η χρήση της μνήμης να μην ξεπεράσει τα 100 MB σε ένα πολύ απαιτητικό σενάριο ενώ λειτουργεί όχι μόνο στις Maxwell κάρτες της NVIDIA αλλά και σε όλες όσες υποστηρίζουν DirectX 11, τόσο από πλευράς NVIDIA, όσο και AMD. Την ίδια τύχη θα έχει και το VXGI, οι τεχνικές φωτισμού που αποκάλυψε η NVIDIA με την αρχιτεκτονική Maxwell στις αρχές της, οι οποίες γνωρίζουμε ήδη πως μπορούν να τρέξουν και σε AMD hardware.


Η νέα τεχνική σκίασης VXAO έρχεται σε όλες τις DX11-12 GPUs
Η νέα τεχνική σκίασης VXAO έρχεται σε όλες τις DX11-12 GPUs