Wizard!

Πήξατε στην κίνηση σήμερα?

Recommended Posts

Πρωτεύουσες και μεγάλες πόλεις της Ευρώπης οδηγούνται σε ολοένα και μεγαλύτερη ενίσχυση της χρήσης ποδηλάτων και στη δημιουργία πυκνού δικτύου ειδικών ποδηλατοδρόμων ώστε οι ποδηλάτες να κινούνται με άνεση και ασφάλεια, και για τους ίδιους αλλά και για τα άλλα οχήματα με τα οποία κινούνται από κοινού στις διάφορες οδικές αρτηρίες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Ολλανδία καλύπτει με το ποδήλατο το 25,6% του συνόλου των μετακινήσεων στα μεγάλα αστικά κέντρα, το ποσοστό μάλιστα φτάνει στο 43,6% όταν πρόκειται για μικρές διαδρομές, έως 2,5 χμ. Οι ποδηλάτες ταξιδεύουν κατά μήκος των εθνικών οδών δίπλα στα αυτοκίνητα, στον δικό τους χώρο. Στο Παρίσι έχουν κατασκευαστεί τα τελευταία χρόνια 33 χμ. αποκλειστικής διαδρομής, ενώ σε 314 χμ. δρόμων τα ποδήλατα «συμβιώνουν» με τα άλλα μέσα. Μέχρι το 2010 έχει εξαγγελθεί η κατασκευή άλλων 300 χμ. ποδηλατόδρομων. Το Στρασβούργο διαθέτει 77 χμ. αποκλειστικής διαδρομής και φιλοδοξεί εντός των επομένων ετών να καλύψει με το ποδήλατο το 25% του συνόλου των μετακινήσεων. Επίσης στο Παρίσι, τη Λυών και σε πολλές άλλες γαλλικές πόλεις εφαρμόζεται ένα σύστημα με ενοικιαζόμενα (αλλού υπάρχουν και δωρεάν δημοτικά) ποδήλατα που προσφέρουν φτηνή και υγιεινή μετακίνηση, αποδεικνύοντας ότι το ποδήλατο ανήκει στους πιο μοντέρνους εξοπλισμούς της πόλης του 21ου αιώνα. Στην Iσπανία είναι το δεύτερο μέσο κυκλοφορίας μετά το αυτοκίνητο. Η Bαρκελώνη, η Σεβίλλη, το Mπιλμπάο, η Bαλένθια διαθέτουν πολλά χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων κατά μήκος των κεντρικών τους δρόμων, ενώ στις περιοχές που δεν μπορούν να έχουν ποδηλατοδρόμους λόγω στενότητας των δρόμων, όπως η Μαδρίτη, ο ποδηλάτης έχει ίσα δικαιώματα στον δρόμο με τον οδηγό αυτοκινήτου ή μηχανής.

Η Eλλάδα, ωστόσο, επιμένει να ταυτίζει το ποδήλατο με μια διασκέδαση που περιορίζεται στα πάρκα και στην εξοχή, όπως δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων. Το συνολικό ποσοστό μετακινήσεων με ποδήλατο στην Αθήνα δεν ξεπερνά το 4%, σε άλλες μεγάλες πόλεις κυμαίνεται λίγο πάνω ή λίγο κάτω από το ποσοστό αυτό. Κι όμως η πρωτεύουσα είναι ιδανική λόγω του σχεδόν επίπεδου αναγλύφου τους για τη χρήση ποδηλάτου. Όταν σε ώρες αιχμής, στους στενούς δρόμους του κέντρου της Αθήνας ή στις στενές κεντρικές αρτηρίες των γειτονιών με τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα εκατέρωθεν, το αυτοκίνητο κινείται με μέση ωριαία ταχύτητα 5-10 χμ., το ποδήλατο μπορεί να κινηθεί με 20-25 χμ. την ώρα. Την ίδια στιγμή θα είχαμε σε μεγάλο βαθμό περιορισμό των ατμοσφαιρικών ρύπων αλλά και μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων, όπως συνέβη στη Μ. Βρετάνια, όπου η ενίσχυση της ποδηλασίας τα τελευταία χρόνια είχε ως αποτέλεσμα μείωση κατά 1,3 εκατομμύρια τόνους ετήσιας εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα (ποσό ίσο με τον CO2 που εκπέμπουν 300 χιλιάδες αυτοκίνητα).

Πολύ πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκης εξήγγειλε μια σειρά, αποσπασματικών πάντως, μέτρων για την ενίσχυση της ποδηλατοκίνησης στην Αθήνα, για την πραγματοποίηση των οποίων είχε τη σύμφωνη γνώμη του δημάρχου Αθηναίων, κ. Κακλαμάνη. Ανάμεσά τους πρωτεύουσα σημασία έχει η χάραξη δύο διαδρομών συνολικού μήκους περί τα 22 χμ. για το ποδήλατο αλλά και η μεταφορά στην ελληνική αστική πραγματικότητα του προγράμματος ενοικίασης ποδηλάτων κατά τα γαλλικά πρότυπα. Ωστόσο στις υπουργικές εξαγγελίες δεν καθορίζεται η ακριβής ημερομηνία περάτωσης των έργων (αντιθέτως καθορίζεται το κόστος), δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα του προγράμματος ενοικίασης, οι ποδηλατόδρομοι δεν διασχίζουν το κέντρο που είναι ιδιαίτερα φορτισμένο σε κίνηση και ρύπους, ενώ το ποδήλατο εξακολουθεί να είναι εξοβελισμένο από το μετρό. Αντιθέτως το άλλο εμπλεκόμενο στο ζήτημα Υπουργείο, ΠΕΧΩΔΕ, τηρεί σιγήν ιχθύος για το θέμα, θεωρώντας προφανώς ότι το ποδήλατο δεν σχετίζεται με την προσπάθεια για καθαρότερο περιβάλλον στην πόλη...

Link to comment
Share on other sites

Δε θυμάμαι αν είναι η 8η ή η 9η φορά που γίνεται ανάλογη ανακοίνωση για ποδηλατόδρομους... Ίσως η δεύτερη πιό δημοφιλής μετά τα "εγγαίνια της πίστας"...

Link to comment
Share on other sites

οπως πάντα τελευταιοι και καταιδρωμενοι....

αλλα δε φταίνε μονο οι πολιτικοι... η νοοτροπια μας κυριως..

οι περισοτεροι δεν θα προτιμοθσαν να κουραστουν(οσο ναναι) οταν μπορουν να πανε με το αυτοκινητο.

αλλα ετσι οπως την ανεβαζουν τη βενζινη με ποδηλατο θα πηγαινουμε(η καλυτερη λύση)

Link to comment
Share on other sites

Και ετσι οπως κανεις ποδηλατο στο Κεντρο της Αθηνας πεταγεται ο ταριφας απο μπροστα,παταει το γκαζι,βγαινει ολο το πετρελαιο απο την μηχανη του ταξι και σου ερχεται μεσα στην μαπα....:harhar:

και μετα ξενερωνεις...:bows:

Παντος ειναι πολυ καλη ιδεα...και εγω θα βγαινω με το ποδηλατο...:D

Link to comment
Share on other sites

Εγω που κινουμαι 2 χρονια με ποδηλατο στην αθηνα , κινουμαι ανετα για τις διαδρομες που κανω... ΑΛΛΑ παραλιγο να με χτυπησει αλλο οχημα παρα πολλες φορες

(π.χ. βγαζω χερι οτι στριβω δεξια και ο αλλος παει να προσπερασει απο εκει)

Οποτε εγω περιμενω πως και πως αυτο το εργο

Link to comment
Share on other sites

Όπως και με τη μηχανή, ακόμα περισσότερο με το ποδήλατο, πρέπει να έχεις στο νού σου όταν οδηγείς, ότι δεν έχεις ποτέ προτεραιότητα, είτε έχει κόκκινο, είτε στόπ, είτε είναι αριστερά... Όπως λέει κι ένας φίλος, η προτεραιότητα είναι για τους κληρονόμους.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now