GoriLLakoS

[Αυτοκίνητα] Τα νέα ασφάλιστρα για το 2011 ?!?

Recommended Posts

Έρχονται παραμετρικά ασφάλιστρα για τα ΙΧ ανάλογα με την ιπποδύναμη και το χρώμα του αυτοκινήτου

Ασφάλιστρα έως και 80% υψηλότερα, ανάλογα µε το µοντέλο, την ταχύτητα, το χρώµα, την ενεργητική και παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, καθώς επίσης την ηλικία και το επάγγελµα του οδηγού αλλά και την περιοχή που κυρίως κινείται, χρεώνουν όλο και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες.

Όπως επισημαίνει σε σχετικό δημοσίευμα η εφημερίδα Τα Νέα, πλέον οι εταιρείες στην Ελλάδα εφαρμόζουν τα μοντέλα υπολογισµού του ασφαλιστικού κινδύνου που ισχύουν εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, τα λεγόµενα παραµετρικά συστήµατα τιµολόγησης.

Όσο θα αυξάνονται οι επισφάλειες του κλάδου αυτοκινήτου και τα κατώτατα όρια αποζηµιώσεων που καλούνται πλέον να καταβάλουν στα θύµατα τροχαίων οι ασφαλιστικές (750.000 ευρώ ανά θύµα από 1/1/2011 έναντι 500.000 ευρώ σήµερα), τόσο εκείνες θα ζητούν... υψηλότερα ποσά απʼ όσους θεωρούν ότι ανήκουν στις οµάδες «υψηλού κινδύνου».

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγµα οδηγού 30 ετών, ενός πολύ γρήγορου αυτοκινήτου, κόκκινου χρώµατος, µε το οποίο µετακινείται συχνά εντός της Αθήνας, η οποία πανελλαδικά έχει τη µεγαλύτερη συχνότητα ατυχηµάτων.

Φτάνει να πληρώνει 709 ευρώ τον χρόνο για ένα απλό πακέτο ασφάλισης, έναντι περίπου 400 ευρώ ενός ίδιας ηλικίας οδηγού µε ένα θεωρητικά πιο ασφαλές αυτοκίνητο 1.400 κυβικών, αυξηµένα δηλαδή κατά 80%.

Ενώ παλαιότερα έπαιζε ρόλο µόνο το πόσο καιρό ο οδηγός έχει δίπλωµα, αν είναι άνδρας ή γυναίκα, και η γεωγραφική περιοχή διαµονής του, χωρίς ωστόσο εξειδίκευση ανά νοµό, το πιο βασικό πλέον κριτήριο είναι το είδος του οχήµατος(πολυµορφικό, σπορ, κάµπριο, τζιπ κ.ά.), η έκδοση του µοντέλου και η ιπποδύναµή του.

Τα πολυµορφικά, για παράδειγµα, επειδή οι στατιστικές δείχνουν ότι οδηγούνται συνήθως από οικογένειες, έχουν πιο χαµηλό ασφάλιστρο απ' ό,τι τα GTI, τα οποία αγοράζονται από νέους σε ηλικία οδηγούς, άρα για τις ασφαλιστικές αποτελούν κόκκινο πανί αφού θεωρούν δεδοµένο ότι θα προκαλέσουν ζηµιά.

Τα παραπάνω στοιχεία συνδυάζονται πλέον από πολλές εταιρείες και µε το χρώµα του αυτοκινήτου, όπως ισχύει εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και τις δυτικοευρωπαϊκές αγορές.

Τα κόκκινα αυτοκίνητα έχει αποδειχθεί, σύµφωνα µε τις στατιστικές που έχουν στα χέρια τους οι ασφαλιστικές, ότι τρακάρουν πολύ περισσότερο απ' ότι τα µπλε, µαύρα, γκρι και λευκά γιατί δεν δηµιουργούν έντονες αντιθέσεις στο µάτι και γιατί «επιλέγονται από ανθρώπους από τη φύση τους πιο επιθετικούς».

Ένα άλλο κριτήριο που έχει αρχίσει να εφαρµόζεται στην αγορά είναι η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του οχήµατος µε βάσητ ο σύστηµα αξιολόγησης της ΕΕ (Euro NCAP- European New Car Assessment Programme).

Ένα µοντέλο που, σύµφωνα µε τα crash test, συγκεντρώνει πολλά αστέρια ασφάλειας µε βάση το Euro NCAP (µε άριστατα 5 αστέρια), µπορεί να έχει έκπτωση µέχρ ικαι 10% στο ασφάλιστρό του έναντι ενός άλλου οχήµατος.

Αλλαγές στην τιµολόγηση έχουµε και γύρω από τα προσωπικά χαρακτηριστικά του οδηγού, δηλαδή την ηλικία και το επάγγελµα.

Ενώ παλαιότερα υπήρχαν επιβαρύνσεις µόνο για όσους ήταν µέχρι 23 ετών (καθώς είχαν λίγα χρόνια δίπλωµα), τώρα η τιµολόγηση βάσει της ηλικίας έχει διάφορες κλίµακες.

Για παράδειγµα, µεταξύ 23 και 35 ετών στις περισσότερες εταιρείες ισχύει το βασικό τους ασφάλιστρο, αλλά µεταξύ 35 και 55 ετών παρέχεται έκπτωση διότι θεωρείται ότι σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν περισσότεροι οικογενειάρχες, και άρα οι οδηγοίείναι πιο προσεκτικοί.

Από τα 55 και µετά, το ασφάλιστρο επιβαρύνεται ξανά, καθώς τα αντανακλαστικά του οδηγού αρχίζουν και µειώνονται.

Link to comment
Share on other sites

Σαν πρωτότυποι που είμαστε να δείτε που θα σκεφτούνε και την εξίσωση γκόμενα σαν παράγοντα.

Θα κάνουνε interview την γκόμενα σας, αλλά και σαν ζευγάρι έπειτα, να δούνε αν τα πάτε καλά, αν σας προκαλεί νεύρα κλπ ώστε να ρυθμίσουνε καλύτερα τα ασφάλιστρα :D

Link to comment
Share on other sites

Και άλλες αλλαγές στα πρόστιμα :

Αλλαγές στα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ φαίνεται ότι ετοιμάζει το Υπουργείο Υποδομών που έχει ως στόχο την μείωση των χρηματικών ποινών στις παραβάσεις εκείνες που δεν αποτελούν εγκληματική ενέργεια, ενώ αυξάνονται τα πρόστιμα για παρεμπόδιση της κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα:

Αύξηση στην τιμή του προστίμου κατά 50% θα έχουμε στις εξής παραβάσεις:

* Στάθμευση σε πεζοδρόμιο: Από ?80 θα πάει στα ?120.

* Στάθμευση σε ράμπα αναπήρων: Από ?150 θα πάει στα ?325.

* Στάθμευση σε σημείο που εμποδίζει το τραμ: Από ?150 θα πάει στα ?225.

Μείωση του προστίμου κατά 30% θα έχουμε στις εξής παραβάσεις:

* Παραβιάσεις ωραρίου τροφοδοσίας: Από ?400 μειώνετε στα ?280.

* Απόρριψη αντικειμένων: Από ?400 μειώνεται στα ?280.

* Έλλειψη μέτρων παθητικής ασφάλειας: Από ?700 μειώνεται στα ?490

Παραμένουν ίδια:

* Παραβίαση STOP: ?700

* Επικίνδυνος ελιγμός: ?700

* Παραβίαση σιδηροδρομικής διάβασης: ?700

* Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: ?700

* Οδήγηση με αλκοόλ: ?700

Παράλληλα εξετάζεται να μειωθεί κατά 50% στον χρόνο αφαίρεσης οδήγησης για επαγγελματίες οδηγούς που ασκούν βιοποριστικό επάγγελμα .

Τις οριστικές αποφάσεις θα τις λάβει διαρκής επιτροπή αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και θα τεθούν σε ισχύ από το καλοκαίρι του 2011.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now