JC_Denton

Νέες πληροφορίες για το Big Bang II της nVIDIA !

Recommended Posts

[WRAPLEFT]http://www.hwbox.gr/images/imagehosting/547c42b46ba739.jpg[/WRAPLEFT] Πολλοί θυμούνται την είδηση στην οποία αναφέραμε τις φήμες για τους νέους drivers που ετοιμάζει η nVIDIA το Σεπτέμβριο, οι οποίοι είχαν την "ονομασία" Big Bang II, θέλοντας να τονίσουν τη σημαντικότητά τους με τα νέα features που αυτοί θα έχουν.

Η αινιγματική θολή φωτογραφία από το slide της παρουσίασης των drivers όμως δε μας έδινε πολλά στοιχεία για αυτό το "Big Bang". Όπως είχαμε αναφέρει και παλιότερα, το Big Bang I ήταν η ενσωμάτωση του SLI στους drivers της εταιρείας, ένα σίγουρα πολύ μεγάλο βήμα μπροστά για την τεχνολογία των καρτών γραφικών.

Έτσι, το Big Bang II σίγουρα αναμένεται να είναι κάτι σημαντικό. Το GPU Cafe κατάφερε να βρει κάποια πρώτα στοιχεία για τους driver αυτούς και σήμερα τα έβγαλε στη δημοσιότητα.

Φαίνεται λοιπόν ότι το κωδικό όνομα για το Big Bang II είναι το Release 180. Οι drivers αυτοί θα ενσωματώνουν υποστήριξη DisplayPort, OpenGL 3.0, GPU Transcoding, Multi-Monitor για το SLI και πιθανότατα κάποιες optimizations για βελτίωση της ταχύτητας των καρτών γραφικών της εταιρείας, καθώς και PhysX Processing σε μια Dedicated GPU.

Πολλά από αυτά τα χαρακτηριστικά φαίνοντα ασήμαντα σε αρκετούς, μιας και δε δείχνουν να επηρρεάζουν σημαντικά τις επιδόσεις με μια πρώτη ματιά - αύξηση της ταχύτητας έχουμε άλλωστε ακούσει πολλές φορές, αλλά ποτέ δεν είδαμε κάτι τόσο σημαντικό ώστε να μας εντυπωσιάσει.

Κι όμως, οι τελευταίες λέξεις της παραπάνω παραγράφου ήταν ιδιαίτερα σημαντικές: PhysX Processing σε μια Dedicated GPU. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό?

Στην Computex 2006 η ATi είχε παρουσιάσει ένα project στο οποίο έδειχνε τις κάρτες γραφικών της να εκτελούν διαφορετικά tasks η καθεμία, βελτιώνοντας έτσι τη συνολική απόδοση. Είχαμε δει στην επίδειξη εκείνη μια Χ1900 ως τη βασική GPU και μία Χ1600 ως μια Dedicated PPU η οποία αναλάμβανε την επεξεργασία της φυσικής στο παιχνίδι που παίζαμε.

Αυτό το πολύ ελπιδοφόρο project όμως, δυστυχώς δεν άνθησε. Η AGEIA δεν πήγε καλά με το PhysX και η ATi μετά τη συγχώνευση με την AMD έδειξε πως άφησε το project στην άκρη.

Η nVIDIA όμως όχι.

Το σενάριο είναι πολύ απλό: Αν και εφόσον οι drivers μας το επιτρέψουν, όπως φαίνεται πως θα γίνει, ένας κάτοχος μιας 9600 GT ο οποίος τώρα αναβάθμισε σε μια 9800 GTX+, δε θα χρειαστεί να πετάξει/πουλήσει/δώσει την 9600 GT του, μιας και θα μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ως ανεξάρτητη PPU, η οποία θα αναλαμβάνει όλες τις επεξεργασίες φυσικής.

Αυτό το σενάριο φυσικά είναι ένα από τα πάρα πολλά που μπορούν να επιτευχθούν - ακόμα και 2 GTX 280 σε SLI θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξεχωριστά για αυτό το σκοπό, δίνοντάς μας ένα σημαντικό boost στις επιδόσεις και την οπτική ποιότητα.

Θα γίνει όμως αυτό όπως το ονειρευόμαστε? Η λίστα των παιχνιδιών που υποστηρίζουν PhysX δεν είναι τόσο μεγάλη, ενώ πολλοί αμφιβάλλουν για το αν θα δούμε κάποια διαφορά στις επιδόσεις.

Μια τέτοια καινοτομία, η οποία στα χαρτιά είναι πολύ δυνατή αλλά στην πράξη ίσως να μας προσφέρει μηδαμινές βελτιώσεις, αξίζει να πάρει το όνομα Big Bang II?

Θα το μάθουμε σε περίπου ένα μήνα.

Link to comment
Share on other sites

Έχω κάποιες επιφυλάξεις στο θέμα CUDA - SLI.

Μέχρι τώρα ήξερα ότι δεν πάνε μαζί.

Για πρώτη φορά βλέπω οδηγούς να υποστηρίζουν SLI σε πολλές οθόνες.

Μήπως αυτό σημαίνει ότι η Nvidia ξεκλείδωσε το SLI?

Δηλαδή, πιστεύω ότι δεν είχαμε CUDA και SLI μαζί, για τον ίδιο λόγο που δεν είχαμε υποστήριξη SLI σε περισσότερες από μια οθόνες ή σε chipset της Intel.

Φαίνεται ότι η Nvidia προωθεί τις GPU και ως επεξεργαστές. Έχουμε δει πολλά πλέον προγράμματα που στηρίζονται στις GPU που κάνουν θαύματα, όπως το badaboom και η demo version των οδηγών Physx. Το ίδιο υπόσχεται η Intel ότι θα κάνουν και οι Larrabbe. Κάποιες δουλειές φαίνεται ότι οι GPU τις κάνουν πολύ γρηγορότερα από τους κλασσικούς επεξεργαστές. Είναι λοιπόν θέμα προγραμματισμού. Αν υπάρξουν προγραμματιστές και εταιρίες που θα υποστηρίξουν κάποια πλατφόρμα με εφαρμογές, θα επικρατήσει.

Η Nvidia ήδη ξεκίνησε να προωθεί το CUDA, εδώ και καιρό και τα αποτελέσματα άρχισαν να φαίνονται και θα φανούν έντονα με τους νέους οδηγούς 180. Η Intel το παλεύει με το x86 σετ εντολών του Larrabbe, αφού είναι ήδη γνωστό στους προγραμματιστές, αλλά έχει μείνει πίσω και θέλει δουλειά.

Μέχρι τώρα η Nvidia χρησιμοποιούσε profiles για κάθε παιχνίδι. Λέτε να δούμε και CUDA profiles για x86 εφαρμογές? Για παράδειγμα θα μπορούσε ίσως το SPi να εκτελείται διάφανα από τον επεξεργαστή γραφικών του επόμενου Nvidia chipset.

Link to comment
Share on other sites

Mariosalice, dual monitor και με το SLI enabled έπαιζε, απλά ήθελε να κάνεις ένα τερτίπι ( μια διαδικασία εννοώ ).

Απλά τώρα θα το αυτοματοποιήσουνε σε μια επιλογή στο CP.

Link to comment
Share on other sites

Mariosalice, dual monitor και με το SLI enabled έπαιζε, απλά ήθελε να κάνεις ένα τερτίπι ( μια διαδικασία εννοώ ).

Απλά τώρα θα το αυτοματοποιήσουνε σε μια επιλογή στο CP.

Από όσο ξέρω ότι και να έκανα μέχρι πριν λίγες εκδόσεις δεν έπαιζαν δύο οθόνες. Αν όμως έχεις το τερτίπι μας το λες.
Link to comment
Share on other sites

Αυτό δεν είναι SLI με δύο οθόνες.

Είναι γνωστό το τρυκ να βάζουμε μια απλή PCI κάρτα γραφικών για τη δεύτερη οθόνη, από τη μέρα που εμφανίστηκε το SLI πριν από δύο τρία χρόνια.

Είναι καταγραμμένο σε forum από τότε.

Όσες κάρτες είναι στο SLI δεν δέχονται παρά μόνο μια οθόνη και είναι γνωστός περιορισμός του SLI που δεν έχει ξεπεραστεί ποτέ.

I managed to get Quad-SLi and a second monitor working together by adding in a cheap little 8600 to the mix.

Link to comment
Share on other sites

Το παρακάτω link γράφηκε στις 2 Ιουν. 2005

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=5147#

P.S. If you want more monitors, you can get extra regular PCI graphics cards that support 2 monitors, and have like 6 or 8 monitors, or more if you wanted that many.

I saw on this forum somewhere where one guy got a 3rd graphcis card and added it to his SLI setup, and was able to get 2 monitors AND SLI.

Και στο αμέσως από πάνω ποστ έχω γράψει σχετικά για τον περιορισμό του SLI για μία οθόνη

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=5147#

You can use 4 monitors in non SLI mode and only one monitor in SLI mode

Δηλαδή όταν έχουμε δύο κάρτες γραφικών σε SLI, μπορούμε να συνδέσουμε μία οθόνη.

Αν απενεργοποιήσουμε το SLI μπορούμε να έχουμε τέσσερις οθόνες.

Αυτά ισχύουν ακριβώς ίδια από τότε και είναι καταγραμμένα και σε Ελληνικά Forum.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now