Recommended Posts

"Πονταρίσματα" στην έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη

Τι ποσό θα στοιχηματίζατε υπέρ της πιθανότητας εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη και τι απόδοση θα περιμένατε να λάβετε;

Ένας από τους μεγαλύτερους dealers στοιχημάτων στον κόσμο, η εταιρεία William Hill θέτει το ερώτημα “Ποια χώρα θα εγκαταλείψει πρώτη την Ευρωζώνη;” και φυσικά το πιο σίγουρο στοίχημα, αυτό δηλαδή με τη μικρότερη απόδοση, είναι η Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, το William Hill δίνει απόδοση 1,25 να είναι η Ελλάδα αυτή που... θα δει πρώτη την πόρτα της εξόδου από τη νομισματική ένωση. Αυτό σημαίνει ότι η έξοδος της χώρας μας θεωρείται σχεδόν βέβαιη και η πιθανότητα αυτή ανέρχεται στο 80%.

Ακολουθεί η Ιταλία με απόδοση 4,50 και πιθανότητα 22,2%, η Πορτογαλία με απόδοση 11 και πιθανότητα 9% και η Ισπανία με απόδοση 13 και πιθανότητα 7,7%. Αξιοσημείωτο είναι ότι η εταιρεία στοιχηματισμού δίνει απόδοση 17 στην έξοδο της Γερμανίας από την Ευρωζώνη, ήτοι πιθανότητα 5,9%.

Πηγή: Capital

Link to comment
Share on other sites

Αργήσαμε πολύ... Έπρεπε να τους πούμε ή διαγράφετε μεγάλο ποσοστό του χρέους για να μπορέσουμε να το ελέγξουμε ή την κάνουμε με ελαφρά και βγαίνεται εσείς χρεωμένοι 100%. Να δεις πως θα έτρεμαν. Τώρα όμως που έχει δημιουργηθεί ο μηχανισμός για "ασφαλή" έξοδο μιας χώρας εκτός ΕΕ, τώρα θα μας τον φορμάρουν κανονικά ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ...

Link to comment
Share on other sites

Πώς (δεν) γίνονται οι business στην Ελλάδα

Την εμπειρία του Christopher Egleton, ο οποίος ως πρόεδρος της βρετανικής Minoan Group PLC ενεπλάκη στην ανάπτυξη και διαχείριση τουριστικού θερέτρου στο Κάβο Σίδερο της Κρήτης, παρουσιάζει σε δημοσίευμα του το Marketwatch.

Ο Egleton ξόδεψε 50 εκατ. δολάρια και 12 χρόνια στην προσπάθειά του να «τρέξει» η επένδυση, βρέθηκε ωστόσο αντιμέτωπος με ντόπιους επιχειρηματίες που προσπάθησαν να τον σταματήσουν, αναφέρει το δημοσίευμα. «Ανταγωνιστές ξενοδόχοι έστησαν οδοφράγματα. Η κυβέρνηση τον ʽέδεσεʼ με τη γραφειοκρατία. Δώδεκα χρόνια αργότερα, παρά τις γενναίες προσπάθειες και την σημαντική πολιτική στήριξη, το έργο βρίσκεται ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού».

«Αντιμετωπίσαμε πολλά αντισυμβατικά αιτήματα» δηλώνει ο επιχειρηματίας, αναφερόμενος στην πρακτική της δωροδοκίας. «Αλλά είτε συμφωνείς με αυτό από πλευράς ηθικής, είτε διαφωνείς, δεν μπορείς να το κάνεις. Αν είσαι μία βρετανική ή αμερικανική εταιρεία δεν μπορείς να το κάνεις. Είναι ενάντια στο νόμο», προσθέτει.

Τα αρχικά σχέδια της Minoan προέβλεπαν την κατασκευή πέντε ξενοδοχείων, μία μαρίνας και διαμερισμάτων. Θα απασχολούσε άμεσα 2.300 εργαζόμενους και θα δημιουργούσε έμμεσα άλλες 11.000 θέσεις εργασίας. Όλα αυτά, θα απέφεραν τουλάχιστον 100 εκατ. δολάρια ετησίως σε μία μη ανεπτυγμένη περιοχή της Κρήτης, σημειώνει το Marketwatch, ενώ κάνει αναφορά και στις δικαστικές «περιπέτειες» της επένδυσης.

Η Minoan προωθεί τώρα μία πολύ μικρότερη επένδυση την ίδια περιοχή της Κρήτης και ο Egleton ελπίζει ότι μπορεί να τα καταφέρει μέσω του προγράμματος για επενδύσεις fast-track.

«Ποτέ δεν ξέρεις» σχολιάζει ο αρθρογράφος του Marketwatch, Brett Arends. «Ίσως η επόμενη ελληνική κυβέρνηση αντιληφθεί ότι η μόνη εναλλακτική στη λιτότητα είναι η ανάπτυξη» σημειώνει και ερωτά τον Egleton: «αν γνώριζες εξαρχής πόσο δύσκολα θα ήταν τα πράγματα, θα το προσπαθούσες»; «Σχεδόν σίγουρα όχι. Εσύ θα το έκανες;» απαντά ο Egleton.

Τα «καλά νέα» σε όλα αυτά, σχολιάζει ο Brett Arends, είναι ότι «πολλοί από τους Κρητικούς που θα μπορούσαν να έχουν προσληφθεί στο Κάβο Σίδερο, σήμερα είναι άνεργοι. Κι έτσι έχουν άφθονο χρόνο να πάνε στην Αθήνα και να διαδηλώσουν για δουλειές».

Πηγή:Capital.gr – Κεφάλαιο στην οικονομική ενημέρωση, Οικονομικές ειδήσεις

Link to comment
Share on other sites

δινουν την εντυπωση οτι ειναι βαλτοι απτον μαυρουκο να ριξουν το ευρο!

κακα τα ψεματα, αντε να αγορασει μετα ο αλλος ευρωπαικα ομολογα!

την ιταλια δειτε, μετα ποιος ακολουθει?

Link to comment
Share on other sites

Οργανωμένη επίθεση Τουρκίας, Αιγύπτου, Σκοπίων σε εθνικά θέματα.

Όλη την ημέρα σήμερα φθάνουν πληροφορίες στην Αθήνα από την Άγκυρα, το Κάιρο και τα Σκόπια ότι οι δηλώσεις Παπανδρέου το βράδυ της Παρασκευής στη Βουλή προκάλεσαν ήδη τις εξής αντιδράσεις στις γειτονικές μας χώρες:

Οργανωμένη επίθεση Τουρκίας, Αιγύπτου, Σκοπίων σε εθνικά θέματα

1. Η δήλωση Παπανδρέου ότι η Ελλάδα θα προχωρήσει σε έρευνες για το φυσικό αέριο νότια της Κρήτης, προκάλεσε άμεση παρασκηνιακή αντίδραση της Τουρκίας και της Αιγύπτου. Τα «γεράκια» της Άγκυρας ανεπίσημα αλλά κατηγορηματικά ειδοποίησαν την ελληνική πλευρά μέσα από τους διαύλους της μυστικής διπλωματίας να μην προχωρήσει στην παραμικρή κίνηση νότια της Κρήτης γιατί υπάρχει πρόβλημα με την τουρκική ΑΟΖ που περιλαμβάνει και το... Καστελόριζο.

2. Ακριβώς ίδια αντίδραση υπήρξε από την Αίγυπτο με το επιχείρημα ότι οι ελληνικές έρευνες δεν μπορούν να γίνουν σε μία περιοχή όπου δεν υπάρχει καθορισμένη η ελληνική ΑΟΖ και που πάντως αυτή η περιοχή μπορεί να ανήκει και στην Αίγυπτο.

3. Η δήλωση Παπανδρέου ότι τους επόμενους μήνες θα υπάρξει και λύση στο όνομα των Σκοπίων προκάλεσε άμεση αντίδραση της σκοπιανής κυβέρνησης που άρχισε σήμερα κιόλας τις πιέσεις σε ΟΗΕ, ΗΠΑ και διεθνή κέντρα για επισημοποίηση της ονομασίας Μακεδονία των Σκοπίων.

4. Οι κινήσεις αυτές δείχνουν προς το παρόν να έχουν αιφνιδιάσει τις ελληνικές αρχές, καθώς οι υπηρεσίες του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών προσπαθούν από το πρωί να αντιληφθούν το μέγεθος των αντιδράσεων των τριών γειτονικών κρατών για να ενημερώσουν σχετικά τη νέα κυβέρνηση.

Οργανωμένη επίθεση Τουρκίας, Αιγύπτου, Σκοπίων σε εθνικά θέματα | Newsbomb.gr

Link to comment
Share on other sites

Σε γνωρίζω από την πτώση του μισθού την τρομερή,Σε γνωρίζω από τους φόρους που έχουν πέσει σα βροχή,Απ' τις τσέπες μας βγαλμένη, ποιος πεθαίνει και ποιος ζει,η λιτότητα διαβαίνει, Χαίρε, ω χαίρε, Σαρκοζί..

Link to comment
Share on other sites

Σε γνωρίζω από την πτώση του μισθού την τρομερή,Σε γνωρίζω από τους φόρους που έχουν πέσει σα βροχή,Απ' τις τσέπες μας βγαλμένη, ποιος ζει ποιός πεθαίνει,η λιτότητα διαβαίνει, Χαίρε, ω χαίρε, μπουρδ3λοβουλή

here ya go, I fixed it for ya :D

Link to comment
Share on other sites

10.000 ασιάτες και αφρικανοί λαθρομετανάστες από τον Έβρο μόνο τον Οκτώβριο.

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι συνοριοφύλακες του Έβρου καταγγέλλοντας την πολιτική αντιμετώπισης της λαθρομετανάστευσης καθώς όπως υποστηρίζουν η χώρα κινδυνεύει να μετατραπεί "σε νούμερο ένα προορισμό για όλους τους λαθρομετανάστες της Ασίας και της Αφρικής μιας και την μια ημέρα είσαι λαθρομετανάστης και την επομένη είσαι με άδεια παραμονής ενός μήνα(που ανανεώνεται επ' άπειρο) έχεις δικαιώματα ,αλληλέγγυους και καμία υποχρέωση".

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η Ε.ΣΥ.Φ.Ν.Ε, μόνο τον μήνα Οκτώβριο πέρασαν από τον Έβρο 9.700 μετανάστες, και τονίζουν πως ο αριθμός εισόδου των λαθρομεταναστών έχει περιέλθει πλέον σε μη διαχειρίσημα νούμερα. Στην ανακοίνωσή τους οι συνοριοφύλακες καταγγέλουν την πολιτική της κυβέρνησης "που μας μετέτρεψε σε σιτιστές , νοσοκόμους , σταθμάρχες και εκδότες ταυτοτήτων του ενός μηνός για τους λαθρομετανάστες, μιας και την μια ημέρα είσαι λαθρομετανάστης και την επομένη είσαι με άδεια παραμονής ενός μήνα(που ανανεώνεται επ' άπειρο) έχεις δικαιώματα ,αλληλέγγυους και καμία υποχρέωση". Και συνεχίζουν:

"Οι εικόνες που παρουσιάζουν οι πόλεις και τα χωριά του Έβρου , μόνο ντροπή πλέον μας κάνουν να αισθανόμαστε. Κάτι πρέπει να γίνει για να αντιστραφεί το κλίμα, που μόνο προβλήματα έχει φέρει στον Νομό μας και κατ΄ επέκταση σε όλη την χώρα.

Κατά την γνώμη μας, το μόνο πλέον που μπορεί να αλλάξει την κατάσταση, είναι η εφαρμογή μιας πολίτικης που θα αποθαρρύνει τους λαθρομετανάστες να έρθουν στην χώρα μας. Και αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί , αν συνεχιστεί η πολιτική μαγνήτης, που δίνει χαρτιά 30 ημερών ελευθέρας στην Ελλάδα, για όλους τους λαθραία εισερχόμενους, Θα πρέπει επιτέλους και οι αρμόδιες ευρωπαϊκές επιτροπές να αντιληφθούν ότι το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό και όχι μόνο ελληνικό.

Πρέπει όλοι οι Αρμόδιοι να καταλάβουν ότι δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση και να πράξουν το καλύτερο για τον Έβρο και κατ' επέκταση για την χώρα.

Η Ε.ΣΥ.Φ.Ν.Ε. αναμένει τη λήψη Άμεσων και Δραστικών μέτρων για τον περιορισμό του πρωτοφανούς κύματος παράνομων εισερχόμενων μεταναστών".

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Σχεδόν 10.000 μετανάστες από τον Έβρο τον Οκτώβριο - Ελλάδα

Link to comment
Share on other sites

Περαστικά μας δεν λές τίποτα, και έλεγαν τα ΜΜΕ ότι ο κόσμος γεμιζει ελπίδα για καλπυτερες εποχες.

Μα πόσο ηλιθιος μπορεί να είναι...;

Link to comment
Share on other sites

"Άλλαξε ο Μανολιός και φόρεσε τα ρούχα του αλλιώς".

Επειδή ξέρουν πως οι Έλληνες δεν γουστάρουν Τροικανούς και Γερμανούς να εξουσιάζουν την χώρα,αλλά ούτε και το ΠΑΣΟΚ,έστειλαν δικούς τους Έλληνες ώστε να γεμίζουν με ελπίδα οι Έλληνες και να νομίζουν ότι όλα θα πάνε καλά.Ένας δούρειος ίππος είναι δηλαδή.

Αυτή είναι η γνώμη μου,μετά το μικρό διαβασματάκι για το παρελθόν του Παπαδήμο και τους λοιπούς.

Link to comment
Share on other sites

σας εχει δημιουργηθει κι εσας η εντυπωση οτι υπαρχει, πως το λεει η παπαρηγα, καταλυση της δημοκρατιας με ολους αυτους τους φυτευτους πρωθυπουργους?

σειρα πηρε η Ιταλια!

μετα τι?

Link to comment
Share on other sites

10.000 ασιάτες και αφρικανοί λαθρομετανάστες από τον Έβρο μόνο τον Οκτώβριο.

Πρώτο ΘΕΜΑ online : Σχεδόν 10.000 μετανάστες από τον Έβρο τον Οκτώβριο - Ελλάδα

Μπουρδέλο έγινε το κέντρο της Αλεξανδρούπολης.Όπου πας,τους βλέπεις να κοιμούνται 20 άτομα ομαδικά (:P) ο ένας πάνω στον άλλον για εξοικονόμηση χώρου.Ειδικά στον Σιδηροδρομικό Σταθμό,εκεί άσε..

Link to comment
Share on other sites

"Πετρέλαιο" 2 τρισ. ευρώ κρύβει η Ελλάδα...

1) Προσοχή, η ηλιθιότητα είναι μεταδοτική...

Ένας στους τρεις Έλληνες πιστεύει πως το γεγονός ότι ο Λουκάς Παπαδήμος, ο 11ος πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης ορκίστηκε στις 11/11/11 δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός. Αυτό δείχνει πρόσφατη έρευνα της κοινής γνώμης της Metron Analysis.

To ποσοστό αυτό αποτυπώνει το μέσο όρο, στους έχοντες πανεπιστημιακή μόρφωση μειώνεται, ενώ στους απόφοιτους δημοτικού, μαζί με το "δεν ξέρω δεν απαντώ" πλησιάζει το ένας στους δύο...

Δεν είναι τυχαίο το αποτέλεσμα της παραπάνω έρευνας καθώς διανύουμε μια περίοδο ιδιαίτερης νευρικότητας και σύγχυσης όπου εκτός από τα αντικαταθλιπτικά κάνουν θραύση οι κομπογιαννίτες.

Ο ταξιτζής που πήρα την Παρασκευή είχε το ράδιο ανοιχτό σε τυχάρπαστο οικονομολόγο, γκουρού της επιστροφής στη δραχμή εσχάτως και παλιότερα ένθερμο οπαδό της ένταξης στη ζώνη του σοβιετικού ρουβλίου...

Μου ανέπτυξε καθʼοδόν (ο ταξιτζής) τη θεωρία κάποιου Ανυφαντή, Αλυφαντή ή κάπως έτσι... πως τον Καποδίστρια δεν τον έφαγαν οι Μαυρομιχάληδες, αλλά ο φρουρός του, υπονοώντας δάκτυλο των δυτικών. Στη συνέχεια πέρασε στο "παρασύνθημα": πως ο ίδιος συγγραφέας - ερευνητής έχει γράψει και για το μεγάλο κοίτασμα πετρελαίου που βρίσκεται κάπου μεταξύ Λάρισας και Τρικάλων...

«Εκτός από ιστορικός είναι και γεωλόγος...» ρώτησα; «Για πολλά έχει γράψει, και βγαίνουν αυτά που λέει...» μου απάντησε...

Δεν ξέρω αν φταίει το ερμητικό επάγγελμα που κυοφορεί αυτή την πολυπραγμοσύνη και ευπιστία, που γνωρίζει μέρες δόξας στα θεόκλειστα μυαλά...

Αγαπημένο θέμα του συρμού των ημερών είναι το ελληνικό πετρέλαιο, το οποίο ο κοπετός της τρέχουσας συνωμοσιολογίας θέλει να είναι η αιτία που μας δάνεισαν οι σκοτεινές δυνάμεις. Με στόχο να χρεοκοπήσουμε και να μας πάρουν τα κοιτάσματα για ένα κομμάτι ψωμί...

Αν κοιτάξει κάποιος προσεκτικά τι λένε οι ειδικοί και όχι οι ευκαιριακοί ιστορικοί με γεωλογικές ανησυχίες, θα καταλήξει ευθαρσώς πως με τα μέχρι τώρα δεδομένα, η πλέον πετρελαιοπιθανή περιοχή είναι αυτή πέριξ του Κατάκολου, με μια γενική εκτίμηση της άντλησης 300.000 εκατ. βαρελιών σε μια εικοσαετία από την έναρξη...

Τα λέγαμε εμείς δεν τα λέγαμε, θα μας πουν... Σωστά. Απλά αν κάνουμε μια πρόχειρη αναγωγή του αποτελέσματος αυτού σε οφέλη για τα δημόσια ταμεία, θα καταλήξουμε πως δεν σημαίνει πολύ περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ ετησίως για τον προϋπολογισμό.

Όταν μόνο το πρωτογενές έλλειμμα θα προσεγγίσει τα 8-9 δισ. ευρω φέτος, τα 300 εκατ. που θα αρχίσουμε να εισπράττουμε από τα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε, αν βρούμε τελικά τις πιθανολογούμενες ποσότητες στις έρευνες που θα ξεκινήσουν του χρόνου, δεν αναμένεται να μας λύσουν το πρόβλημα...

Οι άνθρωποι που σχεδιάζουν το μέλλον τους με τους όρους που ορίζουν οι καφετζούδες, δεν προκόβουν. Συνήθως οι επιτήδειοι τους ξαφρίζουν λέγοντάς τους απλώς μέσες άκρες αυτών που θέλουν να ακούσουν.

Το γεγονός πως η Ελλάδα μια χώρα που συνορεύει με Αλβανία και Βουλγαρία και διαπίστωσε από πρώτο χέρι την αθλιότητα των ανθρώπων που έψαχναν για ένα κομμάτι ψωμί όταν έπεσε η σοβιετία, διαθέτει δυο σταλινικά μορφώματα που συγκεντρώνουν τα υψηλότερα εκλογικά ποσοστά στην Ευρώπη, είναι δείγμα της ροπής της φυλής στον κομπογιαννιτισμό και την φυγοπονία.

Το ελληνικό πετρέλαιο...

Συμπατριώτες σταματήστε να σκάβετε για πετρέλαιο. Πετρέλαιο υπάρχει αλλά δεν είναι εκεί που νομίζετε.

Η Ελλάδα δέχεται σήμερα περί 16 εκατ. τουρίστες το χρόνο που φέρνουν στη χώρα περί τα 15-16 δισ. ευρώ. Όλα αυτά παρά το γεγονός πως το ΠΑΜΕ κλείνει συνέχεια τα λιμάνια, οι ταξιτζήδες τα αεροδρόμια και ο κάθε πικραμένος το κέντρο.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως με τους ρυθμούς ανάπτυξης που ακολουθούν οι αναπτυσσόμενες χώρες, στα επόμενα 10-20 χρόνια η μεσαία τάξη του πλανήτη θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ανθρώπους, καθώς η ανάπτυξη δημιουργεί πλούτο και ο πλούτος βελτιώνει το βιοτικό επίπεδο.

Η Ελλάδα λόγω κλίματος, θάλασσας, ήλιου αλλά κυρίως ιστορίας, αποτελεί έναν από τους προορισμούς που οι περισσότεροι άνθρωποι του πλανήτη που μπορούν να ή θα μπορέσουν να ταξιδέψουν. Αν από την μελλοντική πλανητική μεσαία τάξη τα επόμενα 20 χρόνια οι δύο στους τρεις επισκεφθούν την Ελλάδα για μια φορά, θα έχουμε περί τα δυο δισεκατομμύρια ανθρώπους που θα ξοδέψουν περί τα 1.000 ευρώ έκαστος.

Τούτο σημαίνει σε 20 χρόνια 2 τρισεκατομμύρια ευρώ. Ήτοι, περί τα 100 δισ. το χρόνο. Και το νερό του Αιγαίου να εμφιαλώσουμε και να το πουλήσουμε για πετρέλαιο, τέτοια ποσά αποκλείεται να προσεγγίσουμε. Το παράδειγμα είναι θεωρητικό, αλλά έχει ίχνη πραγματισμού περισσότερα απ΄ τα σενάρια των "εμίρηδων". Ψάχνουμε για λάθος "πετρέλαιο". Το ελληνικό πετρέλαιο βρίσκεται στην μεταστροφή από τον παρασιτισμό στην προσπάθεια για μόρφωση, εργασία και ορθολογικοποίηση. Με τις σημερινές συνήθειες και ένα ωκεανό υδρογονάνθρακες να βρούμε χειρότερα θα καταλήξουμε. Ο πλούτος μιας κοινωνίας βρίσκεται στην κλίμακα των αξίων της πρωτίστως και μετά σε όλα τ΄ άλλα...

Η Γερμανία είναι ανταγωνιστική οικονομία γιατί ποντάρει στα ταλέντα του λαού της που είναι η πειθαρχία και η μεθοδικότητα. Έτσι καταφέρνει και φτιάχνει πολύ καλής ποιότητας μηχανήματα.

Τέλεια μηχανήματα όμως είναι πολύ πιθανό να καταφέρουν να κατασκευάσουν και οι ασιάτες σε λίγα χρόνια. Η Ιαπωνία το έχει καταφέρει ήδη... Η Γερμανία στο μέλλον κινδυνεύει να μην είναι ανταγωνιστική. Το παρελθόν αυτής τη γωνίας του πλανήτη κανείς δεν μπορεί να το ανασυνθέσει για τον εαυτό του. Το παρελθόν αυτό μαζί με τα μάρμαρα, τα διάφανα νερά και τον ήλιο είναι το δώρο που κλωτσάμε.

Μια σημαντική τουριστική επένδυση στην Ελλάδα όπως το Costa Navarino έκανε 20 χρόνια να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει. Αυτό τα λέει όλα...

Ξένη εταιρεία που διοργανώνει επαγγελματικά συνέδρια ακύρωσε πρόσφατα όλα τα συνέδρια που είχε προαναγγείλλει για την Ελλάδα το 2012, εξαιτίας του φόβου αποκλεισμού του αεροδρομίου και των διαδηλώσεων στο κέντρο.

Κάποιοι από αυτούς που εμπόδισαν αυτά, μεταξύ άλλων αποτελούν μέρος της συνομοταξίας των παραμυθάδων του πετρελαίου, του κούφιου "πατριωτισμού" και των ηλιθιογόνων αερίων.

Το μεγαλύτερο καρκίνωμα του ελληνισμού είναι το πελατειακό, γραφειοκρατικό και διαφθαρμένο κράτος που μαζί με τα παρασιτικά συνδικάτα και τις συντεχνίες οδηγούν τη χώρα στη διάλυση. Χρειάζεται να φτάσουμε σε μισθούς Βουλγαρίας για να αρχίσουμε να το αναδομούμε;

Το κερασάκι στην τούρτα των παρανοϊκών ημερών που ζούμε ήταν η επερώτηση στη Βουλή, πρώην ποδοσφαιριστή και νυν βουλευτή για τους ψεκασμούς πολιτών με ηλιθιογόνα αέρια...

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν πως φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.

"Πετρέλαιο" 2 τρισ. ευρώ κρύβει η Ελλάδα... - Capital.gr

Link to comment
Share on other sites

Η Βουλγαρία παρήγαγε το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητό της.

[media]

[/media]
Νοέμβριος 16, 2011.

Σόφια.

Η Βουλγαρία παρήγαγε το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητό της.

Το αυτοκίνητο παράγεται στο εργοστάσιο «Litex Motors» σε συνεργασία με την κινεζική εταιρεία ʽGreat Wallʼ.

Ο διευθυντής σχεδιασμού Κίριλ Γκεοργκίεφ δήλωσε ότι το πρώτο αυτοκίνητο που παράγεται από την αναφερόμενη εταιρεία θα έχει την εμπορική ονομασία ʽVoleex C10ʼ.

Όπως αναφέρεται στο βουλγαρικό δημοσίευμα, η πρώτη μαζική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο έτος.

Articles and Thoughts: Η Βουλγαρία παρήγαγε το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητό της

Link to comment
Share on other sites

Διαλύστε τους να τελειώνουμε...

Ασφαλώς και είναι μεγάλη παράλειψη (όπως μου επισημάνθηκε) να περιγράφεις την «κοινωνικοποίηση» του δήθεν σοσιαλιστικού ΠΑΣΟΚ του 1981 με τις κρατικοποιήσεις σοβαρού μέρους (44 εργοστασιακά συγκροτήματα) του ελληνικού βιομηχανικού στερεώματος και να μην αναφέρεσαι στη «σκυτάλη» των κρατικοποιήσεων που παρέλαβαν ο Ανδρέας Παπανδρέου και ο Γεράσιμος Αρσένης από τους Κωνσταντίνο Καραμανλή και Παναγή Παπαληγούρα. Τη σκυτάλη των κρατικοποιήσεων των ομίλων Ανδρεάδη, Νιάρχου, Ωνάση, και μεγάλου μέρους του ελληνικού ορυκτού πλούτου. Των κρατικοποιήσεων που μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με μια διαφορετική αντίληψη στη σχετική διαπραγμάτευση πάντα σε όφελος του δημοσίου.

Επανέρχομαι λοιπόν στο θέμα που έθιξα στην ίδια στήλη την Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011 (Διαλύστε τους να τελιώνουμε...) για δύο λόγους.

Πρώτον, γιατί το σημείωμά μου αυτό όχι μόνο σχολιάσθηκε από 84 αξιόλογους σχολιαστές–αναγνώστες του Capital.gr αλλά αποτέλεσε και αντικείμενο θέσεων και απόψεων όπως και αυτή που διατυπώνω στην εισαγωγή μου. Δεύτερον γιατί αυτά που περιγράφω δεν τα διάβασα κάπου ούτε μου τα διηγήθηκαν. Τα γνωρίζω από προσωπικές μου έρευνες. Γιατί το 1981 είχα ήδη 16 χρόνια δημοσιογραφίας στο οικονομικό ρεπορτάζ με ειδικότερο αντικείμενο τα βιομηχανικά, βιοτεχνικά και ενεργειακά θέματα.

Πράγματι λοιπόν από τότε (εποχή Κ. Καραμανλή - Π. Παπαληγούρα) πρυτάνευε η ανάγκη να βολευτούν στο δημόσιο ορδές κομματικών παρατρεχάμενων όπως και έγινε με το βόλεμα 8-10.000 (σε πρώτη φάση) με τις κρατικοποιήσεις.

Ήταν όλα αυτά που οδήγησαν και τον τότε αντιπρόεδρο του ΣΕΒ Θ. Παπαλεξόπουλο στα περί «σοσιαλμανίας». Αναφορές που δεν έγιναν τυχαία. Είχαν προηγηθεί οι θέσεις του Κ. Καραμανλή για τους βιομήχανους «θα σας ρίξω στα βαθιά και πρέπει να κολυμπήσετε» όπως και ο παρακάτω διάλογος Καραμανλή με τον Γεώργιο Δράκο (ΙΖΟΛΑ) που γνωρίζω από πρώτο χέρι:

- Πιστεύω ότι η ελληνική βιομηχανία δεν έχει επιχειρηματίες ποιότητας που μπορεί να βασιστεί ο τόπος.

- Τότε κύριε Πρόεδρε βάλτε μας σε μια βάρκα και ρίξτε μας στην θάλασσα να πνιγούμε. Δεν χάθηκε ο κόσμος. Στο κάτω–κάτω 200 άνθρωποι είμαστε όλοι κι όλοι. Μικρή ζημιά. Αλλά κύριε Πρόεδρε, μέχρι να φτιάξετε τους καινούργιους, προς Θεού, να μην την πληρώσει η βιομηχανία του τόπου. Η βιομηχανία πρέπει να μείνει.

Ο διάλογος σταμάτησε εκεί.

Ο Καραμανλής χαμογέλασε με το γνωστό αινιγματικό του χαμόγελο και δεν είπε τίποτε.

Η απάντηση όμως δόθηκε στην πράξη τα επόμενα χρόνια από τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή με την πολιτική Π. Παπαληγούρα και από τον πρωθυπουργό Α. Παπανδρέου με την πολιτική Γερ. Αρσένη.

Επιστρέφοντας στο θέμα στο σημερινό μου σημείωμα θα προσπαθήσω να αναλύσω την παραίνεση του Γ. Δράκου: «κύριε πρόεδρε προσέξτε την βιομηχανία». Πέρα από κάθε αμφιβολία μέχρι την δεκαετία του 1980 η Ελλάδα ήταν και βιομηχανική χώρα. Και μάλιστα ανταγωνιστική. Η Ελλάδα είχε από τότε ισχυρή τσιμεντοβιομηχανία. Τη δεκαετία του 1980 η ελληνική τσιμεντοβιομηχανία είχε προκαλέσει και τη Γαλλία και την Αγγλία, ενώ ήταν στην κορυφή των εκτός Ευρώπης αγορών.

Η ελληνική χαλυβουργία είχε προκαλέσει και την Αγγλία και την Ιταλία. Ορισμένοι μάλιστα συνδέουν τη δολοφονία του Δημήτρη Αγγελόπουλου (Χαλυβουργική) από τους οργανωμένους δολοφόνους με την επιτυχία αυτή. Το ελληνικό νικέλιο πρωταγωνιστούσε για πολλά χρόνια στην Ευρώπη.

Το αλουμίνιο της Ευρώπης στηρίχθηκε για πολλά χρόνια στην ελληνική παραγωγή. Τα ελληνικά καλώδια συναγωνίσθηκαν με μεγάλη επιτυχία τα ιταλικά και τα γαλλικά και μέσα στην ελληνική αγορά. Η χημική βιομηχανία και ειδικότερα τα λιπάσματα της Ελλάδας είχαν κλείσει για τα καλά τα σύνορά μας στις εισαγωγές.

Τα ελληνικά ναυπηγεία ήταν στα διακεκριμένα της παγκόσμιας ναυτιλίας. Η ελληνική βιομηχανία ειδών (ΙΖΟΛΑ - ΠΙΤΣΟΣ) στάθηκε με δυναμισμό δίπλα στα εισαγόμενα προϊόντα.

Η βιομηχανία ελαστικών της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης (πριν τις στείλουν στην Τουρκία οι συντεχνίες) είχαν καλύψει απόλυτα σχεδόν την ελληνική αγορά. Η αυτοκινητοβιομηχανία (Nissan) στον Βόλο θα κάλυπτε μεγάλο μέρος των αναγκών μας αν δεν την είχαμε πάρει στο κυνήγι για κομματικούς και άλλους... λόγους.

Η ελληνική αμυντική βιομηχανία θα μπορούσε να καλύπτει συνεχώς τις ανάγκες μας αν δεν προτιμούσαμε τις μίζες από τις εισαγωγές. Το ελληνικό ύφασμα τζιν (της Πειραϊκής Πατραϊκής) είχε προκαλέσει την γαλλική βιομηχανία, όπως ακόμη και την κινέζικη τα μεταξωτά υφάσματα της ΒΟΜΒΥΞ.

Τα ελληνικά είδη υγιεινής και τα κεραμικά πλακάκια ισοπέδωναν σε πολλές περιπτώσεις τα ιταλικά. Η ελληνική βιομηχανία παπουτσιού είχε κάτσει στο σβέρκο της Ευρώπης όπως και τα έτοιμα ρούχα. Οι πλαστικοί σωλήνες (κυρίως) -όμιλος Πετζετάκι- αλλά και γενικά η βιομηχανία πλαστικών ήταν ασυναγώνιστη μέχρι να φθάσουμε στα κινέζικα. Στον μεταλλευτικό τομέα τα 4-5 μεγάλα συγκροτήματα της Ελλάδας έκαναν τεράστιους όγκους εξαγωγών.

Η ελληνική χαρτοβιομηχανία (Αθηναϊκή Χαρτοποιία) εξαφάνισε μέσα σε μήνες τις εισαγωγές. Το κονιάκ και τα άλλα προϊόντα ΜΕΤΑΞΑ ήταν πρεσβευτές της ελληνικής βιομηχανίας ποτών. Η φαρμακοβιομηχανία ήταν ανταγωνιστική της ευρωπαϊκής και κάλυπτε το 80% των αναγκών μας. Η ΕΒΓΑ της γειτονιάς μας κράτησε για χρόνια και χρόνια.

Τα βιομηχανικά αυτά συγκροτήματα απασχολούσαν εργάτες κατά χιλιάδες. Οι αριθμοί άρχιζαν πάντα από 1.000 και επάνω.

Είναι λοιπόν μεγάλο λάθος να ξεχνάμε την πραγματική βιομηχανική Ελλάδα που έσβησε ασφαλώς και από νομοτελειακούς λόγους συγκυρίας, εξελίξεων, ανταγωνιστικότητας και μεγάλων ελλείψεων στην υποδομή της. Ελλείψεις ιδίως στην καθετοποίησή της.

Είναι όμως ταυτόχρονα κακό να ξεχνάμε και ότι σπρώχθηκε και βίαια στον αφανισμό γιατί εκτός των άλλων μας ξίνιζε ο Ανδρεάδης, μας ενοχλούσε ο Μποδοσάκης, δεν μας καλοφαινόταν ο Κατσάμπας (που του είχαμε φορτώσει κόσμο και χρεοκοπημένες εταιρείες πριν τον κάνουμε προβληματικό), μας προβλημάτιζε ο Κεφάλας, ο Δράκος, ο Στράτος, ο Αθανασιάδης (δολοφονήθηκε επίσης), ή τα μεγάλα ονόματα πολυεθνικών.

Είναι μεγάλο λάθος να ξεχνάμε ότι για το χατίρι των κρατικών Τραπεζών και συντεχνιών στήθηκε η «φάμπρικα» των προβληματικών του ΟΑΕ με τους διορισμένους «βιομήχανους» που νόμιζαν ότι το φουγάρο είναι πολυκατοικία... αλλά ήξεραν να καλοκάθονται στις κρατικές αμαξάρες και στα Βόρεια προάστια με τα 3 τρισ. δραχμών των φορολογουμένων.

Έτσι η χώρα αποβιομηχανίσθηκε μια ώρα νωρίτερα.

Είναι μεγάλο λάθος να ξεχνάμε ότι η αξιολογότατη τότε ΕΤΒΑ με τα πολλά ικανότατα στελέχη της βούλιαξε μαζί με τα ναυπηγεία που την υποχρέωσαν να αγοράσει γιατί το απαίτησαν οι κομματικοί συνδικαλιστές.

Είναι λάθος να ξεχνάμε ότι τα χρέη των τότε προβληματικών δεν ήταν λόγος για να ξηλωθεί τόσο γρήγορα η ελληνική βιομηχανία.

Είναι, τέλος, λάθος να ξεχνάμε ότι και σήμερα τα ίδια χρέη έχουν δεκάδες ιδιωτικές επιχειρήσεις που αποτελούν την νέα γενιά προβληματικών.

Συνεπώς το ερώτημα τότε και τώρα είναι τι κάνουμε. Τους διαλύουμε και τελειώνουμε ή τα κρατικοποιούμε πάλι.

Διαλύστε τους να τελειώνουμε... Για να θυμόμαστε... - ΜΕ ΑΠΟΨΗ - Capital.gr

polpot είπε

Φεβρουαρίου 16, 2011 στις 9:19 μμ

Ενα μικρο παραλειπομενο απο εκεινη την εποχη

Οταν η ΝΙΣΣΑΝ ψαχνονταν να κανει εργοστασιο στην ευρωπη ο προεδρος της ηρθε στη Τεοκαρ.

Τότε ο Αρσένης ( δεκαετία 80) απαίτησε η νέα εταιρία ( 6000 εργαζόμενοι 6000 στρέμματα ) να είναι "κοινωνικοποιημένη" ( ή κάτι τέτοιο ) ο δε δήμαρχος του Βόλου δεν έκανε ούτε ενα τραπέζι στον πρόεδρο της ΝΙΣΣΑΝ.

Μετά κάποιους μήνες η ΘΑΤΣΕΡ πήγε η ίδια στην Ιαπωνία και έκλεισε τη συμφωνία.

Δείτε αυτό που διώξαμε και κλάψτε¨:

Nissan Motor Manufacturing UK - Wikipedia, the free encyclopedia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now