Cuore_Sportivo

Σοβαρό πρόβλημα με SSD

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους.

Σήμερα αγόρασα από αγγελία "γειτονικού" forum έναν SSD για το PC του αδερφού μου.

Κατόπιν επανειλημμένων διαβεβαιώσεων του πωλητή ότι ο SSD (Agility) είναι σε άριστη λειτουργική κατάσταση και πως δεν έχει πολλά writes, προχώρησα στην αγορά.

Για να μην πολυλογώ, με το που τον έβαλα πάνω στο PC, μπήκα στο RAID menu της μητρικής προκειμένου να σπάσω το RAID (μιας και ο πωλητής τον είχε σε RAID το οποίο αναγνώριζε και η δικιά μου μητρική). Με το που μπαίνω στα Windows τρέχω κατευθείαν το CrystalDiskInfo και τρώω το πρώτο άκυρο. SSD Life 19%! Λέω κάτι δεν θα πάει καλά με το πρόγραμμα, οπότε κατέβασα και το SSD Health, για να λάβω όχι μόνο το ίδιο ποσοστό, αλλά και ένα μήνυμα ότι ο δίσκος είχε λιγότερο από ένα μήνα ζωής. Εδώ να ενημερώσω ότι ο Intel X-25M που έχω στο PC μου δύο χρόνια, έχει ακόμα ...100% health.

Στη συνέχεια, μπήκα στο Disk Management προκειμένου να κάνω ένα Quick format στον δίσκο, πρωτού δω τι παίζει με firmwares, TRIM κτλ.

To format έγινε επιτυχώς, και έκανα αμέσως ένα restart.

Με το που μπήκα στα Windows, έφαγα και το δεύτερο άκυρο...

Ο δίσκος έγινε μη προσπελάσιμος, με αποτέλεσμα κάθε φορά που πάω να ανοίξω ακόμα και το My Computer, ο υπολογιστής κολλάει και θέλει απαραιτήτως reboot.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και σε δεύτερο σύστημα στο οποίον τέσταρα τον SSD.

Αν πάλι πάω να του περάσω Windows, με το που πατήσω "Install" κολλάω στην οθόνη που αναγράφεται η φράση "Setup is starting....".

Με λίγα λόγια ο δίσκος, προφανώς τα έχει φτύσει.

Εδώ είναι και που χρειάζομαι τη βοήθεια σας...

Πρωτόν, αν φυσικά έχει κάποιος να προτείνει κάτι μπας και σωθεί ο δίσκος, ας το κάνει ελεύθερα.

Εγώ παράλληλα, και κατόπιν άρνησης του πωλητή να παραδεχτεί την κακή κατάσταση του δίσκου, άνοιξα ένα RMA ticket στην OCZ.

Διάβαζα στο official site της OCZ και είδα το παρακάτω

Except where prohibited by law the warranty is non-transferable. An original sales receipt or valid copy of the receipt is required to establish purchase date and original purchaser.
Η απόδειξη είναι όντως απαραίτητη για να προχωρήσει η όλη διαδικασία. Απόδειξη δεν έλαβα, μιας και σύμφωνα με τα λεγόμενα του πωλητή "ακόμα κι αν πάθει ο δίσκος, σε καλύπτει η OCZ Ολλανδίας"....

Στο RMA ticket όταν μου ζήτησε να γράψω το κατάστημα από το οποίο το αγόρα έγραψα "don't remember".

Επίσης στο παραπάνω απόσπασμα που παρέθεσα, αναφέρεται ότι η εγγύηση είναι μη μεταφερόμενη.

Δηλαδή εγώ που είμαι ο αποδέκτης του μεταχειρισμένου προϊόντος, δεν καλύπτομαι από την εγγύηση που προσφέρει η εταιρία;

Sorry για το μακροσκελές post, αλλά δυστυχώς τόσα χρόνια δεν είχα αντιμετωπίσει πότε παρόμοιο πρόβλημα, ενώ δεν έχω μπλέξει και ποτέ μου με εγγύηση εξωτερικού.

Link to comment
Share on other sites

Κακώς δεν ζήτησες πίσω τα λεφτά σου εξ' αρχής.

Και τον πήρες χωρίς απόδειξη ενώ την είχε στην κατοχή του ο πωλητής ? Why on earth would you ever do that ?

Επιστροφή και τα λεφτά πίσω ζήτησα. Αλλά επέμενε ότι τον δίσκο μου τον έδωσε σε άψογη κατάσταση, ενώ ανέφερε ότι η αξιοπιστία των προγραμμάτων (CrystalDiskInfo και SSD Health) δεν είναι και η καλύτερη.

Πάντως δεν θα ήθελα να επεκταθώ στο θέμα των ευθυνών καθώς και στο πρόσωπο του πωλητή. Δεν ξέρω καν αν έχει λογαριασμό στο Box, οπότε δεν θα μπορεί να υπερασπιστεί κι αυτός το πρόσωπό του....

Έχω κάνει κι εγώ τα λάθη μου, βασιζόμενος στο ότι τόσα χρόνια δεν βρέθηκε κανένας να με εξαπατήσει με τόσο βρώμικο και άνανδρο τρόπο και παράλληλα να μην αναγνωρίζει τις ευθύνες του. Ούτε προφανώς περίμενα ότι θα συνέβαινε κάτι τέτοιο.

Απόδειξη, με βάση τα όσα μου είπε, δεν υπάρχει...

Link to comment
Share on other sites

Για να δοκιμάσεις να φτιάξεις τον δίσκο, βάλε τον σε ένα σύστημα και μπες στα windows, μπες στο disk management, σβήσε ΕΝΤΕΛΩΣ το partition που υπάρχει και δημιούργησε ένα νέο partition. Το ίδιο πράγμα μπορείς να το κάνεις και κατά την εγκατάσταση των Windows 7, αλλά όχι απλώς να κάνεις format, να διαγράψεις όλα τα partition και να τα ξαναδημιουργήσεις.

Ο δίσκος είναι πολύ πιθανόν να είναι οκ και απλά να μην λειτουργεί γιατί όταν τον βάλουμε σε RAID περνάει τα αντίστοιχα MBR μέσα και κάνει τρέλες μετά όταν τον βάλεις μόνο του - και οι μηχανικοί δίσκοι το κάνουν.

Όσο για την εγγύηση, η εγγύηση στην Ελλάδα είναι μεταφερόμενη δια νόμου. Αλλά χωρίς την απόδειξη αγοράς εξακολουθεί να μην ισχύει. Πιθανόν ο δίσκος (αφού δεν υπάρχει απόδειξη) να είναι κάποιο marketing sample, review sample ή και engineering/BETA sample, οπότε εκεί να μην έχεις καμία ελπίδα, η OCZ κραταγράφει όλα αυτά τα serial και γνωρίζει επ'ακριβώς που βρίσκονται - ενώ φυσικά δεν παρέχει εγγυήσεις.

Edit : Μπορείς να δοκιμάσεις να περάσεις και ένα νέο/διαφορετικό firmware. Ίσως ξυπνήσει.

Link to comment
Share on other sites

^^ Secure Erase να τον διαγράψει εντελώς. Κάνε και ένα f/w update εάν υπάρχει. Πιστεύω μόλις δει το θέμα ο Ζάχος θα δώσει πιο ακριβείς οδηγίες μιας και είναι ειδικός στους ssd.

edit: Δεν μπορώ να καταλάβω πάντως πως σκ@τ2 μπορεί κάποιος να γ@μ... έτσι έναν δίσκο!!! Μου φαίνεται τελείως ηλίθιο!!!! Τι του είχε κάνει το παλικάρι? Μήπως είναι βουτηγμένος σε νερό και έχουν βγει Off τα cells?

Edited by $@39@
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις!

Έκανα ένα firmware update στην τελευταία (1.7) έκδοση, το οποίο ολοκληρώθηκε χωρίς κάποιο σφάλμα.

Το μόνο που άλλαξε είναι ότι πλέον, όταν τον έχω συνδεδεμένο στο PC μου, δεν κολλάει πια γιατί δεν τον αναγνωρίζει...

Αμέσως μετά το update, boοt-αρα σε Windows, και ενώ έκανε 10 ώρες να μπει στο desktop (προφανώς γιατί δεν τον αναγνώριζε) πλεον δεν κολλάει αλλά δεν τον αναγνωρίζει. Ούτε στο Device Manager ούτε στο Disk Management.

Με το προηγούμενο firmware (1.6), κόλλαγε το σύμπαν.

Secure Erase πως κάνω;

Βρήκα πολλούς οδηγούς στο Google, αλλά δεν ξέρω ποιον να ακολουθήσω.

Αν έχετε να προτείνετε κάποιον με σώζετε! Ειδικά αν μπορεί η διαδικασία να γίνει μέσα από τα win.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως το crystal disk info και γενικά τα προγράμματα που διαβάζουν την κατάσταση των ssd δεν είναι και τα πιο αξιόπιστα και πολλές φορές λένε πράγματα που δεν ισχύουν...

Δοκίμασε, όπως είπαν και τα παιδιά, ένα secure erase και μετά fw update...

Edit:

Βγάλτον από το ρεύμα για περίπου 10 λεπτά κάνε clear cmos και μετά ξαναβάλτον.

Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη που στο λέω αλλά αν δεν στον αναγνωρίζει μετά από firmware update πιθανότατα είναι ηλεκτρονικό το σφάλμα και δεν θα επανέλθει ο δίσκος.

Κάνε βέβαια και secure erase αν τον δει το software.

Τροφοδοσία του έχεις από 5-κλωνο SATA καλώδιο, σωστά; Γιατί τα ανταπτοράκια από Molex (με τα 4 καλώδια) δεν έχουν την 3.3V και σε νέα μοντέλα υπάρχει θέμα (δεν είμαι καν σίγουρος για το δικό σου).

Link to comment
Share on other sites

Το toolbox δεν το βρίσκω.

Για τον Agility (απλό και όχι Agility 3), στο download section έχει μόνο links για firmware update.

Cuore_Sportivo o alfisti δεν είσαι; Ρίξε ένα πμ στον qbiefox στο lab να το δείτε μαζί το θέμα.

Nope. Η συναλλαγή κανονίστηκε στο insomnia, αλλά παρότι έχω account στο lab, δεν θέλω να παρέμβω ακόμα. Θα περιμένω μέχρι αύριο για να πάρω απάντηση από την OCZ και για να επικοινωνήσω πάλι με τον πωλητή.

Link to comment
Share on other sites

Ουπς, όλοι νομίζαμε πως είχες 3! :)

Πρέπει να τρέξεις ένα άλλο tool για να τον καθαρίσεις, το sanitary erase. Μπορείς να το βρείς εδώ.

O απόλυτος οδηγός για τα OCZ SSD | myPlaisio.gr

Πρώτα όμως πρέπει να αναγνωριστεί το drive... Έκανες αυτό που πρότεινα με την αποσύνδεση;

Εάν δεν τον αναγνωρίσει και τότε δοκίμασε αυτό

O απόλυτος οδηγός για τα OCZ SSD | myPlaisio.gr

Παράγραφος 19.

Link to comment
Share on other sites

Ενημερωτικά πάντως απ'όσο ξέρω και γνωρίζω.

Όλα τα samples που έχω παραλάβει προσωπικά, έχουν εγγύηση ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ.

Επίσης η εγγύηση από την OCZ ισχύει και ΧΩΡΙΣ απόδειξη αγοράς. Τουλάχιστον έτσι μας έχουν απαντήσει σε e-mail από την OCZ.

Στείλε το drive πίσω και πάρε ένα καινούριο. Μην ασχολείσαι άλλο με τον πωλητή. Πιο πολύ τα νεύρα σου θα χαλάσεις.

Σχετικά πάντως έχω στείλει και μνήμες στην OCZ για RMA και δεν ζήτησαν τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

Ενημερωτικά πάντως απ'όσο ξέρω και γνωρίζω.

Όλα τα samples που έχω παραλάβει προσωπικά, έχουν εγγύηση ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ.

Επίσης η εγγύηση από την OCZ ισχύει και ΧΩΡΙΣ απόδειξη αγοράς.

Μακάρι να έχεις δίκιο Ζάχο (και έχεις, είχα στείλει και εγώ κάποτε κάτι DDR-2) αλλά έχουν αλλάξει πολιτική. Τα engineering samples που λαμβάνω εγώ από Αμερική τα παίρνουν πίσω και απ'όσο γνωρίζω ότι έρχεται από OCZ AMEA έχει καταγεγραμμένο σειριακό ώστε να ξεχωρίζουν τι πάει στην αγορά και τι στο marketing. Ίσως της Ευρώπης να μην άλλαξαν ακόμα (και το εύχομαι!), αλλά από την παράθεση του φίλου στην αρχή υποθέτω πως "εναρμονίστηκαν" στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία που στηρίζεται στην απόδειξη αγοράς.

Όπως και να'χει, αμαρτία να ταλαιπωρείται και να πληρώνει από την τσέπη του μεταφορικά κάποιος που δεν φταίει σε τίποτα. :(

Link to comment
Share on other sites

Thanks chris.

Τον έχω αφήσει εκτός ρεύματος και περιμένω... Αν δεν τον αναγνωρίσει θα ακολουθήσω τον δεύτερο οδηγό που παρέθεσες και ελπίζω να μην έχω θέμα.

Jax αύριο περιμένω απάντηση από τον OCZ.

Ελπίζω να μην προκύψει κάποιο πρόβλημα.

Πάντως αν τυχόν συνεχίσει να μην τον αναγνωρίζει μετά την αναβάθμιση, να τους αναφέρω ότι ο το λειτουργικό δεν βλέπει τον δίσκο μετά το firmware update;

Link to comment
Share on other sites

Πάντως αν τυχόν συνεχίσει να μην τον αναγνωρίζει μετά την αναβάθμιση, να τους αναφέρω ότι ο το λειτουργικό δεν βλέπει τον δίσκο μετά το firmware update;

Όχι!

Αν σου στείλουν πως είναι όλα οκ και να τον στείλεις, απλώς θα πεις "δεν τον αναγνωρίζει το σύστημα, δεν γνωρίζω κάτι περισσότερο". Μην πεις τίποτα για το Update, υπάρχουν και τα Disclaimer αναρτημένα παντού!

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά ανέφερα τι μου έχουν πει. Δεν έχω πάρει ποτέ engineering sample. Όλα τα parts που έχω δεχθεί είναι retail σφραγισμένα.

Όντως είναι ταλαιπώρια για τον φίλο όλο το σκηνικό. Κάποτε που έφτασα σε παρόμοια φάση, έκανα μόνος μου το RMA για να ξεμπλέξω και να ξέρω πως αυτό που έχω στα χέρια μου είναι καινούριο.

Προς Θεού δεν δικαιολογώ την στάση και την συμπεριφορά. Αν εγώ π.χ. είχα στείλει τέτοιο drive, θα το δεχόμουν πίσω με άμεση επιστροφή χρημάτων και με χίλιες συγγνώμες.

Link to comment
Share on other sites

Προς Θεού δεν δικαιολογώ την στάση και την συμπεριφορά. Αν εγώ π.χ. είχα στείλει τέτοιο drive, θα το δεχόμουν πίσω με άμεση επιστροφή χρημάτων και με χίλιες συγγνώμες.

Ποτέ δεν υπέθεσα/υπονόησα κάτι τέτοιο και ζητώ συγνώμη ακόμα και αν πέρασε από το μυαλό κάποιου - το έγραψα γενικά και αόριστα σαν σκέψη, αλλά προφανώς σε λάθος στιγμή! :$..

Link to comment
Share on other sites

Ακολούθησα τη συμβουλή του chris2009dim και τον άφησα για κανά 10λεπτο εκτός ρεύματος. Τον πήγα μάλιστα στο PC του αδερφού (το οποίο έχει το SATA Mode σε IDE) προκειμένου να κάνω secure erase.

Στην πρώτο boot-άρισμα, το pc πάγωσε δείγμα του ότι ο σκληρός αναγνωριζόταν από το σύστημα. Επειδή όμως είχαν κολλήσει τα πάντα, αναγκάστηκα να κάνω restart, κι από τότε έπαψε να τον αναγνωρίζει (ούτε καν στο BIOS δεν τον βλέπω)....

Και κάτι που ξέχασα να απαντήσω πιο πριν.

Ο σκληρός παίρνει ρεύμα από τα SATA connectors του τροφοδοτικού και όχι από κάποιο μετατροπέα... Οπότε δυστυχώς δεν νομίζω να παίζει ρόλο το PSU.

Link to comment
Share on other sites

To firmware update (αν εννοείς αυτό) το έκανα σε clock-αρισμένο σύστημα, το όποιο όμως είναι σταθερό.

Λέω να το αφήσω ως έχει για να μην προκαλέσω και κανά πρόβλημα σε καμμία μητρική. Έτσι κι αλλιώς αρκετό χρόνο μου έφαγε, χωρίς να δω και κάποιο αποτέλεσμα.

Κι αν αύριο μου απαντήσουν θετικά από την OCZ έχει καλώς, διαφορετικά....

Link to comment
Share on other sites

Το τελευταίο πράγμα που θα μπορούσες να κάνεις είναι ένα destructive fw update(σε μη κλοκαρισμένο σύστημα).

Ακολούθησε κατά γράμμα τις οδηγίες.

Guide Vertex/Agility/Solid2/Onyx 1.7 Destructive updaters

Εάν δεν γίνει και με αυτό,...RMA

Link to comment
Share on other sites

Cuore_Sportivo o alfisti δεν είσαι; Ρίξε ένα πμ στον qbiefox στο lab να το δείτε μαζί το θέμα.

( HWBOX ) O/C on first boot - Εμφάνιση προφίλ: qbiefox ;)

Ας μην επεκταθούμε άλλο στο θέμα με την αγοραπωλησία. Έχουν τύχει περιπτώσεις που όντως έχει φύγει κάτι και να δουλεύει άψογα χωρίς πρόβλημα και ο αγοραστής να το παραλαμβάνει με πρόβλημα ή να μην είχε πέσει στην αντίληψη του του πωλητή.

Ανθρώπινα είναι αυτά ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now