mortisboy

Nvidia 9800GTX multi-Gpu Review

Recommended Posts

[wrapleft]http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/0.jpg[/wrapleft]

Νέος μήνας μπήκε παρέα με νέα high end παιχνίδια απο την nVidia για όλους!

Το όνομα αυτής GeForce 9800GTX! Codename D9E όπου το D=Desktop, 9=Σειρά 9ΧΧΧ, E=Enthusiast ! Διαθέτει πυρήνα χρονισμένο στα 675MHz και μνήμες GDDR3 χρονισμένες στα 1100MHz, ενώ η συχνότητα των Shader φτάνει τα 1688MHz ! Η nVidia την ονομάζει (για internal use) G100, αλλά επειδή ο πυρήνας παραμένει στην οικογένεια των G92(ελάχιστα revised), το όνομα που έγινε γνωστή είναι ακόμα G92 Rev. A2 ! Διαθέτει 128 Unified Shaders(16ROPs), 256 Bit δίαυλο και υποστηρίζει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες όπως PCI-E 2.0 x 16, Direct X 10.0 & Shader Model 4.0 !

Ας δούμε συνοπτικά τα specs των "νέων" καρτών

specs.jpg

Θεωρητικά ήρθε για να αντικαταστήσει την μέχρι τώρα "ναυαρχίδα" της nVidia 8800 Ultra η οποία έχει καταργηθεί εδώ και 4 μήνες και το κενό της κάλυπταν οι 8800GTS, ουσιαστικά όμως τόσο οι 8800GTX όσο και οι 8800Ultra δέν έχουν κάτι να ζηλέψουν απο την 9800GTX ! Η λιθογραφική μέθοδος κατασκευής του πυρήνα παραμένει στα 65nm όπως και όλης της Ηigh End σειράς GeForce 8XXX, ενώ αν συγκρίνουμε τις τότε τιμές των GeForce 8800GTX & Ultra με τις τωρινές των 9800GTX θα δούμε πώς είναι σχεδόν η μισή τιμή και κάτι "ψιλά" λιγότερο !

Ίσως τα 259? που κοστίζει, κάποιοι θα τα ακούνε για πολύ μικρό ποσό όταν αντιστοιχούν το όνομα της με την High-End κατηγορία που άλλοτε κόστιζε περί τα 500 ή 600? και πολλοί ήταν αυτοί που "μικρύνανε" το πορτοφόλι τους κατά 1000 και 1200? για να κάνουν ένα SLi σύστημα, ενώ τώρα με ~780? μπορούν να έχουν 3-Way Sli με σίγουρα καλύτερες επιδόσεις(όλα αυτά, όταν δουλέψουν και οι drivers σωστά βεβαίως βεβαίως) !

Ίσως η nVidia θα ήθελε η τιμή της να ήταν λίγο παραπάνω, αλλά αρχίζοντας με λάθος τιμολογιακή πολιτική και λάθος σκεπτικό απο την εμφάνιση των πρώτων 8800GT, επειδή κρατούσε και μια "πισινή" για την απόδοση των τότε μη ακόμα εμφανισμένων ATi Radeon HD3870 αλλά και την τιμή τους, βιάστηκε να την βγάλει προς πώληση (1)με πολύ χαμηλή τιμή και (2) με πολύ καλή απόδοση!

Αποτέλεσμα αυτής της βιαστικής κίνησης ήταν να εξαφανιστούν όλες απο την αγορά για ~3 εβδομάδες, να αναγκαστεί να δημιουργήσει την 8800GTS που ουσιαστικά ήταν μια υπερχρονισμένη και με λίγο καλύτερα χαρακτηριστικά 8800GT για να κερδίσει τα "χαμένα χρήματα" των 8800GT και λογικά από εδώ και πέρα πήρε το μάθημα της και δεν θα βιαστεί τόσο πρίν δεί τι κρύβει "πίσω από την κουρτίνα" το αντίπαλο δέος aka ATi !

Το καλό της υπόθεσης βέβαια ήταν πώς η 8800GT χαρακτηρίστηκε από πολλούς φορείς ώς η καλύτερη κάρτα των τελευταίων 10 χρόνων από άποψη απόδοσης/τιμής όπου ακουμπούσε πάντα κορυφή και πώς πουλούσανε σαν ζεστά ψωμάκια...αλλά τίποτα δεν δικαιολογούσε την 8800GTS η οποία κόστιζε περίπου 100? παραπάνω χωρίς να έχει κάποια μεγάλη διαφορά σε επιδόσεις !

Όπως και να το κάνουμε, η nVidia πήρε το μάθημα της και παρακάτω σας παρουσιάζουμε πρώτοι στην Ελλάδα την νέα GeForce 9800GTX 512MB τόσο σε σύστημα με Single Card, SLi Setup και 3-Way SLi :[bREAK=Το Hardware]

Ας ξεκινήσουμε με μερικές φωτογραφίες από την μητρική και τις κάρτες:

1.jpg

2.jpg

Η συσκευασία είναι υπερπλήρης και εμπεριέχει το απαραίτητο fan για το northbridge και τα 2 bridge για SLi & TRi SLi !!

3.jpg

4.jpg

Ιδιαίτερα προσεγμένη κατασκευή όσον αφορά την ψύξη mosfet & northbridge και με καλό σχεδιασμό ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα με τις ογκώδης ψύκτρες των cpu.

5.jpg

Τα 3 καταπράσινα PCIE X16 που κατά την γνώμη μας θα έπρεπε να είχαν λίγο μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους (και τα αντίστοιχα bridge βεβαίως).

6.jpg

7.jpg

Έτοιμο το "σάντουιτς"

closef.jpg

Οι κάρτες εν δράσει :D

testbed.jpg

Και τέλος το testbed εν ώρα λειτουργίας στο Crysis benchmark.

Αναλυτικά λοιπόν το σύστημα που έγιναν όλες οι δοκιμές αποτελείται από:

Intel Core 2 Xtreme QX9650

eVGA 790i ULTRA SLI

G.Skill 2GB 1600MHz 7-7-7-18

3x Twintech 9800GTX 512MB DDR3

WD 160GB SataII 8mb

Hipro-tech 1200W

[bREAK=Let's Bench]

Tο λειτουργικό που χρησιμοποιήθηκε είναι τα Windows Vista Ultimate 32bit + SP1 που περιέχει όλα fix περί multi-gpu support, από drivers για τις μεν κάρτες οι τελευταίοι ForceWare 174.74 και για το chipset αντίστοιχα οι nForce 9.64

Aς μην πολυλογούμε λοιπόν και πάμε να δούμε τι έχουν να μας δείξουν τα νέα "τερατάκια?"!!

Όλα τα bench έγιναν 2 φορές, μία με τον QX9650 να τρέχει στα 3600MHz και μια στα 4000MHz, ώστε να μπορέσουμε να δούμε πόσο και αν επωφελούνται οι κάρτες από την συχνότητα του επεξεργαστή και κατά ποσό μπορεί πλέον, με τον συνδυασμό πολλών καρτών, να υπάρχει bottleneck !!

Ξεκινάμε με τον 9650@3600 και τρέχοντας όλα τα bench με 1, 2 και 3 κάρτες!

<embed src="http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/3.6G_9800@def/charts.swf?library_path=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/3.6G_9800@def/charts_library&xml_source=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/3.6G_9800@def/sample.xml" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" height="250" width="400">

Εδώ παρατηρούμε ότι το scaling που υπάρχει στα 3dmark 05,06 από SLi σε Tri SLi είναι “αρνητικό” και μόνο στο 3dmark 03 φαίνεται να αποδίδει μιας και είναι πιο "gpu" related bench.

Συνεχίζουμε με τον 9650@4000 και τις κάρτες πάντα default

<embed src="http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4.0G_9800@def/charts.swf?library_path=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4.0G_9800@def/charts_library&xml_source=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4.0G_9800@def/sample.xml" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" height="250" width="400">

Η αύξηση των επιδόσεων βλέπουμε ότι ειναι αισθητή με τον cpu χρονισμένο πιο ψηλά αλλα και παλι η διαφορες ειναι μικρες απο 2 σε 3 κάρτες, φαίνεται ότι οι drivers θέλουν ακόμα δουλειά!

[bREAK=Overclocking]

Ας δούμε τώρα αν μπορούμε να ανεβάσουμε τις κάρτες και τι όφελος θα έχουμε.

9800gtx_oc.jpg

Έμεινα έκπληκτος με το πόσο εύκολα ανέβηκαν και φαίνεται να πηγαίνουν καλά για 3 κάρτες μαζί. Επίσης να αναφέρω ότι για να μπορέσουμε να τελειώσουμε όλα τα 3D σε αυτές τις συχνότητες χρειάστηκε να ανεβάσουμε 2-3 κλικ τα ρεύματα που αφορούν το chipset από το bios της μητρικής.

Όλα τα τεστ έγιναν με τις κάρτες @840/1300/2050 όπου τελείωσαν χωρίς προβλήματα και βεβαίως δεν βγήκαμε χαμένοι.

<embed src="http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4.0G_9800@OC/charts.swf?library_path=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4.0G_9800@OC/charts_library&xml_source=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4.0G_9800@OC/sample.xml" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" height="250" width="400">

Είναι πολύ ενδιαφερον το πόσο καλα "ακούει" το 3dmark 03 στην αύξηση ρολογιών των καρτών δινοντας μας με 3 κάρτες μια αύξηση περιπου 10% απο τις καρτες με default χρονισμούς!

Ας δούμε τώρα αναλυτικότερα πόσο κερδίζουμε με μια-δύο-τρεις κάρτες με τον cpu πάντα στα 4000MHz και τις κάρτες σε default και overclocked κατάσταση.

<embed src="http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4gdef_vs_4gOC_single/charts.swf?library_path=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4gdef_vs_4gOC_single/charts_library&xml_source=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4gdef_vs_4gOC_single/sample.xml" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" height="250" width="400">

<embed src="http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4gdef_vs_4gOC_dual/charts.swf?library_path=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4gdef_vs_4gOC_dual/charts_library&xml_source=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4gdef_vs_4gOC_dual/sample.xml" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" height="250" width="400">

<embed src="http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4gdef_vs_4gOC_triple/charts.swf?library_path=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4gdef_vs_4gOC_triple/charts_library&xml_source=http://www.ntl.gr/Charts_HWBOX/9800GTX/4gdef_vs_4gOC_triple/sample.xml" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" height="250" width="400">

Είναι ξεκάθαρο ότι ο συνδυασμός του "ανεβασμένου" cpu και συγχρόνως υπερχρονίζοντας τις κάρτες έχει κάνει την διαφορά αισθητή σε όλα τα benchmarks, αλλά το scaling στα 3dmark 05,06 συνεχίζει να μην είναι αντάξιο του αριθμού των καρτών πείθοντας μας ότι μάλλον είναι περισσότερο θέμα drivers παρά "bottleneck" από πλευράς cpu.

[bREAK=Power Consuption - Temps]

Ένα ακόμα πολύ σημαντικό κομμάτι που μας απασχολεί πλέον όλους, είναι η κατανάλωση του συστήματος.

Έτσι λοιπόν κατά την διάρκεια των benchmarks καταγράψαμε τις τιμές αυτές σε idle και load. Τα peak σε κάθε setup τα πήραμε σε Crysis benching και 3dmark 2k3 (Troll Lair).

[flash=http://www.hwbox.gr/review/wattage.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

Επίσης οι θερμοκρασίες των καρτών κυμανθήκαν σε λογικά επίπεδα και δεν μας προβλημάτισαν ιδιαίτερα, ακόμα και όταν ήταν overclocked που είχαμε μια αύξηση τις τάξεως ~6-8C από ότι στα default τους.

temps.jpg

Στην συνέχεια έχουμε τα Game Benchmarks.

[bREAK=Gaming Tests - Crysis]

Καλά τα συνθετικά μετροπρογράμματα, όμως οι υποψήφιοι αγοραστές της 9800GTX (ή τριών 9800GTX :P) σίγουρα ενδιαφέρονται και για τη συμπεριφορά της στα παιχνίδια αλλά και το scaling της απόδοσης του SLI σε αυτά.

Για το σκοπό αυτό δοκιμάσαμε πέντε αντιπροσωπευτικά παιχνίδια για να ελένξουμε την απόδοση των καρτών κάτω από διάφορες συνθήκες και game engines. Όλα τα τεστ έγιναν με τη cpu στη συχνότητα των 4.00GHz για να σιγουρέψουμε όσο είναι δυνατόν ότι δε θα αποτελέσει bottleneck για το σύστημα, μιας και θα δοκιμάζαμε και 3ple SLI. Οι αναλύσεις που επιλέχτηκαν ήταν 1280x1024 και 1680x1050 σαν οι πιο ενδεικτικές και η γενική φιλοσοφία του τεστ δεν ήταν να δούμε όσο το δυνατόν περισσότερα fps επιλέγοντας ελαφριές ρυθμίσεις, αλλά να ζορίσουμε τις κάρτες με πολλά φίλτρα και εφέ στις μέγιστες τιμές τους, μιας και αυτό είναι το αναμενόμενο από κάρτες τέτοιας κλάσης.

CRYSIS

447fa63ddc744b.jpg

Ήρθε η ώρα να βρει το πολύ βαρύ ομολογουμένως Crysis το δάσκαλό του? Ή θα περιμένουμε την επόμενη γενιά καρτών για να το τρέχουμε άνετα?

Τα τεστ έγιναν με όλες τις advanced ρυθμίσεις των γραφικών σε V.High, dx10 και παίξαμε μεταξύ 1280x1024 και 1680x1050, με μόνη μεταβλητή το Antialiasing, όπου δοκιμάσαμε τιμές 0xAA, 4xAA και 16xAA.

[flash=http://www.hwbox.gr/review/crysis1280.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/crysis1680.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

Aυτό που συμπεραίνουμε από τα διαγράμματα είναι πρώτα απ΄όλα ότι ακόμα και η 9800GTX θα τα βρει σκούρα στο Crysis με dx10 και V.High σε όλες τις ρυθμίσεις. Φυσικά όλοι όσοι το έχουν δοκιμάσει γνωρίζουν ότι και στο High το παιχνίδι είναι σχεδόν εξίσου πανέμορφο, και ίσως αυτή είναι η πιο ενδεδειγμένη ρύθμιση καθώς για πολλούς δεν αξίζει την ισχύ που απαιτεί το V.High και το frame loss που έχουμε για το επιπλέον eye candy που προσφέρει.

Όσο αφορά το scaling προσθέτοντας κάρτες, βλέπουμε πως όσο αφορά το SLI οι drivers είναι πλέον ώριμοι και σε μεγάλο βαθμό επιτυγχάνεται ο 2πλασιασμός της απόδοσης. Μόνο με 16xAA βλέπουμε μικρότερο ποσοστό αύξησης της απόδοσης.

Από την άλλη, το 3ple SLI φαίνεται πως αξιοποιείται και αυτό, έστω και λίγο, αλλά δυστυχώς αυτό γίνεται κυρίως εκεί που δεν υπάρχει ΑΑ, δώρον-άδωρον κατά τη γνώμη μας. Πάντως το frame loss από 4xAA σε 16xAA είναι σχεδόν αμελητέο.

Σημαντικό να σημειώσουμε πως με 16xAA δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τεστ στα 1680x1050 με μονή κάρτα...

[bREAK=Gaming Tests - WIC]

WORLD IN CONFLICT

447fa63de0df49.jpg

Χρησιμοποιόντας το ενσωματωμένο benchmark του συγκεκριμένου RTS μπορέσαμε να βγάλουμε αξίσου χρήσιμα συμπεράσματα για τη συμπεριφορά της 9800GTX μόνη της αλλά και σε SLI/3SLI. Πάλι όλες οι ρυθμίσεις γραφικών ορίστηκαν στο V.High και το μόνο που αλλάξαμε ήταν το anisotropic filtering που από x4 που ήταν το default του V.High το ορίσαμε στο x16. Tα τεστ έγιναν πάλι με DX10 στα 1280x1024 και 1680x1050 με 4xAA & 16xAA.

[flash=http://www.hwbox.gr/review/wic1280a.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/wic1280b.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/wic1680a.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/wic1680b.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

Tα συμπεράσματα μας από το W.I.C. είναι πρώτον ότι η μηχανή του θα μπορούσε να είναι πιο καλογραμμένη μιας και δεν έχει σταθερότητα στα fps ούτε τα γραφικά του δικαιολογούν την απόδοσή του.

Σε αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο, το scaling προσθέτοντας κάρτες, βλέπουμε πως η προσθήκη της δεύτερης μας δίνει σημαντική άνοδο στα fps, σε σημείο να γίνεται το game playable και στα 1680.

Δυστυχώς όμως η τρίτη κάρτα δεν αξιοποιείται σωστά στο W.I.C. και επειδή το bench μας δίνει και τα min/max fps παρατηρούμε πως στις εύκολες σκηνές η 3η κάρτα δίνει αρκετά καρέ αλλά κυρίως στην εκκίνηση του bench φαίνεται να υπάρχει κάποιο πρόβλημα συγχρονισμού των καρτών, προφανώς πρόβλημα των driver στο 3SLI και τα fps πέφτουν κατακόρυφα. Αυτό έχει και σαν αποτέλεσμα τα avg fps να μην ανέβουν.

Αυτό το αντιμετωπίσαμε και σε άλλα τεστ που κατέγραφαν ελάχιστες τιμές των καρέ, προφανής ένδειξη ανωριμότητας των driver να χειριστούν και να διανύμουν σωστά το workload.

[bREAK=Gaming Tests - FEAR]

F.E.A.R

447fa63ddd801a.jpg

Παλιό παιχνίδι αλλά με καλή DX9 μηχανή και ενσωματωμένο benchmark. Kαι πάλι ακολουθήσαμε τη γνωστή συνταγή, 1280x1024 & 1680x1050 με όλες τις ρυθμίσεις στο Maximum και 16x Anisotropic Filtering. Επειδή το μέγιστο AA που επέτρεπε η ingame ρύθμιση ήταν 4x, οι δοκιμές έγιναν μεταξύ 0xAA και 4xAA.

[flash=http://www.hwbox.gr/review/fear1280a.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/fear1280b.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/fear1680a.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/fear1680b.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

Bλέπουμε λοιπόν πως παιχνίδια της κλάσης του FEAR θα τα παίξουμε άνετα ακόμα και με μονή 9800GTX όσο και αν ανεβάσουμε τις ρυθμίσεις των γραφικών.

Ευχάριστη διαπίστωση ότι το SLI και πάλι σχεδόν διπλασιάζει τα fps σε σχέση με single. Τουλάχιστον ως εκεί οι προγραμματιστές της NVIDIA τα έχουν καταφέρει καλά.

Bάζοντας και την τρίτη κάρτα στο σύστημα βλέπουμε μια επιπλέον αύξηση των μέσων fps κατά 10-20% και το παρήγορο είναι ότι η μεγάλη αύξηση είναι όταν ενεργοποιούμε το ΑΑ. Πάντως και πάλι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης καθώς ενώ βλέπουμε μια μεγάλη αύξηση των max fps, έχουμε και σημαντική μείωση των min fps.

[bREAK=Gaming Tests - Lost Planet]

LOST PLANET DEMO

447fa63ddf413f.jpg

Το DX10 Demo του γνωστού αυτού παιχνιδιού έχει ένσωματωμένο performance test και είναι χρήσιμο να δούμε πως ανταποκρίνεται μιας και θεωρείται optimized σαν game engine για multithreading τόσο για να εκμεταλλευτεί πολυπήρηνους επεξεργαστές αλλά και πολλαπλές κάρτες γραφικών.

Οι δοκιμές έγιναν μόνο στα 1680x1050 γιατί λόγω κάποιου bug το game έδειχνε να αγνοεί τις ρυθμίσεις για την ανάλυση. Οι ρυθμίσεις πάλι όλες στο μέγιστο, 16xAF και εναλλαγή μεταξή 0xAA και 8xAA.

[flash=http://www.hwbox.gr/review/lplanet1680.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/lplanet1680b.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

Όπως βλέπουμε από τα διαγράμματα, το scaling είναι παραπάνω από ικανοποιητικό τόσο μεταξύ μονής κάρτας και SLI αλλά και SLI vs 3SLI. Πολύ καλή δουλειά προγραμματιστικά αλλά μάλλον τα μπράβο πάνε στους προγραμματιστές της μηχανής από την Capcom και όχι στους drivers της ΝVIDIA.

[bREAK=Gaming Tests - Call of Juarez]

CALL OF JUAREZ DEMO

447fa63dde5ad0.jpg

Το τελευταίο gaming test έγινε με το δημοφιλές DX10 demo του Call of Juarez. Δοκιμάσαμε 1280x1024 και 1680x1050 με όλες τις άλλες ρυμίσεις στο μέγιστο και από Antialiasing 0xAA και 4xMSAA.

[flash=http://www.hwbox.gr/review/juarez1280a.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/juarez1280b.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/juarez1680a.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

[flash=http://www.hwbox.gr/review/juarez1680b.swf]quality=high width=600 height=350 parameter=parameter_value

Όπως βλέπουμε και από τα γραφήματα, το scaling είναι και πάλι ικανοποιητικό, και αυτή τη φορά ελαχιστοποιήθηκε η απώλεια των minimum fps στο 3SLI. Σε γενικές γραμμές βλέπουμε πως το SLI έχει πολύ καλή απόδοση και 2πλασιάζει σχεδόν τα frames ενώ το 3SLI δίνει ένα ακόμα 17-35%, καθόλου ευκαταφρόνητο για το επίπεδο που βρίσκονται οι drivers αυτή τη στιγμή.

Μόνη παραφωνία ήταν κάποια σποραδικά artifacts με 3SLI enabled, όχι όμως συχνά.

[bREAK=Συμπέρασμα]

Η 9800GTX είναι σίγουρα μια πολύ δυνατή κάρτα, όχι όμως κάτι επαναστατικό, δεν είναι έτσι και αλλιώς αυτός ο ρόλος της στην αγορά αυτή τη στιγμή. Από μόνη της απευθύνεται στο enthusiast κομμάτι της αγοράς και εκεί ίσως είναι ανεπαρκής. Οπότε θα προτιμηθεί και θα εκτιμηθεί από πολλούς η SLI προοπτική της. Σύμφωνα με όλες τις δοκιμές μας το SLI είναι πλέον μια αποδοτική λύση, οι drivers καταφέρνουν να αξιοποιήσουν σε μεγάλο ποσοστό την ισχύ μιας δεύτερης κάρτας, άρα δε θα περιοριστεί ο ρόλος της μόνο για benching.

Tί γίνεται όμως αν βάλουμε και μια τρίτη κάρτα στην εξίσωση? To 3ple SLI τελικά δίνει αρκετά fps, αλλά πάντα υπό περιορισμούς. Δηλαδή αποδίδει από λίγο εως ικανοποιητικά ανάλογα την εφαρμογή και την game engine, όχι όμως όσο θα θέλαμε για να δικαιολογήσουμε τη χρήση του σε κάποιο gaming rig και όχι σε benching rig (που και εκεί δίνει το λίγο παραπάνω για το κυνήγι μιας θέσης στο hwbot και όχι κάτι ουσιαστικό). Πόσο μάλλον αν θα θελήσουμε να δικαιολογήσουμε και τα επιπλέον Watt που ζητάει το 3SLI από το psu μας και την τσέπη μας σαν τελική κατανάλωση.

Μακάρι οι drivers να φτάσουν κάποια στιγμή σε επίπεδο ωριμότητας που να το κάνουν πιο value.

Επιπλέον σε αντίθεση με τoν μέχρι πρότινος χαρακτηρισμό καρτών της nVidia, η ονομασία της 9800GTX αποτελεί εξαίρεση. Με την χρησιμοποίηση κάθε καινούριας γενιάς GPU (π.χ G70) οι αντίστοιχες κάρτες χαρακτηρίζονταν από μοναδικό πρώτο αριθμό στη σειρά nXXX π.χ 7800GTX, 8800GTX. Τα revision του GPU (π.χ G71) ξεχώριζαν με την αλλαγή του δεύτερου αριθμού όπως για παράδειγμα η 7900GT. Στη προκειμένη περίπτωση ενώ η 9800GTX χρησιμοποεί τον ίδιο από πλευράς αρχιτεκτονικής - γενιάς πυρήνα με την 8800GTS, G92, η κάρτα από την ονομασία της φαίνεται να αποτελεί προιόν νέας γενιάς. Μάλλον από πλευράς δυνατοτήτων και τηρώντας τη συνηθισμένη στρατηγική ονομασίας της nVidia η κάρτα θα μπορούσε να ονομάζεται, ίσως πιο σωστά, 8900GTX.

Bέβαια αν τελικά ισχύουν οι πληροφορίες για την νέα αρχιτεκτονική που θα παρουσιαστεί με τον GT200 πυρήνα για το 3ο τρίμηνο του έτους, θα δούμε τον ουσιαστικό αντικαταστάτη της σειράς 8xxx ή του G92 αν προτιμάτε, με τις 9900GT και 9900GTX.

Ως τότε, happy benching/gaming από το team του HWBox:evil:

Link to comment
Share on other sites

Μια διόρθωση ( τώρα το διαβάζω το review ):

Η λιθογραφική μέθοδος κατασκευής του πυρήνα παραμένει στα 65nm όπως και όλης της Ηigh End σειράς GeForce 8XXX

Στα 65nm είναι οι 8800GT(256-512)/8800GTS(256-512)/8800GS/9800GTX/9600GT.

Οι 8800GTS ( 320/640 ), και οι 8800GTX & 8800Ultra ήτανε στα 90nm.

Link to comment
Share on other sites

cool ΜΠΡΑΒΟ MORTI βασικά μιλήσαμε την μέρα που της πήρες ήμουν μαζί με τον psilo :) χάρηκα λολ αυτό ο κανγκουρας ήμουν που ήθελες να δεις το pc μου

Link to comment
Share on other sites

Μπραβο ρε μορτη φοβερο review!!Congratulations απο μενα!!!:drinks:Τελικα για να παιξεις Crysis σαν ανθρωπος θες ενα 800ρι ? μονο για καρτες γραφικων..Και ολες μαζι αυτες θα ανεβαζουν τη θερμοκρασια του κουτιου σαν ψησταρια!!!WTF!!!!!:bows:

Link to comment
Share on other sites

..thanks παιδες :) τα εύσημα πανε και στον vouda μισό-μισό το κάναμε :D

...fafouli το ξερω οτι ησουν εσυ

...παντως ντεν πηρα τπτ εκεινη την μερα για το review, μια μητρικη αλλαξα :P

Link to comment
Share on other sites

βασικά εκείνη την μέρα δεν θυμάμαι τι πήγα να κάνω πάντως η πρώτη παραλαβή 9800 ήταν 7 και οι 3 δικές σου και μια δικιά μου :( παίξε όμως τώρα ;)

αν και από drivers δεν πάμε καλά και στην mobo το ίδιο...

Link to comment
Share on other sites

Πανέμορφο review :T:

Πανέμορφα γραφήματα :T:

Μπράβο σε όλους :D:D:D

Μας λείπει μια 30" οθόνη τώρα μόνο και ένας βιντεοπροβολέας να δοκιμάζουμε αναλύσεις :P

Μπράβο και πάλι...έχω μείνει έκπληκτος λεμέεεεεε...:D

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραίο το review παιδιά:respekt: άντε και μια σε πιο υψηλές αναλύσεις να δούμε και τι ψάρια πιάνουν εκεί και θα αγγίξει την τελειότητα το review :D

Link to comment
Share on other sites

Ρε παξιμάδι modded, βλέπουν καλά τα μάτια μου???

1200 πυρήνας, 3000 shader???

Και οι ποταπές μνήμες στα 1200??

Ρε μπας και δεν είναι 9800 GTX και μας δουλεύεις?? :D :D :D :D

:T: :T: :T:

Link to comment
Share on other sites

Ρε παξιμάδι modded, βλέπουν καλά τα μάτια μου???

1200 πυρήνας, 3000 shader???

Και οι ποταπές μνήμες στα 1200??

Ρε μπας και δεν είναι 9800 GTX και μας δουλεύεις?? :D :D :D :D

:T: :T: :T:

:D:D:D:D

Αυτο ειναι το max screenshot που πηρα απο την καρτα πριν λιγη ωρα . Σιγουρα μπορει να βγαλει και με υψηλοτερες μνημες ... αλλα το αφηνω για αυριο που θα τρεξω και ολα τα 3d πανω απο το 1ghz πυρηνα . :)

Link to comment
Share on other sites

χαχαχαχαχαχχα

paximadi modded :hehe: :hehe: :hehe:

Εγώ για πλάκα το έλεγα :hehe:

Κατσε να δεις και τα screenshot που θα ανεβασω τις επομενες μερες στο hwbot ... Ολοι θα ρωτανε τι mod ειναι αυτο ! :harhar:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now